Winch.

Nee , ik gebruik of heb nog geen , denk mischien v/d winter nieuw projectje , maar ziet er leuk uit ,had dit vanmiddag via een forumlid uit NZ , trouwens deze shop is niet al te duur ,zo te zien.

gr Rexonamen.

Ik zelf heb de duurste winch die geschikt is voor erg grote zeilen. De 380EH.
Deze kost maar 161 euro omgerekend.

Winch

Jan ja klopt 160 of 100, , maar doe het verschil eens in guldens ik weet je mag niet meer omrekenen :hammer: , maar toch , Nederland is Gulden , en als je er 2 moet :schrik:, en ik weet niet wat beter is , dat moet de praktijk uitwijzen .

ik dacht altijd dat als men een zware winch nodig had men een 12V motor van de ruitenwisser nam. Misschien te groot en te zwaar voor een boot.

Veel te zwaar, als er iets blokeert trek je heel je schip stuk, motor van mijn zelfgebouwde winch verbruikt 200 mA bij 18 V, GZ 0.77 m² ;)

:banana: ik dacht altijd dat als men een zware winch nodig had men een 12V motor van de ruitenwisser nam. Misschien te groot en te zwaar voor een boot. :banana:

Nee is niet te zwaar , ik gebruik dit ook ,maar dan om de boot op de trailer te trekken , :rolling: :rolling: :rolling:

dit zijn mooie type lieren in IOM/M klasse of id , maar ook voor onze gewone boten, ik gebruik eigen gebouwde , het de langste schoot is 1800mm x2 (bak/stuurboord) die ik naar binnen moet hebben , en dan zijn me deze te klein ook met andere trommel.

:pc: dan google ,en dan winches/zeilboten evt merk harken , dan zie je winches pedestal (greinders in de volksmond) :yes: met die kun je op HEEEEELE grote bootjes de zeilen en schoten bedienen , en op gewone bootjes heb je ze in het klein en gaat met het handje :yes: , en op modelboten gaat het met winches of servo arm maar zelfs electronisch :zon: en lekker op het droge :rolling: wat ze op gewone boten niet hebben. Speciale uitzonderingen uitgesloten waar ook hydroliek bedient word maar dan heb praat je over BOOOOTEN :wink:
duidelijk meneer :pim:

gr rexonamen

Laatst bewerkt:
Back