Wren MW-54 Turbine voor hydroplane

het verlengen van het turbine huis kan niet zo veel kwaat als drest maar op de zelde plaats blijft bvb verbrandings kamer

@Rik

Tja normaal betaal je voor een goede 90 en nu 50 dus moet je ff knutselen voor die 40 korting.:mrgreen: en niet gaan reclameren bij Wren of met een vinger wijzen naar Wren, jij nam het risico om deze goedkope aanbieding te kopen.

Ik zou even een ondersteuningsring draaien en die weggezakt kant voorzichtig naar beneden slaan met een hamer, oeps met een hamer ja met een hamer oeps ik heb hier gelijk iedereen weer over de zeik wedde?? hamer?? hoe druft die Japio het te zeggen.

Gewoon doen!!!!, gietstukken worden vaker nagericht na het gieten, geen punt dus.

Maar als ik het zo zie deel ik de mening van anderen hier en heb je nog vlees zat over na het afdraaien, geen paniek dus, koste ook maar 50 he :mrgreen:

Gr Japioooooooooooo

hoi,

ik zal morgen eens de NGV recht afdraaien, en kijken hoeveel ik overhoud. Zover ik nu al kan zien is de positie van de ring al anders. Ik weet niet of het verlengen van de behuizing (een mm ofso) een probleem kan vormen? Het is inderdaad niet erg netjes van wren, maar misschien is het een foutje. De rand is trouwens ook minder hoog dan van die ik eerst had.

Ook nog even iets anders. Toen ik de andere onderdelen besteld had, had ik een gasgenerator turbinewiel gekocht. Ook had ik ooit hier een foto gepost van de twee wielen naast elkaar. Toen ik er vanmiddag er even naar keek, viel me op dat mijn turbine wiel meer leek op de linker, diegene met de scherpste hoek. Als ik me niet vergis is dat toch het thrust turbine wiel? edit: niet dus

Gr. Rik

nee das een gasgenerator, een minder scherpe hoek is een thrust.

ngv

Persoonlijk zou ik de NGV vast aan de tunnel schroeven .Voor deel je turbine wiel loopt minder snel aan je kunt met nauwere passing werken.
De rand heb je dan niet nodig.
Gr Gerrit Jan
full

Laatst bewerkt door een moderator:
ff Ger
het is geen inconel het is een hitten bestendig rvs soort wat wren er voor gebruikt
je kan het ook lassen geen probleem maar je moet wel wetten hoe rik als je hulp nodig heb hoor ik het wel
Gr Limme

Limme, RVS (legering) laat zich toch niet gieten althans toen ik nog op de LTS zat werd mij dat verteld, en anders heet het geen roestvaststaal meer.
Gietstukken laten zich alleen solderen (b.v. gietijzer, en met moeite zink/tin/alu mix) is mij altijd verteld??? maar ja, jij bent veel verder dan ik op dit gebied :wink:
Rik, inderdaad ook de rest even nameten wat Martin zegt, gaat het in de vane's scheef dat is dat niet goed en dat komt ook niet meer goed.
Ik zou toch voor de 90 pond versie zijn gegaan :wink: scheelt een hoop geklooi, in mijn ogen dan.
Jaap, klopt dat narichten maar dan moet je hem eerst vuurrood stoken, anders gaat het niet goed komen, en dan nog heel erg oppassen. En dan niet hameren maar met een pers liefst.

Ger.

Als ik me er ook nog een beetje tegenaan mag bemoeien, zou ik gewoon het advies van Japiooooooooo opvolgen.
Even goed steunen... op een stategische plek een paar gerichte tikken en je hebt zo weer het een en ander gewonnen om binnen de materiaal diktes te blijven.
Het is geen gietijzer wat aan bonken vliegt bij een tik.

Japioooooooooo was gewoon een goed advies van je hoor...!!!!

ik ben het ook eens met jaap rammen of persen gebuerd niks
Gr Limme`

@Jaap mooi link je

Laatst bewerkt:
Hier de foto's van deze dag. De NGV lijkt me goed gekomen te zijn. Ik heb gekozen om de rand te persen, dat ging goed. De positie van de ring is 1 mm verder naar buiten schat ik. Ik heb ook de frontdeksel binnenkant nu uitgefreesd met een 12 mm balneus frees.

b82.JPG

b83.JPG

b84.JPG

b85.JPG

b86.JPG

b87.JPG

b88.JPG

b89.JPG

eind deze week begin ik denk ik aan de diffusor

Groeten Rik

Laatst bewerkt:
Hier de foto's van deze dag. De NGV lijkt me goed gekomen te zijn. Ik heb gekozen om de rand te persen, dat ging goed. De positie van de ring is 1 mm verder naar buiten schat ik. Ik heb ook de frontdeksel binnenkant nu uitgefreesd met een 12 mm balneus frees.

Morgen begin ik denk ik aan de diffusor

Groeten Rik

Mooi Rik,ziet er toppy uit goede oplossing,heb je nog genoeg 0.5mm rvs plaat?anders stuur ik je weer een partij.

Laatst bewerkt:
@Rik

Yesssssssss tis je gelukt die flens te richten, viel best mee he ?? dat materiaal kun je best wel koud vervormen.

Wat je hebt gemaakt ziet er weer helemaal toppie uit hoor, we blijven je volgen.

Gr Japiooooooooo

haha, bedankt heren.

@gerard
ik was het toch al langer dacht ik, haha ;)

@ jaap

ja jaap, ging best goed. Balneus heb ik een beetje afgeleid uit het engels, daar heet het een ball nose mill , dus vandaar ;)

Gr. Rik

diffusor is in ruwvorm klaar. morgen of overmorgen mag de cnc het afmaken. Ook heb ik een klem/houder gemaakt om de diffusor te kunnen frezen, en vanmiddag heb ik een torusfrees gekocht (spiebaanfrees met een kleine radius onderaan). deze gebruik ik om de radius te finishen. hier de foto's:
b91.JPG

b92.JPG

b93.JPG

b94.JPG

b95.JPG

morgen misschien het cnc gedeelte.

Gr. rik

Hoi,

Dit weekend niet cnc kunnen frezen, er moest nog een zekeringkast in de garage geplaatst worden. Bovendien had ik de bestanden blijkbaar ook nog niet helemaal klaar. Ik heb afgelopen week de bestanden klaar gemaakt, en eens gesimuleerd hoe lang het gaat duren. De totale proces tijd is echt verschrikkelijk.. de cnc is er op zijn minst 4,5 uur mee bezig, met een max van 16 uur :???: De exacte tijd is afhankelijk van de motor parameters zoals maximale snelheid (200mm/min) en de acceleratie. Deze laatste moet ik vrijdagavond even bekijken bij welk getal de motor stapjes over gaat slaan, en dan een marge kiezen. Ik heb gisteren maar een UPS gekocht voor als de stroom uitvalt, dat dan niet de pc de coördinaten kwijt is, en/of dat de cnc mijn frees kapot drukt omdat de freesmachine stilstaat en de condensators in de sturing nog energie hebben om de frees te verplaatsen. Het nederlandse net is vrij stabiel, maar je zult maar een net een spanningsdip hebben....

Dat sluitring op de laatste foto laat ik vervallen. Ik heb in de adapter al een 3 kant gefreesd, en ga er vrijdag 6 gaten in boren/tappen en de diff dan met de shaft seal aan de adapter vast zetten. Mocht er nog tijd over zijn, dan ga ik de verbrandingskamer maken. hiervoor heb ik cnc code geschreven om gaatjes te boren in de rvs sheet.

hopelijk heb ik dit weekend wat mooie plaatjes:)

Gr rik

Back