Windrider Micro Bee.

klopt, is nog niet veel, maar wel de helft meer.
Dus relatief gezien veel, maar ja wat is tegenwoordig nog 15 euro......
Ben overigens wel benieuwd hoe dat die bee vliegt

kan ik zo'n ding vliegen met een skysport 4? (een niet-computer zender dus)
dat er een delta mixer voor nodig is weetk, maar bestaan er ook mechanische delta mixers voor zo'n modellen?

grtz

Die bestaan idd, maar of dat er nog bij past weet ik niet. :P Tis nogal een klein wingetje, en een CC pixie 20P ESC en een Rex 5 Ontvanger zijn samen al erg aan de krappe kant.

@freakazoid, het was idd firefox. met IE werkt het goed goed.

erg leuke modellen staan op hun site. zit nog te twijfelen tussen:
Mini_Bee_spec_1.jpg

Ele-Bee_spec_a.jpg

Micro_Bee_D.jpg

die laatste is trouwens ook de micro bee.
het moet voor fun/licht-fun-combatten bedoeld zijn.

ik wacht nog even tot de vliegervaringen. ben benieuwd

De Ele-Bee heb ik ook, das een leuke dikkop die nog redelijk kan rollen. Op een permax 480 en een gunther prop gaat ie al heel lekker.

Hi Jaap,

Dit is prima op te lossen met een electronische V-Tail mixer
Zo'n ding kost rond de 15 euri, heeft de grootte van een microservo en past dus ook in de Micro Bee...
Ik heb er hier nog een liggen, stuur 'm graag naar je op voor een tientje,

Peter

Bedankt voor het aanbod Peter.
Maar dat is niet nodig hoor.
Ik ga volgende week eerst eens lekker op vakantie.
Daarna ga ik eens op mijn gemak kijken of ik een mx12 ga bestellen :banana: .
Dan heb ik die mixer niet meer nodig :D .

En dan eerst maar weer eens vliegen met mijn trainertje.

Er is beslist geen plek meer voor iets zogroot als n microservo hoor. :P Als je speed controller niet kleiner dan n halve postzegel is, ben je eigenlijk al et haasje. :) Je enige hoop zou dan zijn om voor een van de onderdeeltjes zelf een vakje uit te snijden in de wing zelf.

De mini Bee heb ik ook al veel positieve dingen over gehoord. Maar de microbee wordt waarschijnlijk nog n tandje leuker, aangezien die dezelfde aandrijving heeft als de mini, maar een veel kleinere spanwijdte heeft (en dus veel fellere rolls).

Komende zondag ga ik em proberen, dus ik laat et jullie nog horen/zien.

Ik heb weer eens advies nodig. :P

Ik zat eraan te denken om deze accu te gaan gebruiken: http://www.modellbau-bichler.com/pr...=4448&osCsid=2482c8d2228869b4a58ba45e092c13ce

Ik weet et, et zijn zware dingen, maar met lipo kom ik ook niet bepaald ver. Lipo packs zijn vaak te lang of te breed, of et gaat alleen met 2s2p, waardoor et een duur zooitje wordt.

Orgineel vliegt deze wing op een 9,6v. NiMH pack van 108gram, met een Mabuchi RK-370SD motor en een 3.5x2 propellor.

Kan ik dat veranderen naar een 7,4v. Li-Ion pack van 86gram, dezelfde motor, en een 4x2.15 propellor? Worden de prestaties van de wing dan slechter, blijft et etzelfde, of wordt et zelfs beter?

Vandaag was et zover. Z'n maiden vlucht gemaakt. 8) Het ding vloog als een geoliede machine, de rollrate was best lekker te noemen.

Wie zin heeft kan mijn review lezen. ;)

Bedankt!

Mja, de video is eigenlijk nog t enige dat mist he. :P Komt eraan. De volgende vlucht gaat op de gevoelige plaat.

Schrap dat laatste maar... Et ding is spoorloos verdwenen in een hoop bomen... Ik ga vanavond en morgen nog proberen em te vinden, maar ik heb weinig hoop..

Als je hem niet kan vinden, dan moet je even gaan kijken als er eens een storm is geweest. Vindt je hem dan nog niet, dan moet je die plek in de gaten houden in de herfst.

Zo heeft mn broer eens een vliegtuig terug gekregen dat hij in de lente kwijt was geraakt (zwever die te hoog kwam, en onbestuurbaar raakte) en die in de herfst weer terug gekregen. Hij had zn adres en telefoonnummer er in geschreven.

Er is dus nog hoop :)

de apparatuur heeft een redelijke grote kans op overleven, het hele toestel zal dan wel pudding zijn.
lipo's zullen het diep ontladen natuurlijk ook niet overleven.

een clubgenoot van mij heeft eens een zwever in het voorjaar in een boom gevolgen in de buurt van wasserkuppe. In de winter, toen ze weer in de buurt waren, toch maar even gaan kijken. en ja hoor: het model was toch uit de boom gewaait, en lag nu onder een pak sneeuw. model was door al dat water soep geworden, maar apparatuur(ook accu's) doen het vandaag de dag nogsteeds.

er is dus nog hoop.
staat je naam en adres in het model?(wat bij ons op d e club eigenlijk verplicht is...)

Ik heb een stickerlabel in et kapje zitten inderdaad, maar...

MicroBee.jpg

8) :D 8) :o :P :lol:

Na ruim anderhalf uur zoeken zag mijn vader em in een wig van een boom zitten. De winglets zijn compleet gaar, maar de hele wing is nog in prima conditie. Alle servos en motor doen et nog prima. De accu heeft zichzelf eruit geworpen en lag gewoon op de grond.

Weer 150 euro verdiend. :P

Ik ga daar iig nooooooooit meer vliegen. :)

Back