WK-F3A 2009 in Portugal

Discussie in 'F3A' gestart door wvr, 13 aug 2009.

  1. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    200€ voor jullie toestellen te verzenden valt goed mee, hoe groot zijn de kisten?
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    2 meter lang, 50cm breed moet genoeg zijn voor een f3a kist:)
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  3. f15 byron

    f15 byron

    Lid geworden:
    1 jun 2006
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Rijen
    Hoi JoB

    Ik zie net dit draadje .

    VEEL SUCCES IN PORTUGAL !!

    Dat er zoveel 2,4 ghz is ,is OK maar hoe zit het met de aandrijving ,alles elektro of zijn er ook nog brandstofvliegers.?

    gr Michel en Wessel
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Brandstof (methanol) is een uitstervend ras in de F3A:p
     
  5. bob_romijn

    bob_romijn

    Lid geworden:
    23 aug 2005
    Berichten:
    241
    Locatie:
    Haalderen
    Welke kisten ingezet gaan worden zullen we pas vanaf zondag weten. De frequentielijst is vooraf bekend vandaar dat dat gegeven bekend is.
    Men hoeft niet met een kist in te schrijven. De kisten worden vrijdag en zaterdag gekeurd en dan ingeschreven.

    Hoe dan ook, het is met zeer hoge waarschijnlijkheid dat de methanol weer minder present is......
     
  6. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
  7. hezik

    hezik Guest

    Methanol is overal uitstervend, niet alleen in de F3A.. CPLR is straks de enige die nog methanol vliegt, wat zullen ze bij YS blij zijn met dat contract.

    @Bob: officieel zal het pas bekend zijn als ze gaan vliegen, maar hoe werkt dat, ik neem aan dat er nu al gevlogen wordt en er al toestellen te zien zijn? Geen idee hoe dat werkt op een WK, maar ik neem aan dat niet iedereen in z'n hotelkamer blijft zitten tot de eerste vlucht daar is?
     
  8. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    zie de foto's die bij de blogs geplaatst worden, zijn al behoorlijk wat modellen te zien.
     
  9. hezik

    hezik Guest

    Klopt, maar net niet dat ene model (Miss Wind / WindS) waar mijn interesse naar uitgaat :p
     
  10. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Aha, maar dat gaat wel goed komen, Job , Haijo en Tom zijn vanmiddag in portugal, ze gaan dan natuurlijk als eerste foto's maken.... ;-)
     
  11. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    ?Vliegen ze op steentjes?
     
  13. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    op het officiele terrein mag niet gevlogen worden, dus zwerven alle teams uit naar de voorgestelde oefenvelden door de organisatie. Je weet nooit wat je daar gaat aantreffen, dat kan van een mooi modelvliegveld tot een echt vliegveld zijn, met alles wat mogelijk is ertussen.

    op zaterdag is er een planning van wanneer wie mag oefenen op de officiele lokatie.
     
  14. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @3W flyer, er mag wel op het officiële veld gevlogen worden, ik belde gisteren met Bert en die had daar al gevlogen...
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
  15. hezik

    hezik Guest

    @wvr: het ging mij heel specifiek om waar Silvestri mee gaat vliegen, dat is niet die kist toch? (equador? hij's toch italiaan?)
     
  16. brabo in het buitenland

    brabo in het buitenland

    Lid geworden:
    8 apr 2007
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Son en Breugel
    Portugal

    Veel succes voor het Nederlandse team !

    Ikzelf vertrek morgenvroeg naar Pombal om het allemaal eens live te aanschouwen.....
     
  17. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg

    Zoals Bob al vermelde worden op vrijdag en zaterdag de modellen gekeurd. Iedereen mag 2 toestellen ter keuring brengen en is dan verplicht met 1 van die 2 modellen te vliegen. iets anders is niet toegestaan.

    Wij hebben een lange dag achter de rug. Zijn zojuist terug gekomen in het appartement. zijn nu de kisten aan het opbouwen. Het is vlotjes verlopen, gelukkig is alles nog heelhuids na het spannende transport in de buik van een Airbus!!! We hebben ons inmiddels ingeschreven en voor het eerst het hoofdveld gezien. Er wordt gebruik gemaakt van 2 pistes, die ook elk op 2 zijden benut worden. Dus tegen de middag wordt er vanwege de zon naar de andere kant gewisseld. Althans, dat is de indruk die wij hebben gekregen. Morgen meer duidelijkheid! Zoals wij het nu zien zou het dus kunnen dat we 4 keer op een ander veld vliegen. Dat is dus ff afwachten, zou wel een extra dimensie met zich meebrengen. Komende dagen meer details.

    groeten
    de Nederlandse Equipe!!!
     
  18. hezik

    hezik Guest

    We wachten af.. jullie daden daar worden hier op afstand gevolgd, succes de komende dagen!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2009
  19. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Is het niet vreselijk warm in Portugal nu? Ik kom net terug uit noord Spanje, en daar zijn we de 38 graden gepasseerd. Wedstrijdvliegen met dergelijke temperaturen lijkt me niet prettig....
    Enfin: Heel veel succes daarzo!! :eek:lympic: Ik duim voor jullie! :)
     
  20. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Bert zei dat er een perfecte temperatuur was :)

    ps: Warm is goed voor de lipo's haha :)
     

Deel Deze Pagina