Wolf k-10 ervaringen?

Zijn er ook mensen die hiermee vliegen?
Lees er namelijk bijna niks over en vlieg filmpjes over deze wing
vind ik ook nergens.

Graag zak ik jullie ervaringen willen weten.

Ik wilde eerst namelijk een swift maxi aanschaffen maar vind deze goedkoper en men kan op de boven kant de setup plaatsen.
 
Die Wolf K10 is natuurlijk een Zagi kloon.
Hij vliegt minstens zo goed.
In Zoutelande heb ik er verschillende op de helling gezien en ze gaan als een speer!
Geen probleem dus om 'm aan te schaffen.

Grtzz Frank
 
Oke, dan word dit mijn volgende project, wil er namelijk een FPV wing van maken, stukken goedkoper dan de Maxi swift, en de setup hoeft er niet onder te hangen zoals de Maxi...
 
Oke, dan word dit mijn volgende project, wil er namelijk een FPV wing van maken, stukken goedkoper dan de Maxi swift, en de setup hoeft er niet onder te hangen zoals de Maxi...

Je zult rekening moeten houden met het gewicht en een beetje afhankelijk van welke K-10 je pakt, heb je niet veel over wat je kunt besteden aan redelijk zwaar FPV materiaal. Je zit zo aan 100gr extra bagage, mogelijk nog meer zelfs.

Dat, los van het stabiele vlieggedrag, is vaak de reden dat mensen kiezen voor een Twinstar II van Multiplex of een andere hoogdekker met vergelijkbare eigenschappen.

Wel moet ik zeggen dat een Swift-achtig vliegtuig in FPV wel zéér tof zou kunnen zijn. Een tip daarbij, plaats de camera in de neus dat scheelt weer vibratie issues.
 
je bedoelt zoiets? :

2501kdk.jpg
 
Uhm...
Ervaringen. Om eerlijk te zijn..muwah. Mijn vleugel had ik voorzien van wat koolstof, en een hoop tape, en alles wat ze aanbeveelde op wat sites. Helaas word hij hier behoorlijk zwaar van, waardoor ik niet goed meer uit kwam met mijn motor.
Dus, een zwaardere motor en regelaar gebruikt, alleen was de vliegtijd hier sterk op achteruit gegaan. Daarna een grotere accu erin, waardoor het ding eigenlijk, i.c.m. met de tape te zwaar was geworden.
Hierdoor was het eigenlijk niet prettig meer vliegen. Het is leuk wat o.a. Trappy doet die bekend is van RCgroups, om langs de bergen te scheren, maar hier in Nl is het leuke er wel af.
Een wat kleinere vleugel met een FPV setup deed mij veel meer plezier! Het speelse, toch het snelle en zo door.

Het EPP vervormt wat door de zon, de kou, de nattigheid enz. Dit alles wil je écht niet op een goed vliegende vleugel. Zoals ik al zei moet je hierdoor het e.a. gaan versterken waardoor je vleugel alsmaar zwaarder en zwaarder word, waardoor dus het fun gehalte er van af is.

Heb je echt een prachtige locatie, dan is een flink gepowerde vleugel super. Heb je een gemiddelde Nederlandse locatie, dan gaan voor een kleinere vleugel:).

PS; volgens mij is profiel van een Maxi swift wat dikker, waardoor deze wat eigen stijver is. Het lijkt mij een beter alternatief. De Wolf 120cm is over het "algemeen" vrij dun qua profiel.
 
Heb zelf 2x een K10 gehad. Van allebei ontzettend veel lol gehad.
Heb zelf de 70 en 90cm versies gehad. Als je er een koolstofstok doorheen
ramt en volgens een bepaald patroon glasvezeltape legt was er niks aan de hand. Absoluut niet zwaar(90cm versie vliegklaar op 550 gram) en ging als een raket. En toch gooide ik hem vanuit het handje zo op met kwart tot half gas. Weet niet hoe deze stevigheid zit met de grotere versies.
Heb altijd veel fun gehad van die K10's, jammer dat ze RIP zijn door (duim)storing....
 
