.
Voor de vleugel gebruik ik een iets andere inwendige constructie en vleugelprofiel.
Het origineel is een licht vrije vlucht model en dit wordt een zwaarder rc model.
Dit rc model zal met vliegen (pylon bank&yank) ook zwaarder belast worden dan in vrije vlucht.
Ligger- en rib positie, etc. verder allemaal wel op de locatie als op tekening staat.
Begonnen met het vleugelprofiel en de ribben.
De aanpassing hier is twee liggers minder (achterzijde), maar de drie voorste liggers dikker, 4x4mm balsa:
De vleugelindekking is helemaal vintage... oude plankjes uit ooit een PUMA bouwdoos.
Twee keer twee plankjes van 10 cm aan elkaar gelijmd:
De naad tussen de twee plankjes valt precies midden onder de achterste ligger.
Voorlijst op de indekking gelijmd en de rib posities afgetekend.
Gelijk ook van 4mm balsa het vulstuk gemaakt en tussen de bovenste twee stringers en op de romp gelijmd.
De 18 ribben op de indekking gelijmd en daarna de bovenligger erin en de webbing ertegen gelijmd.
Een 1,5x4mm vuren ligger over de bovenste hoofdligger en smalle capstrips op de ribben gemaakt.
Ook dunne balsa eindstukken op de achterlijst, hieruit worden later de ailerons gesneden:
De vleugelverbinder heb ik van 2mm vliegtuigtriplex gemaakt.
Deze er met 30min. epoxy in gelijmd:
Daarna de sleuf in de romp gezaagd waar de vleugelverbinder in valt, dat doe ik met een erg dun fredzaagje.
Voor de foto`s even in elkaar geschoven.
De vleugeltips worden erg dun en deze ga ik niet opbouwen, maar massief maken:
De tips worden straks na het beplanken van de bovenzijde in vorm geschuurd, hier nog ruw:
De lengte is groter dan de spanwijdte, wordt een leuk racertje:
Groeten, Ramses
.