Ik zal binnen een paar dagen weten te zeggen hoe de mythos vliegt....
want ik had m'n Angel in de maïs geduwd. En dus de Mythos als opvolger gekocht (terwijl de Angel ondertussen wel weer hersteld is

)
Bon, gisterenavond de Mythos 50 ingevlogen.
De trimvlucht was toch een beetje stressy want het is geen echt vriendelijk toestel meer. De Angel is bvb veel gemoedelijk en ook de Wind S is minder "gemeen". De dunne vleugel zal er heel veel mee te maken hebben. Moest vrij veel trimmen op rudder maar op de grond merkte ik waarom: Heb nog wat werk op de rudder pull pull (die staat wat te slap, centrering na rudder gebruik is niet 100%). Rol moest een tikje trim hebben. Hoogte en CG zaten 'spot on'.
Nadien toch nog een tweede vlucht gedaan.
Het verhaal van de oplopende moeilijkheid (Angel => Wind S => Mythos) klopt wel.
De Angel is een leuk strak vliegtuig maar gemakkelijker te sturen. Het dikkere vleugelprofiel zal er voor iets tussen zitten. Een goede allround kist om figuren te vliegen maar ook om eens te "loss gehen" op acro.
De Wind S is beter geschikt voor figuren, kan wat beter wind verdragen en vliegt nog wat strakker.
De Mythos is nog meer "figures only" (al heb ik nog maar twee vluchten gedaan).
Ik had nog niet zoveel vliegervaring (1 jaar maar wel intensief vliegen) toen ik met m'n Angel begon, en het was het juiste toestel op het juiste moment.
Ingevlogen vorig jaar op een rustige woensdagmiddag.
Ik geef grif toe: ik had stress voor de eerste vlucht (het was toen m'n duurste en grootste toestel) maar de stress ebde al weg toen z'n staart tijdens het opstijgen van de grond kwam en hij gewoon verder rechtdoor reed. Na de eerste bocht was ik direct verkocht. Tegen het eind van de middag was ik een andere piloot. Zo goed was die ervaring.
Ik weet niet of het goed zou gekomen zijn moest ik direct de Mythos gepakt hebben i.p.v. de Angel want de eerste minuten gisteren had ik toch behoorlijk werk om hem getemd te krijgen.
In jouw plaats zou ik zeggen: De Wind S 110
Is direct natuurlijk een 8S setup maar de 2 wind S toestellen die ik bij ons zie op de club vliegen zo betrouwbaar dat het echt wel waard is.
BTW de winnaar vorig jaar in De F3A-C vloog met een Miss Wind