Beste,
Wij zijn drie eindejaarsstudenten van Ieper en onze opdracht is om een windtunnel te maken. Wij zullen verschillende testen doen in deze windtunnel om verschillende soorten NACA-profielen te testen. Wij hebben een koelventilator gevonden van 350W.
Er werd ons al gezegd dat "350W magertjes is voor onze windtunnel." Ik had eens een YouTube video gevonden waar ze een 120W fan gebruiken. Hier de link van het filmpje.
We willen hiervoor een server voeding gebruiken om de ventilator van genoeg stroom te voorzien. En om de snelheid te kunnen regelen = hoeveelheid stroom, willen we een monsterboard van arduino gebruiken.
Onze windtunnel is een rechthoek van 30,2 op 30,4 cm. En lengte 107,5 cm
(We kunnen dit nog kleiner maken als het moet.)
Mijn vraag is:
- Is 350W teveel voor de grootte van onze windtunnel?
- Wat zal de luchtsnelheid zijn in de windtunnel zelf met deze ventilator?
Hopelijk is deze uitleg duidelijk genoeg.
We wachten jullie reacties af.
Mvg
Wij zijn drie eindejaarsstudenten van Ieper en onze opdracht is om een windtunnel te maken. Wij zullen verschillende testen doen in deze windtunnel om verschillende soorten NACA-profielen te testen. Wij hebben een koelventilator gevonden van 350W.
Er werd ons al gezegd dat "350W magertjes is voor onze windtunnel." Ik had eens een YouTube video gevonden waar ze een 120W fan gebruiken. Hier de link van het filmpje.
We willen hiervoor een server voeding gebruiken om de ventilator van genoeg stroom te voorzien. En om de snelheid te kunnen regelen = hoeveelheid stroom, willen we een monsterboard van arduino gebruiken.
Onze windtunnel is een rechthoek van 30,2 op 30,4 cm. En lengte 107,5 cm
(We kunnen dit nog kleiner maken als het moet.)
Mijn vraag is:
- Is 350W teveel voor de grootte van onze windtunnel?
- Wat zal de luchtsnelheid zijn in de windtunnel zelf met deze ventilator?
Hopelijk is deze uitleg duidelijk genoeg.
We wachten jullie reacties af.
Mvg