Winnaar FAI-F3A met Elektro !!!

Tja Theo

Het stond eraan te komen, als je ziet wat voor vermogen er deze dagen uit electromotoren wordt gehaald alsook weinig problemen met lawaai (kan tellen bij de puntenverdeling) dan weet je al hoe laat het is. We hebben er deze namiddag op de club nog over gepraat, brandstofmotoren zijn, buiten twijfel, op hun retour. Ik ben ook reeds, zij het heel traag, aan het overstappen van brandstof naar electro. Er zijn te veel voordelen om het te blijven negeren. En ook chapeau voor Wolfgang Matt die toch reeds een 25-tal jaar op het hoogste niveau meegaat. Van motivatie gesproken.

Stevo

Het vermogen uit de elektromotor is doorgaans het probleem ook niet. Deze is tig keer beter/efficiënter dan een brandstof motor. Het probleem is het vermogen dat uit de brandstof (de accu dus) gehaald kan worden.

Leuk bericht.
Vandaag F3A wedstrijd bij ons op het veld. Iemand vroeg wanneer iedereen over zou stappen op elektro.
Ik noemde dat het zou gebeuren zodra wedstrijden met elektro worden gewonnen, Want iedereen wil dan de techniek van de winnaar.

Goede ontwikkeling.

Resultaten/fotos van de vandaag gevlogen wedstrijd binnenkort op www.f3a.nl

alleen jammer dat bij zulk soort setups de betaalbaarheid nog even achter blijft.

hop die prijzen omlaag en dan is zo iedereen aan de electro

De prijzen zijn nog wel te doen in mijn ogen. Kan 20 minuten non stop door vliegen met die heli. Alleen dan is ie leeg :(
Zou prettig zijn als ze een accu (met veel capaciteit) kunnen ontwikkelen die je met een half uurtje vol hebt :mrgreen:

Is er al, en toevallig precies toegesneden op jouw bestedingsgedrag.. ;)

Een hoop lipo 340'ers parallel schakelen, deze mag je met 2C tot 3C snelladen.

Jah, zal nog wel duurder zijn...Al dat ik denk dat het prijsverschil met een yamada 120 viertakt met pomp, carbon resopijp en tatata kleiner is dan je denkt...

Niels

F3A programma duurt 10 minuten.
Kosten is voor wedstrijdvliegers vaak niet het belangrijkste. Betrouwbaarheid en prestaties wel.

@niels, inderdaad heb je daar een punt, in aanschaf niet maar bv een YS120 slurpt voor VELE euros nitro als je een beetje enthousiast vliegt, en ook nog eens het liefst 30% :D

ik denk dat de kosten om het even gaan ongeveer, alleen het idee van al mijn brandstof vantevoren moet afrekenen vind ik klote, doe ik nu ook niet en in principe spreid je zo de kosten en LIJKT het goedkoper :wink: (zo krijg ik het aan mijn vriendin nog verkocht hehe)

Satoer zei:
De prijzen zijn nog wel te doen in mijn ogen. Kan 20 minuten non stop door vliegen met die heli. Alleen dan is ie leeg :(
Zou prettig zijn als ze een accu (met veel capaciteit) kunnen ontwikkelen die je met een half uurtje vol hebt :mrgreen:

Laatst op tweakers.net gelezen, dat er een accusysteem van kunsthars wordt ontwikkeld, die met een halve minuut vol zit (1800 mah). Maar dan mag je geloof ik wel vertragende stoppen in de meterkast hebben.

Jason stond weliswaar 4e na de voorronden, maar zakte uiteindelijk naar de 7e plaats in de finale. In ieder geval nog voor Wolfgang Matt geklasseerd en dus veelzeggender dan de wedstrijd die Matt won.

De prestatie krijgt nog iets meer glans als je bedenkt dat Jason het nog met oudere generaties Lipo's moest doen en noodgedwongen voor 20 minuten vliegtijd aan lipo inhoud mee moest nemen om maar 10 minuten te vliegen, omdat anders de vermogens afgifte nog te laag was. Een huidige generatie Lipo kan dus nog veel lichter.

Back