wilga 2000 van hobbyking

Ik heb de Graupner versie ervan (die is duurder en heeft nog een brushed motor, maar is volgens mij verder exact hetzelfde). Het is een leuk vliegtuig (vooral als trainer) en ik heb er al veel mee gevlogen. Vliegt mooi stabiel en rustig.
Ik heb op de mijne een nieuwe motor gezet (oude is kapot gegaan), nu kan die binnen 2 meter opstijgen zonder flaps en heeft genoeg power om recht omhoog te gaan 8-)
Welke motor op de hobbyking versie zit weet ik niet, maar heb er nu de Turnigy D3530/14 1100KV in zitten.

Ik heb er ook aan gedacht om er flaps op te zetten, heb ik tot nu toe nog niet nodig gevonden.

En nog iets: je kunt er relatief makkelijk een landingstoestel met grotere wielen op zetten om te kunnen starten van gras.

Het vak voor de accu is bij de mijne te klein voor de 1300mah 3s die ik gebruik, maar daarvoor is nog genoeg plek in de 'cabine'.

bedankt voor de info, heb je hem al getest op het water?
en heb je de accu ook in de neus moeten plaatsen voor het cg, ik zie het namelijk in elke review staan, en dat ze ook nog eens lood in de neus moeten doen.
kan ik dan niet beter gewoon een grotere accu kopen dan dat lood?

gr mack

Ik heb hem nog niet getest op water (ik heb nog nooit vanaf water gevlogen). Van dit vliegtuig kun je wel genoeg filmpjes op youtube vinden waarin ze dat wel doen.

Die nieuwe motor in de mijne is wat zwaarder dan de oude, dus heb ik de accu achterin geplaatst.
Er is voorin wel genoeg plek voor een accu. Maar de originele plaats voor de accu is recht onder het zwaartepunt, dus daarin een zware accu plaatsen heeft niet veel nut.

Heb met deze veel gevlogen. Niet de HK of graupner versie, ander merk. Vliegt erg goed, leuk als trainer, erg gemoedelijk. Is ook makkelijk te repareren, dat is ook veelvuldig getest... :cool:
Ook vanaf water vliegt hij erg goed. Leuk kistje, ook voor in het park.

Back