De bouw van dit model heb ik gekozen omdat ik vertrouwd wil raken met karton als materiaal voor de modelbouw. Na de bouw van vele houten modellen, zowel bouwpakketten als scratch, heeft Ab Hoving me geïnspireerd om karton te gebruiken als bouwmateriaal.
De Willem Ruys was het vlaggeschip van de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd. Het schip mat 21.119 BRT, had een lengte van 192 m en een breedt van 25 m. Machinevermogen van 32.000 as-PK's en een dienstsnelheid van 22 knopen. Accomodatie voor 840 passagiers en een bemanning van 456 koppen.
De bouwperiode beliep de periode van 1930 tot 1947. Ten gevolge van de oorlog liep de bouw ernstige vertraging op.
Samen met het ms Oranje van de Stoomvaart Maatschappij Nederland, voer de Willem Ruys in wisseldienst op Nederlandsch-Indië.
Na het wegvallen van het emigrantenvervoer ging de Willem Ruys, net als vele andere lijnschepen, als cruiseschip verder, onder meer met reizen om de wereld.
In januari 1965 werd de Willem Ruys wederom net als de Oranje verkocht aan de Italiaans rederij Flotta Lauro en voer daar onder de naam Achille Lauro.
De Willem Ruys was het vlaggeschip van de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd. Het schip mat 21.119 BRT, had een lengte van 192 m en een breedt van 25 m. Machinevermogen van 32.000 as-PK's en een dienstsnelheid van 22 knopen. Accomodatie voor 840 passagiers en een bemanning van 456 koppen.
De bouwperiode beliep de periode van 1930 tot 1947. Ten gevolge van de oorlog liep de bouw ernstige vertraging op.
Samen met het ms Oranje van de Stoomvaart Maatschappij Nederland, voer de Willem Ruys in wisseldienst op Nederlandsch-Indië.
Na het wegvallen van het emigrantenvervoer ging de Willem Ruys, net als vele andere lijnschepen, als cruiseschip verder, onder meer met reizen om de wereld.
In januari 1965 werd de Willem Ruys wederom net als de Oranje verkocht aan de Italiaans rederij Flotta Lauro en voer daar onder de naam Achille Lauro.