wow- lipo's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb 1 pakket bij hun vandaan, een 3s 2000 mah en doet het perfect op mijn X-400. Ik vind het een prima pakket wat zeker zijn geld waard is.

de eisen die ik stel in boten zijn toch anders als die in een heli of vliegtuig. voor ons is het C veel belangrijker aangezien we veel grotere stromen trekken

Cheeta zei:
zo goed vind ik ze niet,
www.rctechnics.nl vind ik beter
Hoe heb je de vergelijking gemaakt? met hoeveel C heb je die wow accu's belast? welke tijd? kregen ze koeling?
Ik heb er zelf besteld (die morgen zullen binnenkomen) bij mij moeten ze enkele keren zo'n 15sec 45Amp kunnen leveren.

Val

eclipse promoot ze onder het mom van tot 30c

maar dit is alleen MAX belasting bij kleine cellen, het totale assortiment valt tegen.

760mah is erg weinig. en ze leveren gelijke waarden als de rctechnics 20c continue en 30c max, de prijzen vind ik zelf vrij hoog.

uuh, cheeta, 760 mah is niet veel, maar niet iedereen heeft boten die 45 amp trekken...

Voor een shocky is het natuurlijk ideaal. Lekker licht en toch kan je er 15 amp uit trekken.

Jij vergelijkt perba tov RCtechnics op basis van het assortiment... Daar gaat het hier helemaal niet om. Het gaat hier alleen om dat "nieuwe" merk Lipo's. Namelijk De WOW-Lipo's. Hij wil alleen weten of iemand daar ervaring mee heeft. (wil ik ook wel weten trouwens).

Als je dan toch wilt vergelijken:
RCtechnics: 7,4V 560Mah 20C-30C 15.72EUR
Perba: 7,4V 740Mah 20C-30C 14.00EUR

de prijzen vind ik zelf vrij hoog.
Als jij dat duur vind..... Tsja...

ik ben gewoon van de blauwe lipo's van perba te nemen en daar ben ik vrij content van. maar nu dat die nieuwe er waren dacht ik van deze ook eens te proberen. kheb een mail gezonden naar perba om eventueeel wat meer uitleg en of er ook zo een lipo's zijn tussen de 740 en 1500mah...
dan zou dit ideaal zijn :p
voordeel is dat deze wel een balanceerstekker hebben en die andere dan weer niet.
greetz

sietse zei:
uuh, cheeta, 760 mah is niet veel, maar niet iedereen heeft boten die 45 amp trekken...

nou ik wel, ook wel meer dan die 45 :wink: eerder richting de 65 a 70 8)

duidelijk dat de eisen waarop een lipo aan "moet" voldoen erg verschillend zijn
licht en zwaar qua gewicht en leverbare stromen

Groeten Gerjan

Ik heb ze binnen een 2250Mah pakket. de balance stekker is natuurlijk weer een ander type dan de 2 die ik al heb.anders mooi geconfectioneerd en met afstand tussen de cellen. der zit een briefje bij met 28 punten wat je niet moet doen :lol: en dan nog 4 punten waarin beschreven staat (voor zover ik het kan opmaken) dat je ze met 5C moet ontladen de eerste en event tweede keer.en ook niet te lang om ze niet te kwetsen. :D om de beste ontlaad kapaciteit te verkrijgen. zeg maar roderen).
deze zin snap ik niet: "4. pleas alter specified or large voltage discharge connecting before discharge under 8c discharge current"

Of deze goedkope replacements zullen geven wat ze beloven, dat zal ik in de toekomst uitvissen. het is overigens voor in een zweverke. :wink:
groeten Val

cheeta en

Gerjan zei:
nou ik wel, ook wel meer dan die 45 :wink: eerder richting de 65 a 70 8)
welke capaciteit gebruiken jullie eigenlijk? 760Mah en 45Amp dat kan toch niet of wel?
Bij ons vliegt iemand met een 4800Mah paket (die met aan beide uiteinden een brede soldeerlip) nu in het begin trok zijn combinatie minder dan 80A maar na 5 vluchten begint het paket in conditie te komen en lijkt hij boven de 100 ampere te komen.
geven jullie eens wat meer details hier omtrent?

ik vaar met 1000 mah momenteel in me cat komt 2200 met 20c continue. 44A. regelaar van 60A moter die 30A trekt dus zou moeten kunnen maar ook dan zal ik pieken hebben die boven de 65A liggen. wat dus toch geen goed zal doen aan de accu.

voor mij heeft rctechnics groter assortiment en niet alleen gericht op kleine modellen

voor mij heeft rctechnics groter assortiment en niet alleen gericht op kleine modellen

Nogmaals dan maar.....

Het ging hier om de vraag of iemand die WOW-lipo's had getest.
Niet of iemand die 65 amp uit een lipo wil trekken het assortiment groot genoeg vind bij perba... :roll:

inderdaad dat gaat hier wat offtopic.
mss gewoon eens mailtje sturen naar perba? en vragen of zij het eens testen?

groeten

de eisen die ik stel in boten zijn toch anders als die in een heli of vliegtuig. voor ons is het C veel belangrijker aangezien we veel grotere stromen trekken

Kom je al in de buurt van de 100Amp.

Han.

Er zijn maar 3 a 4 fabrikanten van lipo's.
De Wow lipo's kunnen best goed zijn, gewoon zelf testen.
Ik heb de ELE pakketten gehad, ik vind dat troep, blijf het bij Kokam houden.
Ik trek ook stromen van 70-80 A uit een 3800 mah cel, geen probleem.
Maar 30C belastbaarheid zou ik niet proberen, blijf gewoon op maximaal 20C.
En even over de boten.
Ik ken niemand die op lipo's vaart bij de botenmannen en de gemiddelde stromen in een beetje vliegtuig zijn hoger dan een bij een bootje en de cellen worden ook langduriger gebruikt.

sommige boten gaan over de 200A. gewicht speelt ook een rol in de bootjes, lipos zijn wel in opkomst maar nog niet sterk genoeg voor in de top boten. ook vanwege de prijs natuurlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back