Wordt er nog gevlogen in Den Haag?

..kom ik ook even. Waarschijnlijk letterlijk 'kijken', want ik heb geen fatsoenlijk vliegend tuig.

edit: @areon: die easystar is voor 100% gecamoufleerd door het bladerdek :(

Laatst bewerkt:
edit: @areon: die easystar is voor 100% gecamoufleerd door het bladerdek :(

't Is maar zo, bedankt voor het kijken! :thumbsup:

Ik heb begin deze week een draadje geopend in het "te koop gevraagd" forum.
Ik heb vanmorgen een Mini Swift en een Swift II opgehaald. Van de laatste ligt de "aankleding" inmiddels op het postkantoor.

Als het mee zit qua beschikbare tijd deze week bouwen en komend weekend weer vliegen!

Was het nog wat vanavond op het veld?

Okay, goed man. Als je nog vragen hebt m.b.t. de swift(II), ik heb al redelijk wat bouwervaring (4x), dus aarzel niet. ;)

Was vanavond gezellig, zoals altijd. Droopy (450) en marf (500) waren er en ik had de wankera 04 meegenomen. Niet tot nauwelijks wind, en dan vliegt zo'n 04 nog beter dan die Atom500!!
beavbutt_sml.gif

Laatst bewerkt:
't Is maar zo, bedankt voor het kijken! :thumbsup:

Ik heb begin deze week een draadje geopend in het "te koop gevraagd" forum.
Ik heb vanmorgen een Mini Swift en een Swift II opgehaald. Van de laatste ligt de "aankleding" inmiddels op het postkantoor.

Als het mee zit qua beschikbare tijd deze week bouwen en komend weekend weer vliegen!

Was het nog wat vanavond op het veld?

Hoe kom je aan die Mini Swift eigenlijk? ;-)
Bij deze een abbo op dit draadje...

Hoe kom je aan die Mini Swift eigenlijk? ;-)
Bij deze een abbo op dit draadje...

Sja euhh, kreeg ik aangeboden van iemand in de buurt van Ypenburg.
Gaaf ding met sjiek hyperion inlopertje en mooie motormount.

Aardige gast ook wel trouwens ;).

Vanavond m'n DX6i afgesteld. Dat was nog ff niet makkelijk want standaard is de elevon setting eigenlijk "stuk" bij *alle* DX6i's.

Ik heb deze post gevolgd:
RC Groups - View Single Post - Spektrum DX6i Elevon Weirdness: Worse Than You Think

...en nu heb ik een partij "throw", gewoon niet normaal meer. Dat wordt terug schroeven. Maar Ferdy (ook op dit forum en in dit draadje) gaat me helpen dus dat komt goed.

Bedankt voor de deal nog ;).

Hoi,
Arthur.

is voor mij 5minuutjes fietsen, kan zelf ook nog vliegen op dit veldje, is 1min lopen, daar ga ik eerst weer even de kneepjes kennen, en dan zien jullie me wel een keer verschijnen :p

veldje.jpg

Hallo,

Ik heb ook een Protos 500 FBL met een AC-3X en was benieuwd of jullie de settings van de AC-3X aan mij kunnen doorgeven. Ik heb Inolab servo's of cyclic en een BLS251 op de staart. De staart breekt wat uit tijdens full pitch. Ik heb versie 1.4

Ik woon in Kudelstaart bij Amsterdam maar ben wel geboren en getogen in "De Haag"! :-)

alvast bedankt!

Groeten,

Maurice

OK, ik was misschien wat summier met die opmerking. Even wat beter toelichten :-)
Ik heb inmiddels ruim 700 AC-3X vluchten gemaakt en zoals de Protos reageerde heb ik nog nooit meegemaakt en dit hoort ook niet zo. Het rollen gebeurde trouwens ook na liftoff. Op het Acrobat-forum is dit probleem wel vaker voorgekomen en in vrijwel alle gevallen wat dit terug te voeren op trillingen vanuit de heli die de AC-3X laat driften/jutteren.

Een handig bij-effect van deze trillingen is het gaan "zwemmen" van het display. Bij de heli van Chiel waren er duidelijk golvende patronen zichtbaar als we het laagste toerental draaiden. Een ander bij-effect is het gaan trillen van de swashplate zonder stuurinput tijdens het draaien, ook dat gebeurde bij de Protos.
Wat we hebben gedaan:
-kabels naar de AC-3X wat ruimer verlegd waardoor deze slapper zijn. Deze waren heel kort afgebogen en is vermoedelijk de hoofdoorzaak.
-Een extra laagje tape tussen AC-3X en heli.
-Het laagste toerental wat verhoogd.

De voelbare trillingen aan de heli zijn trouwens niet opvallend te noemen waardoor we met de genoemde ingrepen het probleem hopelijk hebben opgelost.
Na deze acties was er geen golvend display meer.

Dat de heli bij de 1e vlucht prima vloog kan te wijten zijn aan de temperatuur: de heli kwam uit een warme omgeving en dan zijn alle kabels/tape wat slapper. Ik kan me voorstellen dat de frisse wind de temperatuur van de kabels verlaagd waardoor deze stugger worden.

Zaterdag weten we meer.

Protos AC-3X Setup

Hey Maurice,

Welke kant breekt de staart uit? Als je tail-in vliegt: gaat de staart naar rechts en de neus naar links? Als dat zo is kan je proberen de DMA wat te verhogen.
Welk toerental draai je? We hebben gemerkt dat de staart eigenlijk niet meer uitbreekt vanaf 2800rpm en 14graden pitch. Bij lagere toerentallen is de werking van de staart niet voldoende om zoveel pitch tegen te gaan.
Voor de parameter file zou je Chiel even kunnen PM-en.

Bert

Back