WTF Heli's zonder staartrotor?!?!?!

Satoer

Forum veteraan
Bv de Eco-lite:
ecolite01.gif

de Hornet NT:
Hornet_NT_small.jpg

of de Kyosho hyperfly:
kyoe0225.gif

Dus een heli met alleen een verticale stabilisator en geen staartrotor. Wat moet je ermee??? :hammer:
Als beginner omdat hij goedkoop is? Dat ding lijkt mij als beginner absoluut niet te vliegen gezien hij waarschijnlijk alleen maar rondjes draait in een hover (Kan zelf nu nog niet eens een fatsoenlijk rustig rondje draaien)
Dus een heli voor gevorderden? Wat moet een gevorderde nu met zo'n but-ding? Een gevorderde helipiloot koopt toch geen instapmodel zoals deze.
Wat kan je met dit ding dan??? Zou het niet weten. Misschien een beetje FF rondjes vliegen?

Jongens, verklaar eens waarom deze dingen op de markt zijn (is hier überhaupt een markt voor)

Ik snap dit soort dingen ook nooit. Je kan de staart toch niet besturen zo? Ik wil het wel eens zien vliegen :) Kan je lachen. Toch zie ik ze niet vaak. Wel soms....

Die eco lite heeft maar een doel: een goedkope crash kit voor de eco 8 :wink:
En idd als je er mee vlieg is het rondvliegen als een vliegtuig, want stilhangen is tollen. En je moet vliegend landen en doorschuiven op je ski's :?

Nee niet doen.

gr Remco

Niet helemaal mannen. Heb jaren geleden een Hyperfly gehad, het eerste wat je moet doen is een regelaar gebruiken ipv een motor schakelaar. Met een beetje wind kan je stil hangen! aangezien de wind de staart tegenhoud.

Verder is het grappig rond te vliegen als een vliegtuig, het heeft niets met een heli te maken, kortom verspil je geld er niet aan of je moet de fun ervan inzien.

En dan staat er bij de Hornet NT op de mscomposit site:
-Easy entry to RC Heli
-Very good flight capabilities
-No gyro required
-Only three channel radio needed

Yeah right! dan kan je dus beter een papieren vliegtuigje vouwen. Die heeft ook geen gyro en servo's nodig en vliegt waarschijnlijk nog beter.

hmmm Hyperfly. Ah weer eentje voor het lijstje.
hmmm discontinued... vraag me af waarom :roll: en dat is nogwel degene die er het meest op gebouwd is, voor fff

vliegt allemaal net als een vliegtuig, daarom zitten die plaatjes er achter ook op, al dan niet bedrukt met nep rotors.

Tadango zei:
Staart eraf, HAT erop en het vliegt goed :)
...prop erop, gyro erop, controller erop, ontvanger erop met extra kanaal, zender met extra kanaal. en dan vliegt hij goed :P
Denk ook niet dat een Hat een Eco8 kan houden.

Maar welke beginner wilt er nou zo'n ding ???(te moeilijk) en welke gevorderden wilt er nou zo'n ding ???(te beperkt)
Hier is toch absoluut geen markt voor!

Nee, dat niet. Maar 4 HAT's naast elkaar met 4 prop's wel ;)

Effe snel tussendoor. Had als aandrijving voor +/- 150gram pylon racer? Dat ding heeft een vermogen 8) en toeren 8O

Tadango zei:
Effe snel tussendoor. Had als aandrijving voor +/- 150gram pylon racer? Dat ding heeft een vermogen 8) en toeren 8O
Maak je toch even een nieuw draadje voor?
Mod-split?

Ik merk inderdaad dat je erg aan het sturen bent met de staart. Als je vliegt valt het mee maar hoveren zonder staart, moet er niet aan denken. Ik vind het nu al irri dat als mijn accu minder word ik meer moet sturen :(

Volgens mij heeft Vario ook een heli zonder staartrotor. Die werkt via lucht dat geblazen word.

Groeten Laurens

:offtopic:

NOTAR>NO TAtail Rotor.

Precies Jeroen, NO TAilrotor...

Zo werkt het!
mh-90-notar-fly.gif

MD%20600%20Notar.jpg

:ontopic:

Die helicoptertjes zonder staartrotor vliegen idd alleen maar voorruit.... Ik zou er ook nooit aan beginnen, zonde van het geld en de moeite.

Groetjes,

Richard

Vliegmaat van me is bezig met de Vario MD500 NOTAR... Mooie kist...

Als je de staart eeeeeuhhhh plank ;) onder een hoek op de boom plakt, kan de neerwaartse luchtdruk toch ook voor axiale druk zorgen? Zou ook kunnen...

Ton.

Back