Wie heeft er voor mij info over de Wilhelmina goedkoop na de verbouwing , hoofdzakelijk opbouw ,stuurhut en schoorsteen ,ik heb gezocht op google maar weinig gevonden BIJ VOORBAAT BEDANKT VOOR DE MOEITE
Bedoel je deze Henk? Vind ik bij Willemina, op de site van Goedkoop, Maritiem Digitaal, Kustvaartforum en Binnenvaart.eu. http://www.reederijgebrgoedkoop.nl/xhtml/motorboten/willemina4.htm http://www.reederijgebrgoedkoop.nl/xhtml/diversen/fotos/item_08/08_37.htm http://www.maritiemdigitaal.nl/index.cfm?event=search.getdetail&id=101111949 http://www.maritiemdigitaal.nl/index.cfm?event=search.getdetail&id=101111963 https://www.binnenvaart.eu/motorsleepboot/35551-wilhemina-goedkoop.html http://www.kustvaartforum.com/search.php?keywords=Willemina+Goedkoop&terms=all&author=&fid[]=4&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoek Hoop dat je iets aan de plaatjes hebt. Wel iets moeite voor gedaan, maar geen dank! Gr. Klaas
Bedankt Klaas daar heb ik zeker wat aan ,3 versies zie ik ervan 1 motor sleepboot houten stuurhut en 1 met lage schoorsteen en 1 met 2 schoorstenen , heb ik zelf niet goed gezocht nogmaals bedankt!! VR.GR. Henk
Henk, Bij alle schepen zie ik maar 1 schoorsteen, weliswaar met 2 uitlaatpijpen. Dat klopt wel, want er stonden van origine 2 Bolnes motoren in. Of de Mitsubishi ook dubbel was weet ik niet. De originele bouw met houten brug vind ik het mooist. Herinner me ze nog uit mijn jonge jaren. Heb wel eens gezien dat twee van die boten net zo hard achteruit voeren als wij vooruit (18km/uur). Met moderne sleepboten heb ik qua model niet zoveel. Gr. Klaas.
Klaas waren nog eens tijden ikzelf zat toen bij een Rotterdams sleepbedrijf Volharding , ikzelf heb ook niet zoveel met de nieuwe modellen, geef mij maar de independent 1, 2 ,volharding 12, Italie of de goedkoop boten vond ik heel mooi Ik heb wat foto,s gevonden dat ze 2 pijpen heeft net voor het de multratug 13 werd
Henk, De versie met houten brug heeft/is de zelfde romp. De 2 hoofd motoren stonden op een as gekoppeld. De Mitsubishi is later ingebouwd met een intrekbare Schottel als boegschroef. Deze Schottel was ook bij zusterschepen schepen ingebouwd. Er is ergens op het web een document van de rotortug met tekening in omloop. (als ik het document terug kan vinden zal ik het posten) De rotortug staat ook op de website van www.reederijgebrgoedkoop.nl/ een van de zusterschepen die is overgegaan naar Muller. Er is nog een belangrijk verschil. De Schottel zit in de boten met een uitbouw onder de brug om de Mitsubishi en Schottel in te verstoppen. En nu heb ik mij laten verleiden om mij weer aan te melden op het forum na vele jaren afwezigheid. Nu verwacht ik wel een bouwverslag die ik zeker ga volgen Groet, Wim
Tja Wim ben er ook al jaren niet meer op actief vanwege allerlei toestanden , ik heb de knoop doorgehakt en ga het toch weer proberen op het forum ik ga er zeker een bouwverslag van bijhouden , het is een opknapper die ik heb overgenomen , op de romp van de coute marout ,als ik de naam van de sleper goed heb Groet Henk
Ik bedoelde dus carrousel tug... geen rotortug. Hopelijk heb je er wat aan. Als het wat kouder is (het is ook nooit goed) op de zolder zal ik kijken of ik nog toepasselijke foto's heb van mijn ouwe. Groet, Wim