Windlover DLG (Vrije vlucht)

Hallo allen,

Voor 2e kerstdag moet er nog een DLG gebouwd worden om Jurgen eens goed partij te geven...bijgaand wat plaatjes van het ontwerp. Cheers

Bart

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bart dat ziet er goed uit! Aan welke afmetingen moeten wij denken. Ga je deze uitrusten met een werpstift of met een lijntje aan de tip?
een poosje terug heb ik de Sal Slipper van Graupner gebouwd. Die werp ik met een visdraad lijntje aan de tip. Daarmee zijn goede uitgangshoogten en dito vliegtijden te bereiken. Ik ga dit zeker volgen, succes!

Een chuck heeft de naam windlover al gekregen.
Zo gooide ik vroegââh nog regelmatig goede tijden met de windlover.
maargoed, maakt verder niet uit:)

Ziet er goed uit!

Windlover chuck

Ramsus,

Dat klopt, dat was mijn chuck ontworpen en getekend op 2 augustus 1983:eek:....we hadden toen nog geen DLG

Cheers

Bart

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog 5 dagen....
Bart heb je nog een speciale werptechniek om overtrek (en daarmee veel hoogteverlies) na de worp te voorkomen? De mooiste vluchten met de SAL Slipper bereik ik door deze een beetje op zijn kant steil omhoog te smijten. Dan draait het kistje bovenin terug gaat dan vrij gelijkmatig over in een glijvlucht met weinig hoogteverlies. Uiteraard ben ik benieuwd naar het filmpje straks. Succes met dit leuke project!!

idd nog 5 dagen...

Maarten,

Er moet nog veel gebeuren....ik weet niet of ik het op tijd af krijg...:(

Ben ook samen met Han met vier gewone Windlovers bezig....

Voor wat betreft de werptechniek...ik moet eerlijk zeggen dat ik VV DLG
nog niet onder de knie heb (misschien trouwens geldt dit ook voor RC DLG maar dit terzijde...)

Bij VV DLG stel je het model zodanig af dat het normaal een bocht naar rechts vliegt (dwz als je met je rechterarm DLGt) Dit zou de rol tegen moeten gaan bij het DLGn (de buiten vleugel heeft een hogere snelheid
waardoor het model wil rollen) Het rollen wordt ook tegen gegaan door het kielvlak onder de romp...Door de y-staart zou je een natuurlijk overgang moeten krijgen van de stijgvlucht naar de glijvlucht en is er geen bunt nodig om het model vlak te leggen.

Cheers

Bart

Teveel projecten....

Maarten,

Het is niet gelukt met de tijdslijn...ik denk dat dit project even wat langer gaat duren...:(. (ben altijd veel te optimistisch wat ik kan doen in de beschikbare tijd)...het volgende staat allemaal nog op het programma:

- romp mal Tantalus afbouwen
- Siriusn afbouwen
- Twister II vleugel gebruiken op Tantalus romp
- A2s repareren
- CNC frees ontwerpen en bouwen...
- Windlover DLG afbouwen

Ik weet nog niet in welke volgorde ik aan de gang ga...

Het was gisteren trouwens wel weer een enorm leuke dag....het blijft geweldig dat de NLC deze wedstrijd organiseert op 2e kerstdag....ze doen dat al zolang ik mij kan herinneren (kan zo maar 30 tot 40 jaar zijn). Het was gisteren ook heel mooi vliegweer en door de sneeuw is er maar weinig kapot gegaan

Ik had een VV DLG bij me die het heel leuk deed. Han heeft er ook mee gevlogen en dat ging ook heel aardig. Kortom een aanrader voor iedereen

Cheers

Bart

Wat cool!

Da's idd een tijd geleden dat ik de Windlover heb gebouwd, maar heb er heerlijk mee geworpen op clubwedstrijden.
Regelmatig een behoorlijk goede tijd neergezet.
Was een heerlijk vliegende chuck!

Windlover RULEZZZZZZZZZZZZ!

Ja, de windlover is echt super!
Ik heb er op 2e kerstdag de hele wedstrijd mee gevlogen en ben er 2e mee geworden. Achter Bart, die me met maar liefst 13 seconden verslagen heeft. (hij had 212 seconden gevlogen in 7 rondes en ik 199). Bart, nogmaals gefeliciteerd jongen!!! Goed gedaan!

Die VV-DLG van Bart vliegt echt gaaf. Gooien gaat heel gemakkelijk (zo op het oog). Zonder moeite naar de 35-40 meter. Daarna mooie snelle overgang naar de zweef vlucht. Ik was zeer onder de indruk. Volgend jaar moet ik ook zo'n ding hebben :-)

Greetz,

Jurgen

Windlover

Jurgen,

Bedankt.....ja mijn VV DLG vloog heel aardig....toch vond ik dat het model vanaf die hoogte langer zou moeten vliegen.....het zou idd leuk zijn als er volgend jaar meer VV DLGs zijn :D
Cheers

Bart

Back