Wolf K-10 Nuri (90cm) bouwverslag

Hoe belangrijk is het zwaartepunt bij de Nuri :?:
Ik heb de 70cm motor versie, hierbij moet het zwaartepunt op 15cm liggen. Maar de achterkant is veel te zwaar. Ik gebruik de fietsbel als aandrijving. Heb nu een sleuf in de Nuri gemaakt waar de prop in komt te draaien zodat de motor veel meer naar het midden van de Nuri komt en hierdoor hoef ik niet de rolroeren in te korten. Maar nog is de achterkant te zwaar.

Ik heb nog niets besteld (als alles meezit eind deze maand) maar kan je niet een wat zwaardere accu gebruiken en die in de neus leggen ?
De fietsbel zal maximaal 20 gram zwaarder zijn dan een andere motor,zouden ze dan allemaal dat probleem hebben ? (de 70 cm versie)
En welke fietsbel heb je, de 1450 Kv versie ? En welke prop gebruik je daarop ?

Zwaardere lipo is wel het makkelijkst. Maar ik wil niet dat ie te zwaar wordt.
Ik heb de 1750kv versie. Die kan meer toeren draaien ofzoiets. En misschien een 6x6 of 5.5x5.5 speedprop. Heb ze allebei, maar moet gewoon ff testen. Ik denk eerst een testvlucht te maken alvorens ik de Nuri ga bespannen.

fietsbel lijkt mij niet de ideale motor voor zo'n 70 cm motorversie
dit soort plankjes hebben volgens mij meer een hoogtoerig binnenlopertje nodig

wat zou een leuk motortje zijn voor zo'n plankje?

Zo vanavond even iets wat aan de Nuri gewerkt.
compartinent gemaakt voor de lipo. (nee er zit géén gat in tot het laminaat, dit is een plankje hout waar klitteband onderdoor komt :P) 1 servo geplaatst en wat cover erop gepleurd.. moet nog netjes bijgewerkt worden.. 1 rolroer moet nog chroom krijgen en de motor moet nog zwart worden.. dan beetje opfleuren en afstellen e.d. Morgen ontvang ik de aileron besturing.

img3350small6em.jpg

img3353small8io.jpg

bjlevi zei:
Hoe belangrijk is het zwaartepunt bij de Nuri :?:
Ik heb de 70cm motor versie, hierbij moet het zwaartepunt op 15cm liggen. Maar de achterkant is veel te zwaar. Ik gebruik de fietsbel als aandrijving. Heb nu een sleuf in de Nuri gemaakt waar de prop in komt te draaien zodat de motor veel meer naar het midden van de Nuri komt en hierdoor hoef ik niet de rolroeren in te korten. Maar nog is de achterkant te zwaar.

zeer belangerijk!! als het te ver naar achter ligt zal ie slecht of niet vliegen

Jep klopt.. moet ik nog doen. ;) duurt ook nog wel even voordat hij klaar is hoor. Folie moet ook nog helemaal bijgewerkt worden. Onder het lipo plankje is ruimte vrij gehouden voor evt. lood.

Hij is uiteindelijk zo geworden:
WolfNuri5.jpg

WolfNuri4.jpg

Setup:
Fietsbel 1750KV
17Amps regelaar
2x Hitec 81MG
Lipo 11.1V 1000mAh 20C
speedprop 6*5.5 (graupner)

en zo is mn zagi deze week gevorderd.

05_17_0.JPEG

andere helft wordt gespiegeld en druppelkes nog ietswat afgewerkt met een glanske

05_17_1.JPEG

onderkant met kogelinslagen

05_17_2.JPEG

detail kogelgaten.

ik gebruik 3c lipo's 1500 (15-20c) of 2c 1500kokam
jeti rex 5 ontvanger, 2 *9gram servo's

15amp regelaar
fietsbel 1750(is op komst)
prop weet ik nog niet juist welke goed zou zijn???

alles word in de vleugel ingewerkt maar er komt nog een zwart plastieken rompke "kapke" op de bovenkant waar ook de motor mooi uitkomt.

hopelijk lukt dit! motor zou ik wel liefst achterop de vleugel hebben , hierboven is het in het midden, maar ik wil hem kunnen verweideren om ook hellingzweven te doen.

groeten info over propkeuze is altijd welkom, er zijn zoveel soorten props!

bjlevi,

hoe heb jij die fietsbel bevestigd? zou de gewone gws bevestiging of het systeem dat er bij zit met het houten balkske goed zijn? en de motor ipv onderaan het latje, gewoon omdraaien zodat et motorke bovenaankomt en wat boven de vleugel zit? of komt de motor best in het verlengde van de vleugel?
ik heb op de cnc machine wel een stukske gedraait(4gram)

waardoor ik de fietsbel op de as kan vastnemen .

05_17_3.JPEG

aan deze kant past de achterkant van de fietsbel, en aan de andere kant is eer een gaatje voorzien om een carbonstaafke door te steken
maar van jou lijkt dit ook mooi weggewerkt te zijn!!

mooi gedaan!

@ bjlevi

Fijne kleurtjes.....

Hoe dik is je romp nog om de prop heen? Als dit te dik is raak je veel van je propwerking krijgt, en gaat je prop klapperen omdat hij vacuum trekt...

Dat doet de prop van mijn zagi ook al, bij de wolf heb ik daar wat rekening mee gehouden door de prop verder van de romp af te plaatsen, en de romp wat schuin weg te snijden.
Ik heb wel lood in de neus moeten maken. Iets van 80 gram geloof ik.
Totaalgewicht 485 gram. Waar ben jij op uitgekomen?

De motor heb ik in een koolstofbuis gelijmd en de buis heb ik in de vleugel gelijmd.

De afvoer van de prop heb ik gestroomlijnd, echter heb ik niet aan de afvoer gedacht.

De kleuren zijn ideaal. Van dichtbij doet het wel een beetje pijn aan je ogen :)

Ik heb de wing nog niet gewogen. Zal ik binnenkort ff doen. Ik heb geen lood gebruikt maar heb wel het idee dat de achterkant iets te zwaar is. Maar ik heb het nog niet hinderlijk gevonden. Zal wel minimaal zijn.

Edit: De wing weegt 350 gram.

hallo, als ge uw lipo inwerkt in de vleugel, werkt dit dan met een klepke(luikje) die open en toe kan? en word deze dan gekoeld? of gewoon ingesloten en de vleugel?

ik denk dat ik alles redelijk naar voor zal mogen leggen om juist uit te komen. greetzz

Lipo heb ik met klitteband vastzitten.
Maar ik vind dat mijn lipo te ver naar voren zit.
Heb liever de lipo wat naar achteren en de motor wat naar voren. Dit lijkt mij minder kwetsbaar.

Mijn lipo komt vast te zitten (wat je op de foto al kan zien) in een speciaal compartiment. Onder dat houten plankje door lijm ik een klitteband strip. Zodat dit muurvast zit.. lipo erop en klitteband vastzetten en gaan.. lipo ligt veilig en redelijk diep verzonken in de vleugel.

is van een halve fles bru gemaakt.ge ziet juist op de bovenkant het hertje nog staan:p
het wordt op het batterijdekselke gelijmd zodat het bij openen ook de baterij er makkelijk uitkan! het is nu gewoon wachten tot motorke binnen is eer ik aan derest begin

Back