wireless spycam, welk type

met in het achterhoofd een soort ROV, welk type van wireless spycam is deze dagen een goede koop? Ebay staat vol van die dingen maar ik ken het verschil niet.
laat ons effe achterwege laten of het signaal al dan niet door water gaat, dat kan ik wel oplossen door de antenne boven water te houden of te verlengen.

ik heb deze site gevonden : http://www.jof.be/nederlands/promo.htm#Draadloze bewakingscamera

er zijn ook een aantal cam's zonder wifi met gewoon video out, misschien is dat een beter oplossing (maar ik weet niet hoe lang je die video out draad kan verlengen - ik weet dat USB niet zal lukken)

enig advies ?

Patrick

>Waar wil je het precies voor gebruiken?

vb :

monteren op mijn RC stadion truck en rond het huis toeren
de tuin vijver onderwater bekijken
een RC duikboot/ROV ofzo maken en aan het meer onder water kunnen kijken

ach ja, ik koop NIET in de US/china want dan ben ik de importeur in de EU en daar er nogal veel wetgeving rond deze dingen is neem ik dat risico niet.

Patrick

Is de Flycamone niets voor je? Op een truck goed bruikbaar, onder water zul je een soort behuizing moeten knutselen, maar dat zul je voor andere systemen ook moeten doen. Ik heb al diverse filmpjes uit dit kastje op internet gezien, en de kwaliteit valt mij niet tegen. Ook geen gedoe met slechte ontvangst en zo, film (of foto's) wordt rechtstreeks op een SD kaart gezet. O.a. te koop bij Bichler voor 50 euro.

sorry - dit lijkt me een soort video camera, niet iets waar je direct een live feed uit kan krijgen.

er moet een soort verbinding zijn naar de laptop/TV - of via wifi of via video kabel. USB lukt niet, niet lange genoeg mogelijk.

Patrick

Hallo Patrick,

wireless cam hebben we hier liggen - en werkt.
je kan is komen kijken - kortenberg - 5km !

rgds
Harry

ik heb even op je website gekeken, maar 340 euro is me te veel van het goede.

Patrick

Ps, mooie wagens heb je daar !

Hoi Perk,

Als je USB wilt verlengen dan kun je dat doen tot max. 100 meter. Hiervoor heb je wel Rover nodig, een Rover zet het USB-signaal om naar CAT5 en weer terug. Echter dat ding kost ongeveer 150 Euro ex. BTW.

Indien het gaat om alleen video van onderwater naar bovenwater kun je ook een video balun gebruiken, die zet het BNC-videosignaal om naar 1 twisted pair, een tweede balun zet het weer om naar BNC.
Gezien het feit dat de balun slechts 1 twisted pair uit de Cat5 kabel gebruikt, zijn de andere 3 pairs te gebruiken voor bv. power voor de camera.

Dan komt natuurlijk de vraag: Waar kun je die dingen kopen en hoe duur zijn ze?

Hier: www.inesun.com ; kosten: $ 13,00 per paar ; Verzendkosten: geen, als je genoegen neemt met de gewone post

Je hoeft niet bang te zijn voor invoerrechten etc, ik haal wel vaker iets via Internet uit Hong Kong.

Paul

Back