jonathan,
Dank je en ga als volgt te werk 8) .
Zet met Wintopo het 3-view om in DXF, voorwaarde is wel dat het een redelijk strakke tekening moet zijn anders blijft er niets van de lijnen over.
Start de DXF met Rhino en zet een hartlijn door het zijaanzicht waar het model moet komen.
Splits de 3 view in drie delen een zij, voor en bovenaanzicht.
Maak dan de 3D rotatie waarna deze op afstand word uitgelijnd met de hartlijn van het model.
Doe dit met alle aanzichten, zo heb je rondom de hartlijn de aanzichten tekeningen.
Je kun nu de noodzakelijke lijnen opknappen of overtrekken in de 3-view en naar de hartlijn slepen om daar je 3D model op te bouwen.
Nu alleen nog even het verder tekenen voor de onderdelen, deze eruit pakken, frezen en je kunt het model bouwen.:wink: :wink: .
Volg natuurlijk ook jouw eerste poging en moet zeggen petje af. Het is leuk om te doen maar zeer zeker heel veel werk.
Jaap,
Kies zelf mijn modellen en doe dat natuurlijk wel een beetje in overleg met Rob.
Het lastige is dat ik alles leuk vind en heb dan ook een lijst van 10 kisten gemaakt.
In die lijst zit van alles wat en als daar aan begonnen wordt ga ik pas kijken in welk formaat het model gaat worden.
De lijst van mijn eerste 10 kisten bestaat uit het volgende :wink:
1 Extra 300L
2 Avia BH1
3 - 10
Arvid,
Vrouw en 3 kinderen, maar er blijft nog wel wat tijd over om te kunnen knutselen.
Ton