Uhm...
Ervaringen. Om eerlijk te zijn..muwah. Mijn vleugel had ik voorzien van wat koolstof, en een hoop tape, en alles wat ze aanbeveelde op wat sites. Helaas word hij hier behoorlijk zwaar van, waardoor ik niet goed meer uit kwam met mijn motor.
Dus, een zwaardere motor en regelaar gebruikt, alleen was de vliegtijd hier sterk op achteruit gegaan. Daarna een grotere accu erin, waardoor het ding eigenlijk, i.c.m. met de tape te zwaar was geworden.
Hierdoor was het eigenlijk niet prettig meer vliegen. Het is leuk wat o.a. Trappy doet die bekend is van RCgroups, om langs de bergen te scheren, maar hier in Nl is het leuke er wel af.
Een wat kleinere vleugel met een FPV setup deed mij veel meer plezier! Het speelse, toch het snelle en zo door.

Het EPP vervormt wat door de zon, de kou, de nattigheid enz. Dit alles wil je écht niet op een goed vliegende vleugel. Zoals ik al zei moet je hierdoor het e.a. gaan versterken waardoor je vleugel alsmaar zwaarder en zwaarder word, waardoor dus het fun gehalte er van af is.

Heb je echt een prachtige locatie, dan is een flink gepowerde vleugel super. Heb je een gemiddelde Nederlandse locatie, dan gaan voor een kleinere vleugel:).

PS; volgens mij is profiel van een Maxi swift wat dikker, waardoor deze wat eigen stijver is. Het lijkt mij een beter alternatief. De Wolf 120cm is over het "algemeen" vrij dun qua profiel.
Oke hier heb ik heel veel aan!
Word dus geen k-10 voor fpv, wou hem namelijk ook bewerken met oracover, maar dan word de vliegtuig dus wel heel erg zwaar :P
 
:)

Voor FPV wél. Althans, dat is mijn mening:). je raakt er waarschijnlijk redelijk snel op uit gekeken, doordat het nét niet is wat je ervan verwacht had.

Ik denk dat een Maxi swift hier nét wat beter geschikt voor is.

Succes!
 
Oke hier heb ik heel veel aan!
Word dus geen k-10 voor fpv, wou hem namelijk ook bewerken met oracover, maar dan word de vliegtuig dus wel heel erg zwaar :P

Ja, zelfs met die grote vleugels ga je iedere gram merken, vooral wanneer je het zwaartepunt niet goed hebt uitgemeten en met tape niet in patronen werkt die kloppen (diagonaal is beter, maar zorg dat het gespiegeld is op elke vleugel helft).

Over het algemeen moet een lading glasvezeltape er met gemak op kunnen zonder dat het ding super zwaar wordt, dus mogelijk gebruik je eenvoudigweg de verkeerde tape?

Op die foto ziet het er niet echt slecht uit, tenzij je de hele onderkant vol hebt zitten ofzo. ;)

Verder is zo'n camera op een statief natuurlijk alles behalve light weight. Je zult echt zo'n ding moeten slopen tot de printplaat en lens, vervolgens kun je een mini behuizing maken (van bijv. foam), maar alles aan gewicht wat je missen kunt moet je echt eraf halen. :rolleyes:

De optelsom van motor sterkte / gewicht, snelheidsregelaar, accu en z'n gewicht plus dan nog dat extra gewicht voor extra dingen zorgt ervoor dat je je electronica bijzonder goed moet uitzoeken. Een sterke motor en een prop met grotere diameter (meer trekkracht) is dan al snel een must.

Ik denk dat je dan al snel een veel kortere vliegduur voor lief zult moeten nemen.

edit: Ohja, het is niet zo dat een Maxi Swift echt veel minder gevoelig is voor deze gewichtsproblematiek.
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg ik ook niet.

gaat erom dat die maxi swift wat dikker profiel heeft waardoor je minder met tape hoeft te knoeien.
ofdat je het ding nu taped volgens "de welbekende" tape manier of niet, het blijft knoeiwerk.
 
Dat zeg ik ook niet.

gaat erom dat die maxi swift wat dikker profiel heeft waardoor je minder met tape hoeft te knoeien.
ofdat je het ding nu taped volgens "de welbekende" tape manier of niet, het blijft knoeiwerk.

