dat is ook wel een beetje een gok (ik bedoel, veel variabelen), het hoogteroer en de S-vorm ervan van het profiel.
het zou dan kunnen dat uiteindelijk, met het beste zwaartepunt qua vliegen, het roer weer net niet in lijn staat getrimd.
als je het roer nou niet, had voorzien van die S uitloop (enz). (of juist wel)
qua weerstand maakt het uiteindelijk nagenoeg niks uit dat scheelt weer. er kan dan wel iets obsessiefs zijn als het roer net niet
in lijn staat, achteraf. (bij mij soms zo).
aan de andere kant het is maar een roer. als je je echt beter zou voelen als het toch anders zit, kan het altijd nog!
ik heb een kist met een symmetrisch profiel, daarvan zet ik de (doorlopende) ailerons, een tikkeltje naar beneden, zodat ze in
normale vlucht, ongeveer recht zouden staan. (schuim kist flext beetje). in mijn hoofd klopt dan het symmetrische plaatje beter.
voorbeeldje van iets obsessiefs wat dan wel mooier klopt.