windauto

• Topicstarter Topicstarter Selen
  • Startdatum Startdatum
tegen de wind in gaat alleen nooit lukken dan moet u gewoon opkruisen (zeilen strak en de hele tijd zigzaggen.;) )

Leest hier eigenlijk wel iémand wat er hierboven geschreven werd??? Of sta ik tegenwoordig al zowat standaard in iedereen zijn negeerlijst hier? ;)

Ik lees wat je schrijf, dus bij mij sta je niet in mijn negeerlijst.
Jij zal daar ook nooit komen ;)

Ik heb zo'n windmolen wagentje eens op tv gezien in een programma met van die natuurkundige vragen of 'dingen kunnen'. Dat werkt gewoon.
Net zoals een gewone windmolen draait de kop altijd in de wind. Met de aangedreven as worden de worden de wielen aangedreven.
Als je de juiste hoeveelheid vertraging inbouwt rijdt hij zelfs recht tegen de wind in (de aandrijvende karacht van de wielen is dan groter dan de weerstand van de molen door de vertraging) en en natuurlijk elke andere gewenste richting waarheen je stuurt.

sorry ik heb niet het hele draadje gelezen.
maar inderdaad zon turbine auto heb ik ook eens op school moeten maken van lego.
werkt erg goed maar als je origineel wilt zijn lijkt mij een zeil op een auto mooier en gaat als het werk een stuk sneller.

mvg,

dirk van raalte

Laatst bewerkt door een moderator:
met zo`n acuu en motor enzo gaat niet lukken,
we hebben een hout onderkatje, de wielen moeten er maken uit hout , dus het moet wel simpel blijven :p

het voertuig moet zo snel mogelijk en recht mogelijk rijden

gr

ik weet niet of dat goed gaat lukken met houten wielen.
maar ik zou ze wel lageren en zo rond mogelijk maken natuurlijk.
verder zou je van knexx een goed 'proto type' kunnen maken.
verder zou een dikke spoiler wel nice zijn. ;)

mvg,

dirk van raalte

Is het mogelijk om een tank met perslucht op de auto te monteren en vervolgens met een stroomturbine met koppeling erop de auto aan te drijven? Als je met een soort gasschuif de verbinding tussen de tank en turbine kunt reguleren zou je ee soort van controle over het voertuig moeten kunnen krijgen ;)

ja indd ik maak nog wel eens met een vriend dat soort ideeën.
maar ik weet niet of dat dan nog wel onder een 'wind auto' valt.
ik zal even kijken of ik eind volgende week een filmpje kan posten met het 'turbine' idee.
de turbines van ons lopen altijd op een compressor.
het enige nadeel is dat als je er eentje zelf maakt je wel veel kracht verliest.
daarom zou je ook een oude stoom machine op de kop kunnen tikken op MP oid.

mvg,

dirk van raalte

Is het mogelijk om een tank met perslucht op de auto te monteren en vervolgens met een stroomturbine met koppeling erop de auto aan te drijven? Als je met een soort gasschuif de verbinding tussen de tank en turbine kunt reguleren zou je ee soort van controle over het voertuig moeten kunnen krijgen ;)

Ben niet zo thuis in dit soort dingen maar misschien dat je
hiervoor een klein perslucht flesje van paintball voor zou kunnen gebruiken, deze zijn er in 200 bar(3000psi) en 300 bar(4500psi) en vul je met een vulstation vanuit een duikfles.
De kleine flesje hebben een regulator van 450psi (lp) of 850psi (hp) uitgaande druk.

Hieronder een link van een nl paintball shop, dan even kijken in linkse menu onder hp(kan niet rechtsstreeks linken).
Paintball Direct de winkel en online shop voor Nederland Belgie en Duitsland!
Als dit zou werken heb ik eventueel nog wel linkje naar site (forum) voor 2de hands, of andere shops.

Het topic vervuilt zo langzamerhand. Jammer want het is een verschrikkeleijk leuk project. Ik blijf erbij dat een
Google Afbeeldingen resultaat voor http://pics.ww.com/d/93456-1/maglev_wind_turbine.jpg
en een
Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.windpowerninja.com/wp-content/uploads/2009/02/rooftop-wind-turbines.jpg
Me de beste oplossing lijken. Wel vertikaal natuurlijk. Want met een vertanding en een aandrijfstang tussen windmolen en auto levert ook draaikrachten op richting windmolen die daardoor enkel met kracht recht tegen de wind in kan worden gehouden. Met de bovenstaande modellen kun je direct aandrijven omdat je de molen niet in de wind hoeft te draaien.
Jakko

Ben niet zo thuis in dit soort dingen maar misschien dat je
hiervoor een klein perslucht flesje van paintball voor zou kunnen gebruiken, deze zijn er in 200 bar(3000psi) en 300 bar(4500psi) en vul je met een vulstation vanuit een duikfles.
De kleine flesje hebben een regulator van 450psi (lp) of 850psi (hp) uitgaande druk.

Hieronder een link van een nl paintball shop, dan even kijken in linkse menu onder hp(kan niet rechtsstreeks linken).
Paintball Direct de winkel en online shop voor Nederland Belgie en Duitsland!
Als dit zou werken heb ik eventueel nog wel linkje naar site (forum) voor 2de hands, of andere shops.

Bedankt voor de tip, ik ben nog bezig met het zoeken van een onderwerp voor mijn profielwerkstuk, en turbines lijkt me een leuk onderwerp.
Ik denk dat ik dan eerst een lego turbine zal bouwen met een auto'tje er omheen, en vervolgens zou ik een modelturbine willen kopen en die op een r/c auto zetten, om zo op pure lucht te kunnen rijden.

Back