Wireless hd cam

• Topicstarter Topicstarter Xord
  • Startdatum Startdatum
X

Xord

Guest
Hallo :D

Ik ben net new en ik heb een aantal vragen.
M'n doel is om een te vliegen met een hd cam, liefst zo dat je mee kunt kijken op het grond. Zelf ben ik al in een bezit van een hd cam van (650gr). pas geleden heb ik een een piepschurm helikopter gekocht Fire Strike pro , maar dat kan moeilijk vliegervaring noemen ;). Dus laat we zeggen dat ik geen ervaring heb. Ik wou eerst een goedkope helikopter nemen om een vliegervaring op te doen, voordat ik door ga naar het echt werk.

M'n Vragen
1. Welke (leer) helikopter raden jullie me aan?
2. Is een cusus aan te raden en waar kan ik er eentje volgen (zelf woon ik in Eindhoven)
3. Ik zat te denken aan om m'n hd cam (650g) in combo te gebruiken met een BWAV200 (28gr), wat vinden jullie er van?
4. Onder welke helikopter zal ik m'n cam zetten? Ik dacht zelf aan een Logo 10, 15 of een Trex 600. :D

Verder zou ik graag willen dat heli met m'n cam zeer stabiel is en minste 10 min in het lucht kan blijven. Tips zijn altijd welkom. :D

De zogenaamde quadcopters zijn bij uitstek geschikt voor camerawerk. Dit zijn frames waar 4 motoren met rotor op zijn bevestigd. 2 draaien rechtsom, 2 linksom. Het geheel is helemaal gestabiliseerd met gyro's, zodat je geen geweldige flying skills hoeft te hebben. Vaak moet je deze quadcopters wel zelf in elkaar knutselen, maar er zullen ongetwijfeld kant-en-klaar pakketten te krijgen zijn. In Nederland wordt hier niet zo veel mee gedaan, in Duitsland veel meer. Er zijn hele dedicated forums van. Ga ook even zoeken op FPV = first person view. Dit houdt in dat je een realtime verbinding met de camera hebt waardoor je realtime vanaf je model kunt kijken, in het ideale geval met een videobril. Nog een term: OSD = on screen display, hierbij krijg je dan ook nog eens op je camerabeelden allerlei gegevens zoals heading, hoogte en horizon te zien. Alt hold, GPS navigatie, the sky is the limit.
Ga eens op vimeo kijken bij mijn collega's Woody_1, Wep800 en dammes, die houden zich intensief bezig met dit gebeuren. Wep800 heeft al enkele HD films gemaakt en is tevens aan het experimenteren met een 8-motorige versie.

Ik kan je maar op 1 punt adviseren en dat is punt 2.

Wordt lid van een modelvliegclub in de buurt van je woonplaats waar ook met heli's gevlogen wordt. Daar kunnen ze je helpen met leren heli vliegen. Ook op technisch vlak komt er nog wel het een en ander bij kijken. Hier vindt je een overzicht van verenigingen:
KNVvL Modelvliegsport - Clubs
En ik zou zeggen zet die camera eerst uit je hoofd en leer eerst het vliegen met een heli. De rest komt later...
Gebruik maken van een simulator (Aerofly, RealFlight, ...) op de PC kan je daarbij helpen. Zeker om een beetje gevoel voor orientatie te krijgen. Immesr als je op je af vliegt gaan veel dingen ineens "andersom".

Voor de keuze van een geschikte heli kan ik je niet adviseren. Wellicht anderen wel....

Succes.

je bent altijd welkom in son en breugel bij onze vliegclub de mvsb MVSB Modelvliegclub Son en Breugel

let wel, ik wil niet je droon zo in duigen meppen, maar wil je fatsoenlijk vliegen met je hdcam onder een goede helie ben ze zo een 900 euro verder.

Back