winterproject

goedeavond

ik heb eindelijk besloten wat ik komende winter wil bouwen:banana:namelijk een nurflugel

ik zou heb graag helemaal zelf maken waar ik weet niet welk profiel ik het best gebruik ik zou hem graag maken zonder motor en een span van 1,5 tot 2 meter

tips zijn altijd welkom

alvast bedankt

Ik heb een hotshot van robbe en vind het een leuk model om mee te vliegen.
De tekening heb ik volgens mij nog ergens digitaal.
Ik heb er dan een electro motor aan gemaakt maar hij is eigenlijk als zwevertje bedoeld.

full

P1001_1-3078.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een plank i.p.v. een pijlvleugel wilt maken moet je eens zoeken naar het artikel "Peter Wick on plancks". Dat staat in rcsoaringdigest, compleet met profielen.
Kijk eens op RC Soaring Digest magazine

Laatst bewerkt:
Ik heb een hotshot van robbe en vind het een leuk model om mee te vliegen.
De tekening heb ik volgens mij nog ergens digitaal.
Ik heb er dan een electro motor aan gemaakt maar hij is eigenlijk als zwevertje bedoeld.

full

P1001_1-3078.jpg
dit is zeker een mooi toestel welke span heeft hij als het rond de 2 meter is zou ik het leuk vinden als je het plan post

Hij is 1530 mm span.
Maar ik heb hem ook (heeft iemand van het forum voor mij gedaan) in een 2.5 meter versie.

Ik heb de originele uitvoering met een zelf opgebouwde motor.
Ik sleep er zelfs zwevertjes mee, en heb er ook al diverse keren heel erg hoog mee gefilmt.
Hij vliegt erg betrouwbaar.
Maar echt in de thermiek hangen is niet zijn sterkste kant, al lukt het bij sterke thermiek wel.

Ik stuur je wel een pb met mij mail adres.

Hier het filmpje met de hotshot gefilmt.

Hij is 1530 mm span.
Maar ik heb hem ook (heeft iemand van het forum voor mij gedaan) in een 2.5 meter versie.

Ik heb de originele uitvoering met een zelf opgebouwde motor.
Ik sleep er zelfs zwevertjes mee, en heb er ook al diverse keren heel erg hoog mee gefilmt.
Hij vliegt erg betrouwbaar.
Maar echt in de thermiek hangen is niet zijn sterkste kant, al lukt het bij sterke thermiek wel.

Ik stuur je wel een pb met mij mail adres.

Hier het filmpje met de hotshot gefilmt.

ik heb zonet geantwoordt op je pb

Zoek op dit forum eens naar de Geier van Robbe, daar zijn ook tekeningen van in omloop.
Spanwijdte 1,5 m. Volgens mij thermiekt die beter dan de hotshot.
Een beetje Vintage, dat wel.

een vriend van mij heeft gevraagd of ik hem wil helpen met zijn winter project nl een FUI maar de wel een xl want we gaan hem maken met een span van 1,5 m dus dit wordt nu ook mijn winterproject

Back