Wl v922

Aangezien ik heel tevreden ben over mijn V911, vraag ik me af of iemand ervaring heeft met de V922?

Deze dus:

[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Frocky,

Kijk eens naar deze:
HiSKY FBL100 CPU Flybarless Nano Helicopter
Dit is dezelfde heli, maar dan met een programmeerbare zender, waarmee de WLtoys V922 en de identieke Turnigy FBL100 (verkrijgbaar bij Hobbyking) volgens mij niet geleverd worden.

Ik zelf heb deze aangeschaft:
HiSKY FBL100 RFM Flybarless Nano Helicopter
om met het bijgeleverde RF-module te kunnen binden aan m'n Futaba zender.
'k heb de zender inmiddels geprogrammeerd en de heli proefgedraaid, maar er nog niet mee gevlogen.
Volgens de reviews op de diverse fora doen de WLtoys V922, HiSky FBL100 en Turnigy FBL100 niet onder voor de vergelijkbare, maar duurdere, Blade MCPX V2.

Het RF-module is ook los verkrijgbaar:
HiSKY HT8 RF module 2.4 GHz
Dus als je de smaak te pakken hebt, en besluit tot de aanschaf van bijvoorbeeld een Spektrum of Futaba zender voor een volgende stap in de hobby, dan kun je de heli ook aan die zender binden.

Onderdelen zijn inmiddels bij diverse webshops in NL verkrijgbaar.
Ik zelf bestel deze, en de batterijen, echter bij hobbyeurope.com en hobbyking. Vergt enig geduld i.v.m. verzending uit China, maar is wel het goedkoopst.

En deze is qua grootte vergelijkbaar met de Blade Nano CPX:
http://www.hobbyeurope.com/rc/helicopters/hisky-fbl80-cpu-flybarless-nano-helicopter

Succes, Anne

Bedankt voor dit antwoord Anne, heel interessant :thumbsup:

Paar vraagjes, die RF module waarop sluit je die aan? Aan je zender?

Ik zie dat de RF modules wel geschikt zijn voor de Futaba zenders, maar ik vind er geen voor de spektrum?

Peter

Peter,

Het RF-module wordt aangesloten op de trainer poort van de zender. Voor diverse zenders zijn de juiste kabels bijgesloten. Laden van de interne accu gebeurt met de bijgesloten USB-kabel.

Volgens de 2de advertentie in mijn eerste posting moet het module ook werken met Spektrum zenders, en op internet wordt dit door diverse Spektrum-vliegers bevestigd. Google "Hisky HT8 Spektrum" o.i.d. en er is genoeg te vinden.

Voor Spektrum channel-mapping moet je de schakelaar waarbij F/J/W (=Futaba/JR/Walkera) op JR zetten en je moet het module "aan" zetten. Voor F/J/R zenders hoeft dit laatste niet, omdat dan de voeding van de zender wordt gebruikt.

Anne

Frocky,

Ik heb na veel plezier aan de V911 beleeft te hebben en V922 aangeschaft. Deze heb ik nu een week. Het is mijn eerste CP helikopter dus ik kan geen vergelijking maken met andere CP helikopters en ik vlieg geen 3D. Voor mij voelt de V922 stabiele snelle aan. Ik vlieg boven gras en heb enkele crashes achter de rug. De schade is dan beperkt ,onderstel ,frame of de ,tail boom zijn de zwakke plekken. Ik ben er zeer over te spreken en aanrader.

Back