Windrider Micro Bee.

Zo zie je maar, dat die goedkope rommel je vaak veel geld kan kosten.
Koop eens wat goeds :P
Want met dure spullen ga je gewoon op een veld vliegen.

Een balsa vliegtuig van 150 euro, en prop er voor 200 euro spullen in. :P En dan? Dan ist nogmeer ellende als et fout gaat. :P Dan heb ik toch liever een EPP "prulletje" van 150 euro. Bovendien heb ik et vliegtuigje (niet de electronica!) gratis gekregen, en zoiets wil ik toch wel graag een keertje proberen.

En ik vloog ook op een veld, alleen ik kwam er pas achter dat ik mijn zonnebril vergeten was toen ik al 100 meter de lucht in zat. En ja, toen kwam de zon net door de wolken toen ik die kant op vloog, en was et bingo. :oops: Dit was ook pas de 2e keer dat ik dit vliegtuigje vloog, ik was em dus nog helemaal niet gewend, en ik moest de helft (exponentieel, max throws) nog afstellen.

Maargoed, ik heb em nu weer terug, de volgende keer rijd ik wel 10 minuten langer voor een ander veldje. :lol:

Inmiddels al weer een paar pogingen verder, de wing vliegt zwaar ellendig. Wat er nou mis mee is weet ik niet.

Ik heb veel moeite met et ding balanceren, de accu kan gewoon niet verder naar voren. In de lucht trekt ie steeds een wingtip weg, en komt ie als een helicoptertje omlaag gespint. Ik vermoed dattie tezwaar op zn staart (nouja, staart..) is.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Als ie staartlastig is lood in de neus erbij...
Tip: Draadlusje plakken op zwaartepunt precies op midden spanwijdte.
Dan kun je niet alleen zwaartepunt nakijken maar ook of een van beide vleugels zwaarder is...

Hmm, dat lusje dr op is wel een goed idee. :P Lood erin vind ik eigenlijk een beetje zonde, maar dat zal wel moeten denk ik.

Das eigenlijk ook wel n optie. :P Aangezien die bij mijn grotere versie ook met de propellor tussen de elevons zit.

Is er iets leuks te doen met een CD-Rom motortje mischien? Ik heb dr nog eentje omgebouwd in de la liggen, maar ik moet em dan nog wel opnieuw wikkelen omdat ik niet meer weet hoeveel windingen/draaddikte erop zit.

grotere accu?
wat ik zo 1,2,3, las,
vlieg je met een veel lichter lipo pakket
toestel is ontworpen voor een nicad pakket

heb nu al een tijdje naar die foto's zitten kijken,...

is dit nou EPP, zoals bv de swift van MS
of is het ELAPOR,... zoals bv de toestellen van Multiplex

Windrider heeft een eigen procede waarmee ze EPP kistjes in spuitmallen maken.
Hierdoor een mooi glad oppervlak, maar het is toch weer net zo zacht/flexibel als gesneden kistjes uit EPP
Oftewel de mooie huid van Elapor en de flexibiliteit van EPP!
Heb hier nog een gebruikte QueenBee van 250 cm span voor de liefhebber....

Zon queen lijkt me echt gaaf om een dikke mabuchi 540 op te plempen met een auto accu en een paar wieltjes eronder. :D Mooi oppoetsen als een horten ofzo. Hij zou mooi in mijn straatje passen van 25" Micro-Bee, 47" Ele-Bee, en dan zon 100" Queen-Bee. Maar aangezien zon reus nieuw al dik 160 dollar kost, en et geld een beetje op is na die tucano, kan em helaas niet overnemen. :cry:

Even ter vergelijking:

Queen.jpg

Queen in zn handen, microbee even op schaal erbij getekend.

Even iets anders.

Zijn er mischien 300 size goedkope chinese brushless mogenlijkheden voor een wing van 55cm spanwijdte?

Et leukste zou zijn als et op de nieuwe 800mAh 15~20C packs kan van rctechnics. Das economisch gezien erg voordelig, en dat is zonbeetje et grootste dat ik in die wing kan proppen. :)

Nou, inmiddels al de wing verbouwd met een Johnson 250, maar et lukt me maar niet om dat ding normaal te laten werken..

Microbee17.jpg

25" Wing met een johnson 250 op 2 cell lipo, en een 4.1x4.1 APC propje, dit leverd maarliefst 15.2A op! Dat lijkt me veel teveel voor dat kleine motortje..

Nu ben ik et zat, na anderhalf jaar klooien en vechten met een ellendige onbekende CG, en een hoop gedoe met verkeerd geleverde info/motors, geef ik et op met dit pokke ding...

Dus... Wie weet er een leuk klein model die makkelijk tekrijgen is als nederlander, die gemaakt is voor een 2cell 1000mAh. 20C lipo packje, en een CC pixy 20P regelaar? Er moet wel bekend zijn met welke motor+prop setup dat toestel het beste vliegt, en et liefst moet die dr zelfs al bij zitten.

Back