Wordt dit nog iets?? (mijn vorderingen :-))

• Topicstarter Topicstarter blieblie
  • Startdatum Startdatum
B

blieblie

Guest
Ghellow...
Ik heb hier al eerder een rijtje noebvragen gesteld :wink:
En mijn vliegtuigje begint te vorderen.
Ik maak me alleen beetje zorgen over de rechtheid :oops: van het vliegtuig.
Vandaar dat ik jullie deskundige oog vraag :P .

Plane1.jpg

Plane2.jpg

Plane3.jpg

En zo zouwie deruit moeten te komen zien :?
PlaneC.jpg

Waar maak je je precies zorgen om?
Aan de hand van foto's is niet zo veel te zien. Neem je toestel mee naar de club waar je vliegt en laat er verschillende mensen naar kijken, dan komen jullie er wel uit.

Er zijn genoeg deskundige ogen hier. Plaats foto's die recht van boven, onderen, voren en achteren genomen zijn. Dan is het makkelijker te zien, mits je flink krom gebouwd hebt ;). Het beste is natuurlijk om het vliegtuig door iemands handen te laten gaan.

ron van sommeren zei:
Er zijn genoeg deskundige ogen hier. Plaats foto's die recht van boven, onderen, voren en achteren genomen zijn. Dan is het makkelijker te zien, mits je flink krom gebouwd hebt ;). Het beste is natuurlijk om het vliegtuig door iemands handen te laten gaan.

Ik zal morgen als ik tijd heb wat betere foto's maken... :) .
Iemand trouwens enig idee hoe duur die wielkapjes ongeveer zijn?
Volgens het bouwpakket moeten die los gekocht worden, en ik vind het model met wielkappen veel mooier dan zonder :) .

ik ben ook nog een beginner ,moest ik zo een model hebben met wielkapjes dan zou ik ze er toch aflaten tot ik een beetje kan vliegen :lol:

blieblie zei:
ron van sommeren zei:

Volgens het bouwpakket moeten die los gekocht worden, en ik vind het model met wielkappen veel mooier dan zonder :) .

Blieblie,

Zo te zien ben je de Graupner Piper PA18 supercub aan het bouwen. Houd er rekening mee dat dit een modelletje is voor betrekkelijk kleine motoren (2,5 cc) met wielkapjes worden grondstarts vanaf gras onmogelijk (hoewel... golfgras....) zonder wielkapjes is er nog een kleine kans met kort gras en forse wielen.
Het is trouwens ook maar de vraag of die wielkapjes nog leverbaar zijn... Als ik het goed heb is deze bouwdoos al zeker 17 jaar uit het Graupner-assortiment verdwenen....

Als je wilt leren vliegen kun je volgens mij beter uit kijken naar een ander toestel, iets groter/stabieler.

je zou dit meer moeten zien als een bouw-ervaring-project.

of als je hem voor een zacht prijsje kwijt wil ???
dan heb ik wel belangstelling.

Arjen van Viegen zei:
blieblie zei:
ron van sommeren zei:

.
Het is trouwens ook maar de vraag of die wielkapjes nog leverbaar zijn... Als ik het goed heb is deze bouwdoos al zeker 17 jaar uit het Graupner-assortiment verdwenen....

Voorlopig geen wielkapjes dus :) .
Owkeej... En dat de bouwdoos erg oud is, weet ik, daarom was ik in eerste instantie ook een beetje bang dat de motoren standaard in de tussentijd veranderd was oid. Maar dat viel gelukkig mee.
Mocht ik na een tijdje toch wielkapjes willen, maak ik zelf wel wat.

Han Veldhuis zei:
Als je wilt leren vliegen kun je volgens mij beter uit kijken naar een ander toestel, iets groter/stabieler.

je zou dit meer moeten zien als een bouw-ervaring-project.

of als je hem voor een zacht prijsje kwijt wil ???
dan heb ik wel belangstelling.

Hmmmmm, ik heb em van iemand gekregen onder het mom van: kijk maar hoever je komt enzo. Maar verkopen??? Zou ik heeeeeeeeeeeeeel goed over na moeten denken, ik denk het overigens niet. Als ie gewoon niet bestuurbaar is voor een beginner dan gaat het hele plan de kast in denk ik. Voorlopig dan.

laurens zei:
dubbel post.
raar forum...

Komt omdat je op plaatsen gedubbelklikt hebt.

Groeten Laurens

ik ben bekend met fora :) .
maar eerst wilde ie nix posten want ik moest "ff wachten" en toen heb ik het maar in mijn ouwe post gecopy/paste en toen stondtie der opeens weer wel.. heel raar.

Back