Winter/sneeuw vliegen.

Na het werk even snel naar de modelbouwzaak gereden. Ski's hadden ze niet en ik had geen zin om 2 weken te wachten op china. Wat ze wel hadden waren floats voor een Easy/Fun cub. Die heb ik nu onder mijn Taxi Cub geschroefd en ben eens benieuwd wat dat doet morgen.
Denk niet dat ik hem op de sneeuw de bocht om krijg aangezien het staartwiel niets meer doet.

Hoop dat de wind zich een beetje inhoud want verrekte koud aan de knuppels en heb er zin an;)

vingerloze handschoenen maken of kopen bij de wibra, lidl voor ongeveer 2 euro, moet je wel snel bij zijn want toen ik ze vorig jaar kocht waren zo op hoop pleken uitverkocht.

Bij brushless lipo die net gebruikt is beetpakken als extreem aan 3d vliegen ben geweest is beter met handschoenen.

Bij brandstof wil een brandstof motor ook voor voldoen warm te zorgen deze met dikke handschoenen want voornamelijk een branstof motor kan nog zo warm worden dat je handen brand of je handen er iets boven houden ,hangt van het type motor af en hoe de motor gebruikt.

Je model goed afstellen (als dat niet gedaan is) zodat je zonder handschoenen als je knuppels van zender loslaat je model netjes een rechte lijn doorgaat dan kun je vingers even hen en weer bewegen dit om de doorbloeding te stimuleren en dan krijg niet zón last of van tintelende vingers/ handen.
Nog een tip zorg dat je figuren(niet voor precisie figuren) / rondjes van de wind af vliegt zodat jij dus met de rug naar de wind staat krijg je ook minder last van de kou aan je handen.

Ik heb gisteren nog een lucht filmpje gemaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Net even zitten rekenen; de lengte van de skie moet zo'n 50% zijn van de romplengte, lijkt me wat veel. De romplengte van mijn EF Profiel-Yak is 115cm, die zou dan 2 van die apparaten moeten meesjouwen van 57.5cm lengte.....

Een paar uurtjes knutselen levert het volgende op;

skietjusyakkie_2_.jpg

skietjusyakkie_3_.jpg

skietjusyakkie_4_.jpg

skietjusyakkie_5_.jpg

skietjusyakkie_6_.jpg

skietjusyakkie_7_.jpg

skietjusyakkie_8_.jpg

skietjusyakkie.jpg

Heb ze net wit gelakt, staan nu te drogen.....

Met deze HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 30FPS Ultra-Mini DigiCam (without memory card)
Er zitten handige steuntjes bij.

De datum krijg ik niet goed daar moet je wat meer verstand van computeren hebben als ik.

Ik heb er leuke beelden mee gemaakt ook voor de sneeuw.
Ik had hem voor rond de 11 euro zonder sd kaartje thuis.

zie deze link voor handleiding van de Turnigy 30FPS ultra-mini Digicam
en op pagina 3, gebruik het standard wordpad programma van Windows xp/Vista/7 om de tijd te kunnen veranderen
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/57465344X43556X26.pdf

zo nu weer :ontopic:verder

ziet er goed uit alexzzz
Ik ben benieuwd hoe goed ze het doen

Laatst bewerkt:
Ik heb weinig vertrouwen in het ontwerp van Alexzzzzz.
Als ik het goed zie kunnen de skies niet bewegen.
Dus ook niets wat de punten van de skies omtrekt/duwt.
Nu is dat bij een 3D kist misschien niet:rolleyes: nodig maar bij normale toestelen toch wel aan te raden.

Ik heb weinig vertrouwen in het ontwerp van Alexzzzzz.
Als ik het goed zie kunnen de skies niet bewegen.
Dus ook niets wat de punten van de skies omtrekt/duwt.
Nu is dat bij een 3D kist misschien niet:rolleyes: nodig maar bij normale toestelen toch wel aan te raden.

Dit is exact hetzelfde ontwerp als al talloze keren voorbij is gekomen in dit draadje, werkt gewoon met verenstaal, zie de foto's...

Ah ok, dat buisje kan altijd nog geplaatst worden, vermoedelijk werkt het nu ook wel goed:) (ben dit specifieke ontwerp al meerdere keren tegengekomen, heb het ook niet zelf bedacht)

Als je naar skies kijkt van "echte" vliegtuigen dan zie je dat het gedeelte voor de as groter is dan achter de as. Ik zie hier veel ontwerpen langskomen (zo ook van Alexzzz) waarbij de skies juist achter de as een groter oppervlak hebben. Als het oppervlak achter de as groter is dan voor de as zal de skie naar mijn idee willen duiken in diepere sneeuw. Mijn skies zijn veel te klein volgens het eerder genoemde excel sheet maar ik heb geen last van duiken. Bij mij zit de as achter het midden (groter oppervlak voor). Ook in diepere sneeuw heb ik geen last dat het model wegzakt in de sneeuw.

Laatst bewerkt:
ik heb deze gisteren binnen gekregen!!! wat zwaarder dan verwacht maar ziet er wel degelijk uit!!! nu wachten op nieuwe sneeuw,haha:p

Ja, de skies van mij waren net klaar, weg is de sneeuw, grrrrr.......;)

Weekje wachten . . . :D

De eerste echte kou is net verdwenen, maar de temperaturen gaan weer flink in de min de komende tijd. "Vanaf aankomende maandag wordt het erg koud in Duitsland met temperaturen die dalen tot -12", vertelt meteoroloog Dominik Jung in Bild. Daarnaast gaat het ook weer flink sneeuwen.
Ook in Nederland gaat het vanaf volgende week weer vriezen. Maandag wordt een minimumtemperatuur van -1 voorspeld en dinsdag kan het kwik al dalen tot -5, meldt het KNMI.

Back