Wind Spirit staartstuk vraag

Ook maar net met de hobby begonnen, en het begint al een aardige tik te worden voor me :)
Maar een vraagje:
Ik heb een windspirit gekocht, heb de vliegtuig al in elkaar gezet maar bij het staart stuk moeten volgens de verkoper de delen een klein stukje omhoog blijven staan als alles gemonteerd is.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
windspiritstaartstuk.jpg

als je de roeren bedoelt op de windstar moet je deze gewoon trimmen
of zo aansluiten dat ze een beetje omhoog staan.

mvg xander

Ze staan ook allebei klein beetje omhoog.
Als ik de besturing (links en rechts) indruk zie je ze ook duidelijk bewegen.

Sorry dat ik niet alle juiste benamingen weet, ben ook maar een beginner :)

Haha :)
Ik wou/wil gewoon even zekerheid hebben voor het geval ik het vliegtuig de lucht instuur en niet sturen kan :roll:

Ik denk dat dat de elevators of het hoogteroer is dat je bedoelt.

Gamma, ik wil niet als een zeur overkomen maar ken je niemand in het gebuurte (eventueel afspreken met iemand van het forum) die jou kan bijstaan bij je eerste poging want op die manier blijft het hier meestal bij.

Stevo

Hoogteroer denk ik niet, schijnt dat je er mee kan sturen.
Hoogte word dmv gas geven geregeld.

Meer info over dit vliegtuig (wwar ik m gekocht heb)
http://www.kadoshop.nu/products.php?sectionid=1&catid=2&subcatid=3&productid=107&goproduct=1

Ik kan eventueel een link naar de scan(gedeelte over dat staartstuk) uit de gebruiksaanwijzing geven, die is in het duits, en uit die taal word ik dus niets wijs helaas

P.s. ik weet niet iemand uit de buurt die hier op het forum komt helaas

Als dat een 2-kanaals-plane is ( enkel gas en richting) , dan is dat de grootste two-channel die ik ooit gezien heb ....

Die staart is zo plat .... normaal verwacht je een V-staart van 90 graden ...

Die waar ik mee vlieg is ook ongeveer zo groot, maar er zit wel pitch op .... ge gaat héél voorzichtig moeten zijn met dien reus as ie enkel op power stijgt en daalt ...

As je vragen hebt, stuur maar een berichtje ... ik ben dusdanig tevreden over mijn "electrospeelgoed-parkflyers" dat mijn nitro-trainer er werkloos bijligt momenteel..

http://img.photobucket.com/albums/v319/guy5927/RC Planes/rev.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v319/guy5927/RC Planes/rev3.jpg

Als dat een 2-kanaals-plane is ( enkel gas en richting) , dan is dat de grootste two-channel die ik ooit gezien heb ....

Die waar ik mee vlieg is ook ongeveer zo groot, maar er zit wel pitch op .... ge gaat héél voorzichtig moeten zijn met dien reus as ie enkel op power stijgt en daalt ...

As je vragen hebt, stuur maar een berichtje ... ik ben dusdanig tevreden over mijn "electrospeelgoed-parkflyers" dat mijn nitro-trainer er werkloos bijligt momenteel..

http://img.photobucket.com/albums/v319/guy5927/RC Planes/rev.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v319/guy5927/RC Planes/rev3.jpg

Sorry, Internet Explorer crashte net bij het uploaden van deze message ... daarom staat ie er 2 keer ...my bad ...

guy5927 zei:

Die staart staat ook in een V vorm hoor, die foto heb ik alleen ergens van internet afgerukt :)
En ja hij is 2 kanalen hehe.

P.s. wat bedoel je met "Pitch" ?

O ja, misschien kan je voor mij nog even kijken naar mijn eerste posting in dit topic ? :)
Jij heb een gelijk model, dus jij weet t wel denk ik :)

Deze delen bedoel ik :
omhoog.jpg

Gamma,

Je kan 'm opgooien met je roeren ietsje ( een paar mm ) omhoog, maar ZEKER niet zo veel als op je foto ... anders direct stall&crash vrees ik...

Opgooien dus ( zeker geen rolling take off om te beginnen ) ... opgooien doe je als een dartpijl ...NIET omhoog zoals velen denken maar hard en naar voren gericht ( tegen de wind of course )..met gas vol open ...dan moet ie rustig klimmen zonder dat je aan de controlls moet komen ...dan gas terug en lange bocht maken ( zéér lichte inputs op je stick ) ...totdat je landt al zwevend door het gas stelselmatig te verminderen ...

Pitch is het "derde" kanaal waarmee je de neus kan oprichten of doen duikelen ... onontbeerlijk op zo'n bird volgens mij maar oké ... het zit er dus niet op ....Echt leren vliegen zul je met dit ding niet doen, maar het kan misschien net genoeg zijn om de smaak te pakken te krijgen en meer te willen ...En als je het volledig op jezelf wil leren ( wat eigenlijk maar voor zeer weinigen is weggelegd ) , zorg dan 500 percent zeker dat je niets of niemand in de wijde omgeving stoort ... Beter is om direct naar een club te gaan natuurlijk ...

