Winter projectje, JA EEN PENGUIN!

Met de powermanager bedoel je gewoon de current sensor toch?

Ik had voorheen de losse bec , de osd, vtx en de cam allemaal direct aan de lipo gekoppeld, dus niet de normale current sensor uitgang. (werd allemaal niet meegerekend)

Voor mijn huidige build doe ik alles achter de current sensor zodat het word mee gerekend. Hoe vaak gaat een current sensor kapot......

Ja met de powermanager bedoel ik de current sensor. Doe de bec er nugewoon achteraan om dat ik wel alles wil meten anders is het een beetje nutteloos in mijn ogen. Tenzij je een 2e lipo gebruikt. Maar moet nog wachten op mijn OSD + AP want de webwinkel is een beetje traag... Helaas...
Zelfs al een mailtje gestuurd over de status en zelfs daar geen reactie op gehad.:(

Iemand ervaring met de webshop: uavworks.nl. ?
Zo ja zijn ze altijd zo traag met het reageren op hun mail en het afzenden van de producten?

En heb een mailtje terug van de webshop, lekker informatief:

We wachten op dit moment op de nieuwe zending van Fyetech, die binnenkort binnen zal arriveren.

Misschien toch beter in het buitenland bestellen is het er denk ik sneller.....

Heb de fy41ap besteld, bij uavworks. En ja denk dat als ik hem bij electronicarc had besteld ik hem deze week binnen had gekregen...

Dan zou ik hem cancellen en lekker ergens anders bestellen waar hij wel op stock is.

Of hun even mailen met dat bericht. Misschien doen ze de moeite te informeren wanneer de zending binnenkomt. Dan weet je of je kunt wachten of niet.

Heb ze een mailtje gestuurd met wat 'binnenkort' moet inhouden. Dus even afwachten op de reply en anders inderdaad ergens anders bestellen als het te lang duurt!

Oke, FY41AP binnen gekregen, kabels gesoldeerd, de FY41ap aan de laptop gehangen, ap firmware geupdate, osd firmware geupdate, GCS software geinstalleerd, door de configuratie heen gelopen. Alles aangesloten, maar nu wanneer ik de lipo aansluit op de power manager, helemaal niks. Geen leds, geen esc die opstart gewoon helemaal niks. Heb geen idee wat ik fout heb gedaan.

Weet je zeker dat je alle plussen op de plus hebt? en het zelfde voor de min?
Zijn je spullen nieuw of tweedehands?

Met de power manager bedoel je de current sensor?
Weet je zeker dat deze goed is?

Heb je enkele foto's?

Alles is gewoon nieuw gekocht. Van de plus en min weet ik zeker dat alles goed is, ben nu aan het werk, loop vanavond alles nog even een keer na en zal wat foto's maken! En ja de power manager is de current sensor.

Oke alles nagelopen, niks kunnen vinden.
full

full

full

full

Als ik de FY41AP aansluit op de pc via USB en FY-GCS software krijgen de AP, GPS en Power manager stroom. Kan de instellingen ook uitlezen en aanpassen.
full

full

full

Sluit ik dan een accu direct op de ESC aan, gas zit direct op de onvanger, kan ik gewoon gas geven en werkt mijn switch voor ACM/NULL/RTH ook. Dit kan ik namelijk zien aan het verkleuren van de led op de AP.

Sluit ik nou mijn ESC aan op de power manager (Vout) en mijn accu ook (Vin) krijgt helemaal niks stroom, geen ESC geen AP.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt op een onderbreking in de primaire stroom v.d. power manager. Ik zou hem loskoppelen en met een multimeter even doormeten. +Vin moet aan +Vout zitten en -Vin aan -Vout. Zo'n power manager werkt met een hall-sensor of shunt weerstand en dat kan kapot gaan of los zitten.

Martin

Wat je aangeeft lijkt inderdaad op een defecte powermeter.
uit je verhaal begrijp ik dat alles daar om heen allemaal goed is.
Je kunt ook de powermeter eens open snijden, om te kijken of er losse contacten zitten zoals martin aangeeft.

Volgens mij gaat een powermeter nooit uit zichzelf kapot.

Op een duits forum kwam ik berichten tegen over een soort kortsluiting met deze powermeter. Garantiegeval FoxTech geloof ik.

Er kan inderdaad weinig stuk in de primaire lijn. Of de hall-detector is doorgebrand, of een v.d. voedingscontacten zit los. Meer kan het niet zijn want meer zit er niet tussen als het goed is.

Martin

Back