wow- lipo's

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Cheeta

Ze gebruiken 200 A regelaars in boten maar trekken absoluut geen 200 A.
Laat je niks wijsmaken, de botenwereld is anders dan de vliegwereld.
Vliegwereld is gebaseerd op kennis, feiten en meten.
Botenwereld is (wat ik er van zie) gebaseerd op:
Ik heb een grotere regelaar dan jij dus ik trek meer stroom.

Kan jij me vertellen hoe je weet dat je 30 A trekt?

Ik heb aangeboden op het botenforum om lipo's beschikbaar te stellen.
amper reacties, ze zijn er bang voor, allemaal wilde verhalen en die zijn nergens op gebaseerd.
Ze praten elkaar allemaal na, niet gehinderd door enige kennis of onderbouwing.

GJ

Eens met gjvo.
de dikste plettenberg hp 370/50/a1 trekt 88 A max.
Dat is de grootste motor die gebruikt wordt.
Laten we dan wat meer rekenen maar dan zit je op 100 Ampere.
200 ampere kan niet, je desoldeert dan ook de cellen en de cellen kunnen niet eens die stromen leveren.

Wat ik weet is dat F5B elektrozwevers de hoogste stromen trekken, ergens in de buurt van 120 A en dan maximaal 6 seconden anders branden de motoren en cellen af.

En iemand die al meteen roept dat een cel niks is maar nog nooit een lipo gebruikt heeft heeft geen recht van spreken.

Even on -topic

Ik hoor goeie dingen over de Perba cellen maar ik zou ze ook gewoon zelf proberen, kijken of het voor jou werkt.

Rob

Hoi Rob.
Over die F5B electrozwevers.
Daar liggen de stromen nog hoger.
180 ampere!!!!!!
Joris vliegt met 18 cellen en een carbon hacker.
180 Amp!!!!!!!

Neuerdings wird bei F5B auch mit: (bis über 190A)

17 Zellen GP3300

18 Zellen GP3000

geflogen.

Han.

OK, nog ietsje hoger.
Maar feit blijft dat dat maar enkele seconden mogelijk is, ik denk 5 seconden bij dat soort stromen anders kan je je spul meteen naar de vuilcontainer brengen.
Ik weet van Wolf Fickensher (Raketenwurm) dat hij met geselecteerde Orion cellen maar 10 cycli kan laden, dan zijn de cellen op.
En hij trok vorig jaar 130-150 A, motprloop 6 seconden.

Maar het begint vreselijk off topic te worden>

Ga is opzoek naar de Lehner 3080 die ze tegenwoordig ook in de boten gebruiken? IMax ligt op de 250A bij 40V (opgenomen vermogen 10 kWatt). Bijna in alle boten met dikke motoren worden dan 2 packs parallel aan elkaar gezet om de stroom te verdelen? Weet niet of dat ook in de vliegtuigen gedaan wordt?

Bij 70V is IMax zelfs 600A......... van de 3080/7 (opgenomen vermogen 42kWatt). Weet niet hoe dit zich gedraagd in een model maar aan de data te zien van de fabriekant kan de stroom toch zeker hoog oplopen......?

http://www.lehner-motoren.com/motordaten/Motordaten 3080/3080-9.40V.xls
http://www.lehner-motoren.com/motordaten/Motordaten 3080/3080-7.70V.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back