wordt er vandaag nog gevlogen ?
:rolling:
:rolling:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
edit: @areon: die easystar is voor 100% gecamoufleerd door het bladerdek![]()
't Is maar zo, bedankt voor het kijken!
Ik heb begin deze week een draadje geopend in het "te koop gevraagd" forum.
Ik heb vanmorgen een Mini Swift en een Swift II opgehaald. Van de laatste ligt de "aankleding" inmiddels op het postkantoor.
Als het mee zit qua beschikbare tijd deze week bouwen en komend weekend weer vliegen!
Was het nog wat vanavond op het veld?
Hoe kom je aan die Mini Swift eigenlijk? ;-)
Bij deze een abbo op dit draadje...
OK, ik was misschien wat summier met die opmerking. Even wat beter toelichten
Ik heb inmiddels ruim 700 AC-3X vluchten gemaakt en zoals de Protos reageerde heb ik nog nooit meegemaakt en dit hoort ook niet zo. Het rollen gebeurde trouwens ook na liftoff. Op het Acrobat-forum is dit probleem wel vaker voorgekomen en in vrijwel alle gevallen wat dit terug te voeren op trillingen vanuit de heli die de AC-3X laat driften/jutteren.
Een handig bij-effect van deze trillingen is het gaan "zwemmen" van het display. Bij de heli van Chiel waren er duidelijk golvende patronen zichtbaar als we het laagste toerental draaiden. Een ander bij-effect is het gaan trillen van de swashplate zonder stuurinput tijdens het draaien, ook dat gebeurde bij de Protos.
Wat we hebben gedaan:
-kabels naar de AC-3X wat ruimer verlegd waardoor deze slapper zijn. Deze waren heel kort afgebogen en is vermoedelijk de hoofdoorzaak.
-Een extra laagje tape tussen AC-3X en heli.
-Het laagste toerental wat verhoogd.
De voelbare trillingen aan de heli zijn trouwens niet opvallend te noemen waardoor we met de genoemde ingrepen het probleem hopelijk hebben opgelost.
Na deze acties was er geen golvend display meer.
Dat de heli bij de 1e vlucht prima vloog kan te wijten zijn aan de temperatuur: de heli kwam uit een warme omgeving en dan zijn alle kabels/tape wat slapper. Ik kan me voorstellen dat de frisse wind de temperatuur van de kabels verlaagd waardoor deze stugger worden.
Zaterdag weten we meer.