Winter/sneeuw vliegen.

Van de week nieuwe ski,s gemaakt, heb een oude trainer aangepast en neuswiel verwijderd, waardoor de ski,s wat groter moeten.
Helaas vandaag te veel wind, hoop morgen of vrijdag even te gaan.

full

Met vrgr Rido

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo heb ik de bevestiging ook
Dat is mooi makkelijk 1 oeps 2 schroefjes vast zetten en klaar is kees

Van de week nieuwe ski,s gemaakt, heb een oude trainer aangepast en neuswiel verwijderd, waardoor de ski,s wat groter moeten.
Helaas vandaag te veel wind, hoop morgen of vrijdag even te gaan.

full

Met vrgr Rido

hey ik heb skie's van depron gemaakt maar hoe kan ik zorgen dat deze in de juiste stand blijven staan tijdens het vliegen? ik heb al gezocht in dit draadje maar kan nergens vinden hoe het moet. ik heb een minimag.

hey ik heb skie's van depron gemaakt maar hoe kan ik zorgen dat deze in de juiste stand blijven staan tijdens het vliegen? ik heb al gezocht in dit draadje maar kan nergens vinden hoe het moet. ik heb een minimag.

Met dunne touwtjes om de uitslagen te begrenzen en een elastiekje om ze iets omhoog te houden tijdens de landing.
In dit draadje staan wel voorbeelden hoor.

succ6

het landingsgesel loopt vrij schuin weg dus daar kan het niet aan vast. mischien aan de body maar dit is natuurlijk niet mooi en ik weet ook niet hoe ik dat zou kunnen doen zonder pinnen in de body te zetten.

Laatst bewerkt:
het landingsgesel loopt vrij schuin weg dus daar kan het niet aan vast. mischien aan de body maar dit is natuurlijk niet mooi en ik weet ook niet hoe ik dat zou kunnen doen zonder pinnen in de body te zetten.

Op post nr 96-133-161 staan al wat voorbeelden.

Eventueel een latje aan de romp/landingsgestel maken zodat je de draadjes wat verder naar buiten kan vastmaken???

FF Snel een foto van gemaakt
Een stukje zeskant daarin een schroefdraad getapt en nog een gaatje waar een stuk verenstaal in past

2jac4l4.jpg

Op de ski een stukje buis (Achter op) waar het verenstaal door kan schuiver

Het is afhankelijk hoe lang je ski is hoelang het verenstaal moet zijn

sgoi8x.jpg

Je zet het model (vliegtuig) in de juiste stand en dan draai je het schroefje vast en klaar is het

Deze foto is niet zo duidelijk wandt het is allemaal zwart maar ik heb er ff een pijltje bij gezet waar het buisje gelijmt moet worden

2mzfr0h.jpg

full

full

full

DIT ZIJN DE SKI'S UIT CHINA >>> zijn 27 cm. lang en 6,5 cm. breed

Je moet ze wel per twee bestellen om er iets mee te kunnen doen :confused: ( ik had met snel te zijn er maar één besteld :mad: )

had blijkbaar nog verenstaal liggen en heb het gemaakt maar dan met een wheelstopper maar hij glijd over de as als je een beetje kracht zet hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Na het werk even snel naar de modelbouwzaak gereden. Ski's hadden ze niet en ik had geen zin om 2 weken te wachten op china. Wat ze wel hadden waren floats voor een Easy/Fun cub. Die heb ik nu onder mijn Taxi Cub geschroefd en ben eens benieuwd wat dat doet morgen.
Denk niet dat ik hem op de sneeuw de bocht om krijg aangezien het staartwiel niets meer doet.

Hoop dat de wind zich een beetje inhoud want verrekte koud aan de knuppels en heb er zin an;)

en anders gewoon indoor vliege zondag he, haha

Na het werk even snel naar de modelbouwzaak gereden. Ski's hadden ze niet en ik had geen zin om 2 weken te wachten op china. Wat ze wel hadden waren floats voor een Easy/Fun cub. Die heb ik nu onder mijn Taxi Cub geschroefd en ben eens benieuwd wat dat doet morgen.
Denk niet dat ik hem op de sneeuw de bocht om krijg aangezien het staartwiel niets meer doet.

Hoop dat de wind zich een beetje inhoud want verrekte koud aan de knuppels en heb er zin an;)

Back