WL toys V262 quadcopter accu vervangen?

Ik weet niet precies of dit de goeie topic is, zo niet excuses. Ik ben nieuw in de rc wereld, en heb vandaag op De Bazaar in Beverwijk een WL toys V262 quadcopter gekocht. Zo heet hij echter niet op De Bazaar, had een andere merk naam (haobo toys) waar ik niets over konden vinden op internet.

Dit is hem onder de originele naam ( WL toys rc quad copter NEW V262 quadcopter, View wl toys, Toysbase.com,wl toys rc quad copter Product Details from Shantou Chenghai Pengcheng Toy Ind. Co., Ltd. on Alibaba.com ). Alleen zonder leds (zit wel een ledstrip op, maar deze heb ik uitgeschakeld in de hoop accu te besparen.

Het is een simpele quadcopter (wat verwacht je voor 45 euro), maar ik wilde het wel eens proberen (voor als ik ooit een echte professionele quadcopter/drone koop)

Echter zoals bekend, moet de huidige accu, ongeveer 1.5 uur opladen. Daarna kun je er 5 tot 6 minuten mee vliegen. Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om deze accu te vervangen voor een accu die het langer volhoud?

Ik heb hem opengeschroefd en de gegevens die op de accu staan genoteerd:

ds 052540
3.7v 850mAh
+141006

Ik ben niet zo goed met electronica qua volt etc. Welke zorgt voor de aanvoer en welke voor de "duur"? Kan ik deze accu vervangen voor een die langer volhoud? Zoja, enig idee welke of wat voor?

Bij voorbaat dank :)

In de quadcopter hoek was beter geweest maar vooruit ;)

De genoemde vliegtijd is voor een dergelijke quad heel normaal , je zou kunnen kijken naar een accu met meer mAh dan de huidige 850 mAh maar de winst in vliegtijd zal minimaal zijn.

Een grotere accu betekend meer gewicht wat zich weer vertaald in een hoger verbruik van de motoren om de boel de lucht in te krijgen....

Je kan hooguit voor een wat betere accu en lader kijken zodat je wat sneller kan laden.

Hoi ... en welkom op MBF !!!

..ook als het dat verkeerde forum hoekje is,
macht niks uit ...

bij de lipo, zo noem je de accu in de multicopter,
moet je kijken, dat de voltage hetzelfde is,
dat betekend de zelfde aantal van lipo-cellen,

een lipocel heeft nominaal 3,7 volt, dus 2 cellen 7,4 volt, dit kan je niet veranderen !

wel veranderen kan je de 850 mAh in bv. 1000 mAh,
je hebt dan meer mAh's, dus meer vliegtijd
(vergelijk het met een grotere tank in de auto)

maar vaak is het probleem, dat die niet in de multi passt.

En het andere probleem is, dat je veel meer gewicht mee moet nemen,
en je uiteindelijk meer power uit de lipo moet trekken,
en vervolgens de vliegtijd ook niet meer word,
in tegenstaande krijg je een onveilig vlieggedrag
(zie ook filmpjes op YouTube, waar iemand met 2 lipos wil vliegen, lukt niet)
...de bouwer van dit vliegtuig heeft het optimale verbouwt dus..

Dus laat het zo,
het enige wat je kan doen,
koop nog 5 lipos en misschien een tweede lader,
een grote dure lader zorgt voor wel kortere laadtijd,
maar als je verder niks mee doet, ligt die morgen in de hoek ...

suc6, Uwe

zie onderstaande link voor een voorbeeld 7,4V 850mah
Optipower Lipo Cell Battery 850mAh 2S1P 30C OPR8502S hobbymaniac.nl

waar je tevens op moet letten is welke stekker er op je huidige lipo zit.

Je kunt ook kijken naar een andere lader, zeker voor 2S (7,4V) zijn er meerdere opties.
Electronika Opladen Accu Laders hobbymaniac.nl

je hebt hem in Beverwijk gehaald, wellicht heeft dezelfde verkoper ook reserve lipo's en alternatieve laders?
anders zou mijn advies zijn bij een lokale hobbywinkel te informeren, dan kun je uitleggen wat je bedoeld en direct een oplossing zien en proberen.

Back