Of het knoeiwerk wordt of niet ligt met name aan de bouwer, niet aan het design van het vliegtuig hoor. Daarnaast moet je eigenlijk op die maxi swift nog net zo goed met tape werken wil je er zeker van zijn dat het allemaal lang mee zal gaan. :bye:
 
Quasti,

Bij De kisten die ik bouw stop ik er altijd ontzettend veel werk in. Zo ook bij zelfs de simpele vleugels. Ik vind het ding verstijven met het voltapen met glasvezel knoeiwerk.
Dat doe je met CF platstaf, of met vurenhouten liggertjes.
Maargoed, volgens mij is het een rage om alle vleugel vol te stouwen met zoveel mogelijk tape, en dan het liefst allerhande kleuren.

Maargoed, ieder zo zijn ding. Vraag me af wat voor een bouwer je wel niet moet zijn om wat lijnen tape aan te brengen op een EPP vleugel :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Quasti,

Bij De kisten die ik bouw stop ik er altijd ontzettend veel werk in. Zo ook bij zelfs de simpele vleugels. Ik vind het ding verstijven met het voltapen met glasvezel knoeiwerk.
Dat doe je met CF platstaf, of met vurenhouten liggertjes.
Maargoed, volgens mij is het een rage om alle vleugel vol te stouwen met zoveel mogelijk tape, en dan het liefst allerhande kleuren.

Maargoed, ieder zo zijn ding. Vraag me af wat voor een bouwer je wel niet moet zijn om wat lijnen tape aan te brengen op een EPP vleugel :rolleyes:

Eigenwijs en niet zo klein beetje ook hè. :bye: Niet negatief bedoeld hoor, maar bij dit soort vleugels volg je de handleiding gewoon en ook voor de grootste Swift geldt dat je met tape de boel moet verstevigen (dat zijn maar een paar lijnen tape over de vleugel hoor, het hoeft niet volgeplakt te worden).

Het is dan ook geen rage, maar gewoon het normale advies dat geldt voor dit soort vliegtuigen.

Dan kun je wel je wenkbrauwen willen fronzen, omdat op dit vliegtuigje eens geen balsa hout aanwezig is ofzo, maar het gaat bij de tape TOTAAL NIET om verpakkingstape. Maar echt om glasvezeltape ter versteviging.

(kleine tip: voor betere zichtbaarheid kun je beter kiezen voor LED verlichting dan gekleurd tape, scheelt gewicht en is ook beter zichtbaar mits je wat betere leds (of led strips) gebruikt.)

Bij deze vliegtuigen, hoewel je ze ook gewoon zelf van scratch kunt bouwen waarbij je aanzienlijk beter moet weten wat je doet, hoef je inderdaad geen topbouwer te zijn. Maar dat is nu juist het mooie. Gewoon lekker toegankelijk en als je crasht ga je met epoxy lijm aan de haal.

Zo werkt dat nu eenmaal met deze EPP vleugels. So what?

Je zou er voor de gein eens eentje moeten bouwen, want het is wel duidelijk dat je de fun van zo'n model nog niet hebt ervaren. Het gaat niet om schaalbouwen en precisie, maar gewoon om de lol. Zeker op het vlak van soaring en combat is dit echt een perfecte uitvinding gebleken zoals velen hier wel weten!
 
Eigenwijs?

Ik snap niet waaar jij mij voor aan ziet. Ik ben begonnen met een Bolkow Junior van Graupner, waarna de volgende stap een vliegende vleugel was. Dit vloog zo goed dat ik met vleugels ben gaan helling zweven, combatten en do door. Dit was toen ik een jaar of 14 was.
Inmiddels bijna 10 jaar verder maak ik nog steeds vleugels op allehande manieren. Ook voorzie ik ze van FPV gear.
Ik weet niet waar jij heen wilt, maar volgens mij word mij hier geprobeert de les gelezen door iemand die gek is van een swift maar nooit iets anders heeft gehad.
Led strips om je vleugel beter te zien? Laat me niet lachen. Ik zie mezelf al rondvliegen, al FPV'end met zo'n circustent.

Maargoed we laten het voor wat het is. Jij bent trots op je volgetapede lichtgevende zooi, ikke niet.

