Windbag flexifoil electro. Zeer zeldzame vliegend matras

Na 100seconden volgas is hij nog steeds koud, niet louw oid, nee echt koud. De turningy 80A reg word wel behoorlijk warm.
 
De motor blijft bij mij ook aardig koel, dat viel direct al op. Met goede koeling (zit helemaal open) is dat ook normaal... ik jaag er nu ook al 70A volgas voor met een 12x6. Gemiddeld +/- 20A.
 
Windbags in formatie
open%20dag%20stitswerd%202008%20040.preview.jpg

open%20dag%20stitswerd%202008%20043.preview.jpg

open%20dag%20stitswerd%202008%20042.preview.jpg
 
Ja super, ik heb ze zien vliegen, mooi gezicht en lekker stabiel (zo te zien).
Alleen spijtig dat er eentje gecrashed is.
Hebben jullie nu een aantal flexifoils ingekocht?
 
Wellicht ten overvloede, maar de spars (tapse glasvezelstokken) zijn anders ook in de betere hengelsportzaak te koop, mogelijk zelfs in carbon.
 
Echt gaaf nostalgie ik heb hem zo'n 15 jaar terug gehad met een 10cc tweetakt en een 13 cc viertakt uren gevlogen laag over de weilanden. Luchtfoto's meegemaakt echt super echter hij is verloren gegaan bij een brand bij ons thuis. Als er een tekening in omloop is zou ik hem graag hebben de vliegers heb ik nog gewoon te koop bij vlieger op in den Haag.
Alleen in het midden met de soldeerbout een gaatje maken. Ik moet nog ergens een mal hebben voor het kistje om hem uit GFK te maken. Ik weet nog dat de lengte van de touwtjes het belangerijks waren.
 
Hoi Rob,

Ik heb de originele tekening en bouw beschrijving. Ik moet maar eens kijken hoe ik die mooi digitaal krijg denk ik :) Zolang je de chute hebt kan je hem zo nabouwen dan.
 
Vandaag de windbag weer eens meegenomen met de nieuwe piloot. Staat leuk zo :)

2011-06-02%2017.10.33_jpg.jpg


De handjes bewegen ook leuk mee met het sturen. Eens kijken of ik een servo in het hoofdje kan plaatsen en of een arm kan gaan zwaaien. Ik heb helaas maar 1 kanaal vrij :(
 
Hoi,

Had ik dit maar eerder gezien. Ik heb hem nog helemaal compleet liggen en heb de Windbag altijd gevlogen met een Saito 65. Ik heb hem helemaal in Coca Cola uitvoering. De vleugel is toentertijd zelf gemaakt door de vrouw van een collega van mij. Die heb ik ook nog liggen. Vloog meer dan fantastisch. Ik denk er nu over hem ook elektrisch te maken. Lijkt me leuk. Als het mogelijk is laat eens weten wat voor motor, regelaar, lipo enz. je er nu in hebt zitten.
Ik ben wel heel erg benieuwd. Ik zal eens kijken of ik een foto kan inscannen.

Groetjes, Erik.
 
Hoi,

Hier een ingescande foto van mijn Windbag die jaren lang zo gevlogen heeft. Eigenlijk ben ik sinds gisteren van plan hem elektrisch te gaan maken. Lijkt me kei gaaf.

windbag.jpg


Door een defecte scanner krijg ik de afbeelding (nog) niet groter.

Groetjes, Erik.
 
Ziet er super uit :) Ik heb nog de setup uit de begin post alleen nu nieuwe lipos. Dat zijn zippy flightmax 25c 4s 5000mAh. Vliegt perfect zo. Motor is een turnigy. Regelaar nu een oude hxt maar een turnigy plush is beter.

Ik ga vanavond eens kijken of ik de tekening kan vinden en of dat in A4 formaat is op te delen.
 
Hoi,

Ik heb alles ook nog maar moet dan wel even goed zoeken. Als ik hem opnieuw maak dan worden de staander en ligger 13mm koolstof met glasvezel versterkt buis (of andersom). Dat is die oranje kleurige buis die ze in vliegerzaken hebben. Heb ik toevallig gisteren nog zien liggen in Helmond bij een vliegerzaak toen ik daar iets voor mijn Funcup ging halen. Weegt heel erg weinig en is heel sterk. Ik heb al bedacht dat ik op de plaatsen waar geboord moet worden, in de buis een stukje 10 mm ramin lijm. Dat scheelt waarschijnlijk heel veel gewicht.

Overigens voor de Funcup heb ik een 14 meter lange zeer veelkleurige tubetail gehaald.

Groetjes, Erik
 
Waarom geen alu? Vanwege het gewicht? Is geen enkel probleem. Te licht vliegt ook niet lekker, en bij een crash zijn de buizen toch altijd stuk.
 
Ik wilde eens proberen of de Windbag iets lichter in gewicht zou kunnen. De mijne was redelijke zwaar met zijn Saito FA 65 maar het aluminium heeft altijd wel goed gewerkt. Alleen had ik de langste staaf van het landingsgestel van verenstaal gemaakt omdat dat vaak verboog bij een harde landing. Dat is dat gedeelte dat boven aan het huisje wordt vast gemaakt.

Groetjes, Erik.
 
Back
Top