Als je haak achter het zwaartepunt komt te liggen zou hij extreem steil willen starten, en vaak ook van de lijn af springen.
Doet ie dat ook? Zo niet, dan klopt er misschien iets niet. Ik zou achtereenvolgens nalopen
- klopt je instelhoek meting wel? (gebruik je neuslijst-achterlijst of onderkant vleugel?)
- meet je zwaartepunt goed na, ligt de "hoek" van de haak daar echt achter?
- Kun je je zwaartepunt eens richting "achterlijk" schuiven (voorzichtig), zodat met de duiktest bijna neutraal gedrag ontstaat?
Ik ben heel benieuwd of je dan nog steeds hetzelfde gedrag ziet. Als het klopt wat je zegt is het verrassend dat je
uberhaupt veilig kunt starten, en vreemd dat het zo'n ander gedrag aan de lijn geeft. Als de rek "op raakt" dan lijkt
het er toch op dat je in het eerste deel van de start niet steil genoeg gestart bent.
Mijn x-dream start bijna neutraal op hoogteroer, vanzelf heel erg steil. Hoe zit dat bij jouw vliegtuig, moet je up
geven of gaat hij ook als vanzelf steil weg?