Het is maar goed dat ik nooit zo'n vleugel heb gehad dus ook niet weet waar ik over praat :hammer:

Laat het ook maar, ha-ha:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het alleen over de bouwprocedure waarbij je gewoon de handleiding dient te volgen voor het optimale resultaat. Dat heeft met jouw ervaring echt niets te maken.

Het eigenwijze bij jou zit 'em in de opvatting dat je ook wel zonder tape af kunt. Dat is bij deze vliegtuigen nou net niet het geval. Dat wil zeggen, eigenlijk zou je er een koolstof buis doorheen moeten steken om ze nog beter bestand te maken tegen de g-krachten.

Dan kun je alle ervaring van de wereld hebben en 100x beter menen te vliegen dan ik, het ging mij puur en alleen om jou 'knoeitape verhaal'.

Led strips om je vleugel beter te zien? Laat me niet lachen. Ik zie mezelf al rondvliegen, al FPV'end met zo'n circustent.

Je kunt het ook op een normale manier doen hoor. Groen licht rechts, rood licht links. Met name onder de vleugel is het zinvol om verlichting te bouwen en laten we wel wezen je hebt kanalen zat en ook ruimte over om verlichting te installeren op zo'n vleugel. Die zichtbaarheid is prettig, ook al heb je met FPV gewoon een nachtcamera nodig om in het (schemer)donker te kunnen vliegen en halen leds uiteraard niets uit.

Ik zeg ook niet dat je er een vliegende disco lamp van moet maken hè, dus laten we alsjeblieft naast eigenwijs niet ook nog eens bijdehand gaan worden en zaken lezen die ik nooit geschreven heb. ;)

Het blijkt wel weer dat er veel mensen met te grote tenen en grote ego's schrijven op fora, terwijl uit hun posts blijkt dat ze eigenlijk niet goed geslaagd zijn in bijvoorbeeld het bouwen van een FPV vliegtuig in de eerste plaats en vervolgens het toestel maar de schuld geven (zie jou post van 19 november 2010 12:39 ).

De keuze van electronica, de bouw en alles wat er bij komt kijken maakt het gewoon niet eenvoudig om van zo'n vleugel een FPV machine te maken. Naar mijn idee zit je desondanks fout te denken dat dit vooral en alleen aan het ontwerp of de grootte van de vleugel ligt. Je hebt al FPV sets van maar een paar tiental gram wat echt heel weinig is ten opzichte van je complete vleugel. Een extra accu voor de stroomvoorziening zal misschien zelfs het meeste gewicht zijn, dus je zult inderdaad een iets kortere vliegtijd voor lief moeten nemen. Een gewicht van zo'n 40 á 50 gr moet zelfs op een Swift 2 wel te doen zijn en dan kun je met een 100mah 3s zo'n uur vliegen met je FPV gear.

Het is overigens niet voor niets dat ik eerder al begon over die Twinstar die nog liftvermogen over heeft voor bijvoorbeeld wat zwaardere FPV gear en die ook niet zo nauw reageerd op een 'verplaatsing' van het zwaartepunt.
 
Laatst bewerkt:
"Het eigenwijze bij jou zit 'em in de opvatting dat je ook wel zonder tape af kunt. Dat is bij deze vliegtuigen nou net niet het geval. Dat wil zeggen, eigenlijk zou je er een koolstof buis doorheen moeten steken om ze nog beter bestand te maken tegen de g-krachten"

Wie heeft het hier over G-krachten? Het gaat hier om het vervormen van de vleugel. Owja, ik was even vergeten dat de vleugel alleen vliegt met een bal tape. "omdat 't zo hoord"

Wijsneus

"Dan kun je alle ervaring van de wereld hebben en 100x beter menen te vliegen dan ik, het ging mij puur en alleen om jou 'knoeitape verhaal'."

Wie zegt dat nou!- heb ik gezegd dat ik beter kan vliegen dan jou? Hoe kom je daar nou bij
Prachtig dit, ik zit met een kleine duimzuiger te praten..