Ik heb een pb naar je gestuurd .. je mag me gerust vragen stellen , maar best privé ...wellicht is deze materie totaal niet interessant voor anderen...

all the best

Guy

@guy5927, Het opgooien zoals jij het beschrijft is gedeeltelijk perfect. Alleen nadat het model uit de hand weg gaat moet het lichtjes omlaag gaan om snelheid op te pakken, en pas als het model voldoende snelheid heeft kan men gaan denken aan een klim en pas daarna aan het bochtenwerk.

Waarom zou deze materie niet geschikt zijn voor ons. Wij zijn dan wel ervaren modelbouwers maar door alle info te delen kunnen wij, de oude rotten ook misschien nog eens iets leren.

@ Gammapooka, Ook in de buurt van Hoorn zit denk ik wel een modelvliegclub, ga daarheen en laat je door hun helpen. Als je lid bent van een modelvliegclub dan zijn de vlieglessen altijd gratis, en de eventuele theorie ook.

Theo,

Correct .. toestellen opgooien met een span groter dan 1.5 m is voor veel mensen niet evident ....zeker niet als het dan nog een keer je eerste kist is .... inderdaad kun je verwachten dat hij efkens licht duikelt ( meestal naar de kant tegengesteld aan de schroefdraairichting dacht ik ..) omdat de startsnelheid net niet voldoenden is om genoeg lift te hebben ... en DAT is nou net het moment voor paniekerige bank&yank momenten : controls worden veel te heftig gebruikt , er wordt overgecorrigeerd en dan weet je wel waar het eindigt... Nu Gamma heeft dat probleem nu effekens minder wegens geen pitchfunctie ...en als hij teveel duikelt moet je je armbeweging versnellen, maar ZEKER recht blijven gooien ...

Waarom zou deze materie niet geschikt zijn voor ons. Wij zijn dan wel ervaren modelbouwers maar door alle info te delen kunnen wij, de oude rotten ook misschien nog eens iets leren.

Zeker niet beledigend bedoeld of zo Theo, alleen wordt hier door nogal wat mensen laatdunkend op die kistjes gereageerd ....er zit inderdaad veel kaf tussen het koren, maar soms vind je'r eentje dat best wel lekker vliegt ... daarom , om Gamma niet te ontmoedigen van dag 1 , heb ik dit voorgesteld ...no harm intended ...

All the best

Guy

Ik heb op de electromeeting in Aspach enkele kinderen met die dingen heel goed zien vliegen. Alleen werden deze door hun modelvliegende vader bijgestaan zodat ze wisten wat en waarom ze iets stuurden.

Ik ben me er terdegen van bewust dat sommige van die modelletjes best vrij goed vliegen. Alleen de wijze waarop men ze op de markt brengt als zijnde speelgoed keur ik eigenlijk af.

Zoals nu ook wordt dit ding gekocht om eens te proeven van het modelvliegen. Als deze meneer dit forum nu niet had gevonden dan was hij waarschijnlijk na enkele mislukte pogingen gestopt en dan werdt er al snel (door hem) rondverteld dat het modelvliegen niets is en dat de verkrijgbare spullen niet deugen. Ook als er door deze ondoordachte manier van proeven aan iets ongelukken gebeuren dan krijgt de modelvliegsport dit weer op zijn dak en hebben wij allemaal daar last van ivm eventuele nog zwaardere regels.

Men kan beter naar een club gaan en daar eens gaan rondvragen en bij vele clubs kan men dan waarschijnlijk wel eens een keer op afspraak enkele proeflessen krijgen. Eigenlijk ook een aandachtspunt voor de KNVvL en de Limburgse Federatie van RC-vliegers om hier eens op in te springen en betere voorlichting over te geven via nationale pers en andere media.

Gamma,

Toen ik ermee begon heb ik ook overwogen om mijn staartvlakken lichjes naar boven te tunen om het toestel sneller hoogte te laten winnen...Ik heb het uiteindelijk NIET gedaan ... ze zijn gemaakt om met level stuurvlakken te launchen en dan eventueel te trimmen na de eerste klim ( ik hoop tenminste dat er trimsliders op je Transmitter zitten )....gewoon ervoor zorgen dat je batterij optimaal is gecharged ...dat is ZEER belangrijk ...

Ik heb een Pb gestuurd naar je met links vol nuttige beginner-info over soortgelijke kistjes ( de luchtwaardige welterstaan ) ...mijn advies : READ BEFORE YOU FLY ! :P

Tiens ... da's heel raar ...staat bij mij als oké in mijn sent box al van 30/11/2004 11:43 pm ....

Ik zend 'm je nog een keer ...

Je hebt je account toch in gesteld op "pb's ontvangen mogelijk" ?

ik heb zelf ook dat vliegtuigje en hij vliegt perfect door zen span weite kun je er gemakelijk mee zweven en als hij begint te dalen ff gassen met die 540 moter en hij zit weer hoog door zijn 2 kanaals bestuuring is hij makkelijk te hanteren hij kan zonder dat hij de moter aan heeft toch stuuren ook voor gevorderede is er lol :D aan te beleven je kan loopings maken en met de accu kan je makkelijk 40 minuten in de lucht blijven met wat zweven en stunte :D :thumbsup: ik heb hem zelf ook al uit de lucht proberen te schieten met een wintbugs maar hij valt niet te raken door een top snelheid van 60 kmp per uur bij goed omstandig heden (niet veel rukwinden, volle accu ,goede afstelling ) :sniper:

en dat voor maar 100 euro toppie toch

Back