wlke schottels voor een tractortug schaal 1.50

• Topicstarter Topicstarter niels ellen
  • Startdatum Startdatum
Je kan wel na gaan dat metaal veel beter is dan kunstof, helemaal voor een sleepboot die moet kracht op leveren dus denk er om dat die tandwielen op hun donder krijgen.

F.van.Gent zei:
Als ik sauerbier in typ krijg ik heel wat anders graag een link naar dit adres a u b

beste fvg,

ik heb ook al naar hun site gezocht maar tot dusver zonder geluk maar ik weet wel dat ze in zierikzee zitten.

gr,
wouter zzw

beste fvg,

hier alsnog het adres van sauerbier:
Sauerbier P R
Vlakestraat 25
4301 XH Zierikzee
Nederland

helaas geen website

gr,
wouter zzw

bedankt voor de tips ik ga dan toch voor de graupner schottels in de kleine uitvoering.op het algemeen plan zijn de schroeven 4.5cm diameter en de grote schottels als ik het goed heb schroefdiameter 6cm nogal een verschil.de kleinste boot dat is de triton en die hebben we nog,maar die vaart nietmeer zo vaak alleen als het erg druk is of als alle andere boten in amsterdam zijn.hij staat ook te koop.maar het is niet veel meer.

Hier een "onderwaterplaatje" van het schip, via http://www.freewebs.com/arion-iskes/degeschiedenisarion.htm
karl_250.jpg

Dit schip is ooit als model uitgebracht :wink:

Gewoon de kleinste shottels eronder toen die Karl uitgebracht werd waren er geen andere shottels te koop.
Meende dat het model schaal 1 : 33 of 35 was.
Ik heb het model eens gekregen van een Modelbouwer die er mee geknoeid had shottels eronder daarna omgebouwd met normale schroeven en daarna heeft hij de shottels achterop onder de romp geplaatst.
Maar het model was mooi verziekt heb hem later aan een jochie van 14 jaar gegeven die heeft de shottels er weer uitgehaald voor een andere boot.
Meende dat de schroeven 45 of 50 mm waren dacht de eerste.

ja dat is zonde heb je een tractorboot ga je er gewone schroeven onder zetten gaat niet echt werken.je zou wel bij dit casco nog eeen schottel kunnen plaatsen op het achterschip ,dan krijg je een zogenaamde rotortug.als het goed is krijg ik morgen me schottels binnen en dan maar eens beginnen te bouwen

Back