"Je kunt het ook op een normale manier doen hoor. Groen licht rechts, rood licht links. Met name onder de vleugel is het zinvol om verlichting te bouwen en laten we wel wezen je hebt kanalen zat en ook ruimte over om verlichting te installeren op zo'n vleugel. Die zichtbaarheid is prettig, ook al heb je met FPV gewoon een nachtcamera nodig om in het (schemer)donker te kunnen vliegen en halen leds uiteraard niets uit"

Jij draait je verhalen net als een kleuter om. Eerst roep je dat je er leds onder moet hangen voor het verbeteren van je zicht op je kist, En nu begin je ineens over nacht vliegen? met camera's die persé nodig zijn om in het donker wat te kunnen zien? nee hoor daar zijn geen speciale camera's voor nodig.

Weer zo'n meepraat verhaal over iets waar je geen kaas van hebt gegeten

"Ik zeg ook niet dat je er een vliegende disco lamp van moet maken hè, dus laten we alsjeblieft naast eigenwijs niet ook nog eens bijdehand gaan worden en zaken lezen die ik nooit geschreven heb. ;)
"

Heb ik gezegt dat jij dat hebt gezegd? waar haal je dat nou vandaan? lees eens terug. Er staat nergens dat jij hebt gezegt dat het dan een circustent word.
Nu roep je weer iets wat dus niet waar is. IK heb dat gezegd, niet jij.
Moedeloos word je daar van.

"Het blijkt wel weer dat er veel mensen met te grote tenen en grote ego's schrijven op fora, terwijl uit hun posts blijkt dat ze eigenlijk niet goed geslaagd zijn in bijvoorbeeld het bouwen van een FPV vliegtuig in de eerste plaats en vervolgens het toestel maar de schuld geven (zie jou post van 19 november 2010 12:39 )"

De vleugel vloog prima! waar haal je die onzin nou weer vandaan? wijsneus. Alleen vind ik het géén geschikt platform voor het FPV vliegen. Dat was het antwoord op protoype zijn vraag.

"De keuze van electronica, de bouw en alles wat er bij komt kijken maakt het gewoon niet eenvoudig om van zo'n vleugel een FPV machine te maken. Naar mijn idee zit je desondanks fout te denken dat dit vooral en alleen aan het ontwerp of de grootte van de vleugel ligt. Je hebt al FPV sets van maar een paar tiental gram wat echt heel weinig is ten opzichte van je complete vleugel. Een extra accu voor de stroomvoorziening zal misschien zelfs het meeste gewicht zijn, dus je zult inderdaad een iets kortere vliegtijd voor lief moeten nemen. Een gewicht van zo'n 40 á 50 gr moet zelfs op een Swift 2 wel te doen zijn en dan kun je met een 100mah 3s zo'n uur vliegen met je FPV gear.

haha..Ook hieruit lees je weer wat je er nog geen kaas van hebt gegeten. je vliegt niet eens FPV, en begint hier dingen over het FPV vliegen te roepen.
Verschrikkelijk irritant is dat. Heb je een Wolf K1- 120cm gehad? Vlieg je FPV? nee! Praat er dan ook niet over!

"Het is overigens niet voor niets dat ik eerder al begon over die Twinstar die nog liftvermogen over heeft voor bijvoorbeeld wat zwaardere FPV gear en die ook niet zo nauw reageerd op een 'verplaatsing' van het zwaartepunt."

Jup, een twinstar is een vliegende drol voor de beginners, maar niet met het fungehalte waar prototype naar opzoek was. Althans, het lijkt mij dat als hij interesse heeft in een vliegende vleugel, niet gaat kijken naar een twinstar :hammer:


Het probleem met jou is, is dat je maar blijft praten. Blijft praten over dingen die je zelf niet hebt gehad. Blijft praten over dingen waar je geen kaas van hebt gegeten.
Opzich is dat geen probleem, alleen vind ik het verschrikkelijk irritant dat er voordat je het weet beginners op een verkeerd been worden gezet door type's zoals jij.
Die het denken allemaal te weten terwijl ze er nog geen kaas van hebben gegeten.

Maargoed, dit was mijn laatste post. Natuurlijk wilt zo'n type als jij nog even het laatste word hebben, dus typ vooral een reactie:). Reageren zal ik niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top