Windkracht?

• Topicstarter Topicstarter windspirit3
  • Startdatum Startdatum
W

windspirit3

Guest
geachte modelvliegers.

sinds een aantal weken ben ik een trotse bezitter van een "robbe sea gull 2200". Ik heb reeds een aantal keren gevlogen (wild wel ter verstaan) met dit kistje, daarbij uit te leggen dat mijn schoonvader een aantal hect. land bezit en er geen bomen, huizen en potte kijkers zijn! EN HET GING GOED!! :lol:

maar ik kan er niet achterkomen wat nu de mooiste cq fijnste windkracht is. de robbe heeft een spanwijdte van 2.20 meter en lijkt mij vatbaarder voor wind (vlagen). :oops:

gaarne uw reacties op mijn vragen :!:

windspirit3 zei:
maar ik kan er niet achterkomen wat nu de mooiste cq fijnste windkracht is.
Hoe minder wind hoe prettiger vliegen natuurlijk. Alleen het opstijgen en landen is gemakkelijker met wat wind. (mits je dit tegen wind doet natuurlijk :lol: )

windspirit3 zei:
geachte modelvliegers.

sinds een aantal weken ben ik een trotse bezitter van een "robbe sea gull 2200". Ik heb reeds een aantal keren gevlogen (wild wel ter verstaan) met dit kistje, daarbij uit te leggen dat mijn schoonvader een aantal hect. land bezit en er geen bomen, huizen en potte kijkers zijn! EN HET GING GOED!! :lol:

maar ik kan er niet achterkomen wat nu de mooiste cq fijnste windkracht is. de robbe heeft een spanwijdte van 2.20 meter en lijkt mij vatbaarder voor wind (vlagen). :oops:

gaarne uw reacties op mijn vragen :!:

WIndspirit3, je geeft zelf al aan dat je enekel weken in het bezit bent van die mooie zwever, Geduld is een schone zaak, tot nu toe hebben we wind gehad van "behoorlijk" tot "Veel"(niet wetenschappelijk). Door veel onder verschillende omstandigheden te vliegen kom je vanzelf op de ideale windkracht voor de Sea Gull.

Misschien heb je die al gehad, maar ben je er nog niet achter.

Ik heb een Riser 100 (span 2.54 meter), die heerlijk vliegt met weinig windkracht 0 tot 3 Beaufort, met 4 vliegt hij ook goed, maar daarmee ben ik nog niet zeker genoeg van mezelf :oops:

Back