Winter/sneeuw vliegen.

full
full
hallo,
ben vandaag ook weer geweest.
-5 graden,weinig wind en een zonnetje.
ong 2 uur op het veld geweest ,2 tankjes leeg gevlogen.
toen ging het waaien...............koud!!
lekker naar huis gegaan,maar heerlijk gevlogen!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tevens een vraagje kan het kloppen als het erg koud is (lipo vol maar wel kamer temp) dat als ik alles aansluit direct vol gas geef.......plop motor uit :confused: nog een keer ...plop motor uit.....geef is eerst heeeeeeel langzaam gas tot vol vermogen ..niets aan de hand ..daarna kan ik gewoon van 0 tot volgas in een keer geven.en blijft alles het 100% doen ..

zou het kunnen zijn dat een koude elec-motor ..net even teveel weerstand geeft? dat de regelaar zegt ..ho even dit is niet oke?
heeft de motor 1min even vol gas gedraait ..dan helemaal geen probleem meer

overbelasting gaan de meeste esc niet van stoppen
doorgaans fikken ze gewoon af als dit het geval is

misschien de lipo een tijdje buiten laten liggen?
zo te horen moet de lipo toch even een beetje op temperatuur komen, voor hij de volgas stroom kan leveren
Houdt hem eens in je binnenzak tot je gaat vliegen...
 
De ''Cub'' is net een kangoeroe ,(omdat de ski's/Drijvers natuurlijk vast zitten)
met opstijgen zie het begin van het filmpje ..huppel de hup hup..
ondanks dat de Cub met drijvers bijna 1 kg weegt
[URL="
Cub LP in de sneeuw - YouTube[/URL]
maar het veld was ook niet in een denderende staat (goede smoes):cool:


haha, nu lig ik haast plat van het lachen :D

ik zei gisteren nog tegen robin (de persoon die erbij was)
"ze hadden de easycub beter 'kangaroo' genoemd, want die doet niets anders dan de hele tijd stuiteren over de sneeuw"

het is wel een grappig zicht, vooral wanneer de prop sneeuw hapt, en een schattig wolkje over het toestel laat gaan!
ik had nogthans een elastiek gespannen van de ene ski naar de andere, om het veren van het landingsframe wat tegen te gaan.... dit hielp wel redelijk... helaas heeft ons veld wat pollen, dus dat worden kleine bultjes door de sneeuw


ik heb me echt rot geamuseerd, en hoop dat er zaterdag nog genoeg ligt, want het lijken de laatste dagen te zijn!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
haha, nu lig ik haast plat van het lachen :D
ik heb me echt rot geamuseerd, en hoop dat er zaterdag nog genoeg ligt, want het lijken de laatste dagen te zijn!

ik ook heb weer heerlijk genoten vanmiddag ga ik weer ..en ach ja ..
geen sneeuw ..dan ga ik verder op het water! :cool:
daar zijn de drijver's eigenlijk voor :banana: , ja de ''Super Cub is'' echt een multifunctioneel toestel
 
hier geen drijvers ;)

het kanaal ligt VLAK naast ons vliegveld, maar helaas een no-fly zone...
betreffende de veiligheid etc.

in belgië is het ook niet aan te raden om te gaan wildvliegen, dus van watervliegen komt er dan niets in huis.

maar ik heb me de laatste tijd wel geamuseerd in de sneeuw.
vorig jaar had ik een shockflyer, en steeg ik van de tafels op. (die dienen om modellen te monteren) hij had maar 1m nodig om los te komen, en bij het landen ving ik hem.
zo kon de sneeuw geen spelbreker vormen.


aan iedereen: geniet nog van de sneeuw, als hij er ligt, want voor je het weet is het alweer water in de zee.
 
in belgië is het ook niet aan te raden om te gaan wildvliegen, dus van watervliegen komt er dan niets in huis.

hier in de Betuwe (Tiel) is het met wildvliegen best wel oke ..5 dagen geleden is zelfs de politie een kijkje komen nemen ..en die vonden het leuk om te zien ..
maar meteen vroegen ze of ik lid was van een vliegclub ..maar dat grote weiland waar ik vaak wildvlieg is van een ''boer'' en daar heb ik ook toestemming van ,
en er staan 300 meter in de omtrek geen huizen of wat dan ook ..heerlijk zo een veld helemaal voor jezelf!:cool:

------------------------------------------------------------------------
maar ik heb wel eens in de ardennen met mijn Zwever gevlogen?? we zaten daar op een Camping
en de Sky Surfer heeft daar heerlijk gevlogen :-)
 
zolang de toestemming schriftelijk is, en ondertekend is door beide partijen, is er in principe geen probleem. (uiteraard als je aangesloten bent bij de nodige instanties)

heb je dan water op dat veld liggen? :) als je over drijvers begint.... :rolleyes:
 
heb je dan water op dat veld liggen? :) als je over drijvers begint.... :rolleyes:

yep ...zie foto (dat is het voordeel van google-maps) de twee velden van hem heb ik ovaal en vierkant gemaakt ..maar ik vlieg het meeste op dat veld die ovaal is aangegeven..maar vanaf dat vierkante veld kan ik zo het water op :banana:
en de velden hebben geen omheining dus auto open en vliegen maar ,hij gebruikt het gras voor zijn koeien
Cool he!!

hetveld_zpse08a41f5.jpg
 
Laatst bewerkt:
van mijn kant zijn er meer mensen welkom .
als ik het hem vraag weet ik zeker dat hij er geen moeite mee heeft ..
maar of het van de gemeente mag????

oja even tussen ons..morgen ben ik er weer te vinden ..het word een mooie vrijdag :-)
 
Laatst bewerkt:
strak man! had ik zo maar een terreintje ;) ik heb hier een stukje van de boer, 25 op 50, waar ik op kan DLG'en, of men shocky kan laten gaan, maar met meer mag ik niet afkomen daar... trouwens ook geen plaats... ligt een riviertje langs... maar de stroming is veel te sterk :)
 
Vanmiddag op het veld gevlogen met de angel mentor discus en tucano maar dat was echt super! Echt heerlijk om zo vanaf de sneeuw te vliegen

Enkel na een paar touch and go's brak een skie af van mijn angel waarna ik hem weer lucht in trok en wat doe je dan.... Je prachtige kist die om een zwak landingsgestel bekent staat..... Tja op een pootje landen is mogelijk maar dan moet hij dat wel doen tot hij bijna stil staat maar uiteindelijk een goed idee, gewoon bijde ailerons naar beneden als flaps en hem gewoon verticaal heel zachtjes geland! Wat een geluk met die wind zech!

Zal later nog eens wat foto's sturen :-)
 
Om het warm te krijgen, combat met de MM magnums :

full


Battle damage bij een vriend nadat mijn Magnum wel een hapje EPP lustte :cool:

full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top