howdy heb nu dus een X-charger C6 en ben er tot nu toe erg tevreden mee, maar ik wil dr meer uithalen....
tot nu toe prima mijn accu's: S2 1800 (Heli) en 3S 2200 (vliegtuig) geladen / balanceerd etc.
nu heb ik nog liggen:
[A] 3x 1300 2S
2x NiMH 1400
en heel veel tamiya stickpacks 1700 tot 3300
(deze laat ik nu even buiten beschouwing)
maar bij controle van A kom ik grote verschillen tegen tussen de cellen
waardoor bij Discharge 1 gevaarlijk laag komt en de lader stopt omdat t totaal 6volt bereikt, waardoor 1 cell niet ontladen wordt en de ander te veel, ook bij laden is de 1 netjes vol en lijkt de andere niet vol te willen
wat kan ik voor deze t beste proberen?
bij B discharge blijft ie hangen op 2.5v en als ik internet mag geloven zouden NiMH nooit minder dan 0.9v per cell x6 = 5.4v mogen, klopt dat?
tot nu toe prima mijn accu's: S2 1800 (Heli) en 3S 2200 (vliegtuig) geladen / balanceerd etc.
nu heb ik nog liggen:
[A] 3x 1300 2S
2x NiMH 1400
en heel veel tamiya stickpacks 1700 tot 3300
(deze laat ik nu even buiten beschouwing)
maar bij controle van A kom ik grote verschillen tegen tussen de cellen
waardoor bij Discharge 1 gevaarlijk laag komt en de lader stopt omdat t totaal 6volt bereikt, waardoor 1 cell niet ontladen wordt en de ander te veel, ook bij laden is de 1 netjes vol en lijkt de andere niet vol te willen
wat kan ik voor deze t beste proberen?
bij B discharge blijft ie hangen op 2.5v en als ik internet mag geloven zouden NiMH nooit minder dan 0.9v per cell x6 = 5.4v mogen, klopt dat?