X-tra 40 elektro, nu met filmpje!

2dacbcy.jpg

Video en verhaal komt morgen.

Daar moet je wel een heeel goed verhaal bij verzinnen :mrgreen:

Daar gaat ie dan.

Gisteren lekker om half 6 m'n bed uit omdat ik om half7 op de werkvloer moest staan. Lekker 3,5 uur zuivel staan vullen en toen naar huis gegaan. Thuis even goed op een rij gezet wat er allemaal nog moest gebeuren, dat bleek wel mee te vallen. Dus eerst maar eens de servosnoeren verlengen.
24uxi08.jpg

Ook moest ik de gaten voor de servo's in vleugel nog wat groter maken,maar dat was 't werk niet. Ook gelijk maar de oude stuurstangen (M2 draadeind met soldeerhuls) vervangen voor M3 draadeind met M3 kwiklinks met moeren erachter. De moeren geborgt met secondenlijm en toen over de hele stuurstang krimpkous en over 't uiteinde van de kwiklinks een stukje brandstofslang om te voorkomen dat ze los zouden komen. Bij de eerste foto liggen de nieuwe stuurstangen klaar om voorzient te worden van krimpkous. Op de tweede foto zie je de oude stuurstang en de nieuwe naast elkaar.
2ugz6hh.jpg

14uatyu.jpg

Toen alles aan de lader gaan hangen, alle stuurstangen geborgt,ontvangeraccu een plek gegeven en dan zou het toch moeten kunnen?
2uduxd2.jpg

Om 7 uur maar naar het veld gereden,waar ik een half jaar niet geweest was,om de X-tra in te laten vliegen. Raymon zou een ontvanger meenemen. Dus van Raymon de 6014 erin gezet. Deze bleek niet te werken met een TM-7 module waarna er een 617FS in kwam uit de heli.
Alles supersnel ingesteld en toen kon de X-tra hoog.Ik ken Raymons vliegstijl dus ik was voorbereid als hij de X-tra in zou vliegen.
av0co1.jpg

Hij is nog heel. :thumbsup:
2q9fggx.jpg

Even gas geven.
e03c04.jpg

Op weg naar de startplek.
rkrl8l.jpg

De video van 't opstijgen, mijn broer werd nog gebeld aan het begin van 't filmen.
h4C9Q43g1rI[/media] - Maiden flight X-tra .40 size F3A pattern plane.

Dat was 'm wel zo'n beetje. O ja. Hoe verklaar ik de losse cockpitkap en het landingsgestel? Ik had dus even zelf wat rondjes getrokken en toen wilde ik maar eens gaan landen. Twee keer laag over gekomen en toen moest het maar gebeuren. De X-tra kwam wat hard binnen en zetten 10 meter voor 't einde van het veld de wielen aan de grond. Met behoorlijk wat snelheid was het einde van het veld snel in zicht. Dus ik gooide de X-tra om met vol richting. Dit ging ietwat ruw waardoor het landingsgestel wat verbogen is. Op het veld deze er even onderuit gehaald en gekeken of dit recht te buigen was. Ook was de cockpitkap sluiting aan het spant in de romp losgekomen,maar wonder boven wonder de cockpit is in de vlucht er wel gewoon opgebleven.

De vliegeigenschappen; GEWELDIG!.
X-tra vliegt heel erg tam en power heeft ie wel genoeg. :D

Laatst bewerkt door een moderator:
hij vliegt goed.

wat je nog zou kunnen doen is een 6S 3700 kunnen proberen.
eventueel een 6s 5000 van mij.

Grt.

Haha nee. Dat is de veter van mijn schoen, ook te zien op de foto met Raymon. Ik was de tywraps om de vleugel mee vast te zetten vergeten. Als je dan niks kunt vinden moet je creatief zijn. Gelukkig had even later een clublid een ty-wrap voor me. :)

Zo,gisteren 3 zeer geslaagde vluchten gemaakt met de X-tra.
Landinsgestel is nog steeds recht en cockpitkap bleef zitten.

Vooral de derde vlucht was erg mooi.
Samen met Raymon en de Angel S50 van Sebart synchroom gevlogen.
Helaas zijn hier geen foto's van.Zondag gaan we 't nog een keer doen.
Nu zonder badkuipen. :mrgreen:

10prdvm.jpg

Meer foto's komen morgen.

Heejuh, die motorkap moet nu toch wel een keer gemonteerd gaan worden hoor:D

Back