Winterpostal 2015-2016

winterpostal task 2 guido.jpg

winterpostal task 3.jpg

Strategie gewijzigd: vlieg snel drie vluchten, probeer de vierde zo lang mogelijk te vliegen, maar niet langer dan de helft van de resterende tijd na vlucht drie, en vlieg vervolgens de laatste vlucht waar je alles uit moet halen.
Dan heb je in ieder geval altijd een score !

Jammer dat ik de thermal niet vast kon houden, het waaide net iets te hard en ik raakte te ver weg om nog te kunnen zen wat ik deed.

Evengoed 14:02 gescoord!

Guido

Ik
Bekijk bijlage 195026

Strategie gewijzigd: vlieg snel drie vluchten, probeer de vierde zo lang mogelijk te vliegen, maar niet langer dan de helft van de resterende tijd na vlucht drie, en vlieg vervolgens de laatste vlucht waar je alles uit moet halen.
Dan heb je in ieder geval altijd een score !

Jammer dat ik de thermal niet vast kon houden, het waaide net iets te hard en ik raakte te ver weg om nog te kunnen zen wat ik deed.

Evengoed 14:02 gescoord!

Guido

Ik begrijp dat iedere vlucht een verbetering moet zijn van de voorgaande. Dus ook de 5de vlucht beter dan de 4de. Anders heb je geen score. Of zie ik het verkeerd?

Ik

Ik begrijp dat iedere vlucht een verbetering moet zijn van de voorgaande. Dus ook de 5de vlucht beter dan de 4de. Anders heb je geen score. Of zie ik het verkeerd?
Yep. Is eigenlijk wel een grappige voorwaarde. Je moet echt een strategie bepalen. Bij veel thermiek, maar wisselend, moet je je niet laten verleiden tot het vliegen van een vlucht die je niet kan verbeteren. Nadruk op de laatste of laatste twee vluchten.
Bij weinig thermiek moet je proberen stabiel te vliegen, en moest je meer spreiden over de vijf vluchten.

Moeilijk!

Verjaardags kado voor jezelf Jeroen?
lekker hoor!

overigens.... Jaap, moet een winterpostal onder Winterse omstandigheden gevlogen worden?
of komt Jeroen hier gewoon mee weg......?

Ik heb het gevoel dat deze taak bij Jeroen een stuk makkelijker gaat dan hier lokaal.... (nu moet ik zeggen dat als ik naast Jeroen sta het nog steeds bij Jeroen makkelijker gaat dan bij mij maar dat is nu even niet het punt ;-)

Niels, een paar foto's gekopieerd uit een reiscatologus bewijzen nog niet dat ie in Costa Rica is. Volgens mij ligt ie gewoon onder de zonnebank met een goedkoop winterabonnement om straks te kunnen zeggen dat ie zo van de zon heeft genoten. En thuis vernikkelen van de kou omdat ie geen geld heeft om zijn gas te betalen.

Jeroen, betere foto's graag!

Lol

Veel te ver vliegen; 14 uur. Maar in de winter bepaalt mijn vrouw de bestemming. In de zomer kan ik dan gaan vliegen.
Een foto van mij in zwembroek op het strand zal ik jullie onthouden. En zo mooi is de samsonite tweagle inmiddels ook niet meer. 4 reizen in de koffer en rotsige bodems hebben zijn sporen nagelaten. Maar met goed weer is alles goed genoeg!
Er vliegen hier de hele dag fregatvogels langs. Als je dat eens zou kunnen namaken.
Overigens zou ik op het strand tussen al die mooie meisjes wat kleding uitdoen Guido.

Cu

De nieuwe Taranis task4 voor de winterpostal is gepubliceerd: Check http://www.rcgroups.com/forums/showt...0#post33308913

Gebruik:

Je moet eerst twee vluchten maken, natuurlijk liefst langer dan 300 seconden. Dit is je startpunt voor je beste en slechtste vlucht.

Daarna, kun je alleen verbeteren als je nog geen MAX hebt gevlogen. Dus lekker blijven vliegen tot je een keer "Well Done" hoort, en je slechtste tijd natuurlijk niet verslechteren.
Je te verbeteren tijd wordt steeds geroepen voor een nieuwe start.

Werktijd: 30 minuten.

Have fun.

Hallo I shems

Grote complimenten wat u allemaal voor de taranis heeft gemaakt.
Ik ben nu al even aan het pielen geweest met het plaatsen van de scripts op de sdcard dat lukt allemaal maar als
dan in mijn zender (telemetry) screen 1 script selecteer krijg ik de melding dat er geen scripts op de sdcard staan.
Weet u wat ik fout doe en hoe ik het kan oplossen.

Gr Jorik

Back