x-twin verbetering!!!!

  • Topicstarter Topicstarter Way of live
  • Startdatum Startdatum
W

Way of live

Guest
Als grootverbruiker van de X-twin, ben ik ook opzoek gegaan naar verbeteringen. Nadat ik per ongeluk een te zware tas op het vliegtuigje had gegooit en niet meer wou vliegen. wat heb ik gedaan.

Eerst de steuntjes verwijded tussen de vleugels, verandering? bijna niets.
Vervolgens heb ik de ondervleugels verwijdert, Man 2x zo snel! De vliegsnelheid is veel leuker en hij stijgt nu echt snel.
Vervolgend de staart iets gebogen (naar rechts) waardoor je met volle snelheid linksom kan klimmen en rechtsom de x-twin in een heel rap tempo naar beneden komt (viegt nu in een cirkel van 2 a 3 meter volgas van 40 meter hoogt in 4 cirkels naar beneden)

Het nadeel is wel dat de x-twin nu zo ligt is dat bij minimale snelheid de x-twin blijft stijgen, dit is te verhelpen op een schroefje of spijkertje in de neus te draaien.

Over de vliegtijden lees ik ook veel, ook ik merk verschil tussen de x-twins, ik heb er nu 3 de ene vliegt 5 min. de andere 20 min.
Met de x-twin die maar 5 min vliegt ben ik terug gegaan naar de winkel en heb daar een andere voor gekregen (Intertoys) dit is een paar keer gebeurt, aldus de winkel was ik de enige die daar over klaagde. Ik heb hierop aangegeven dat de ander die ik heb wel minimaal. 15 min vliegen wat echt zo is. Dus als je maar 5 min. kunt vliegen, gewoon terug gaan met de x-twin.

Succes![/img]
 
Inderdaad.

Vanavond heb ik weer zitte klote, met één van m'n x-twin.
Heb je tape in huis!

Zoals boven te lezen is kun je de onder vleugels verwijderen voor een betere vlieg prestatie, let op, nu plak je met tape de ondervleugels aan de zijkant erbij waar door de draag kracht vergroot wordt. Echt dit duurt nof geen 5 minuten.

Dus hup naar buiten, shit waait te hard, nou weet je wat toch ff proberen, Dit is echt waar grandioos het lijkt wel een zweefer.

Ik kan je nog niet 100% vertellen hoe die nu vliegt, maar wat ik even heb gezien ben ik zeer tevreden.

Nu hopen op beter weer!

Succes!
 
Ja en plaatjes van hoe hij er nu uit ziet ;)

Dan ga ik misschien ook met X-twin wel modden ;) hahaha

Ik vlieg gewoon origineel, wel met een schroefje in de neus. Kan ongeveer 15 minuutjes vliegen, dan vlieg ik wel heel veel vlol gas ;)
 
Nadeel van die lange vleugels lijkt mij dat hij niet meer omlaag wil 8O en vergeet niet : motoren uit = stuurloos :!:
 
Ziet er naar uit dat er voorlopig niet buiten gevlogen kan worden!!!
De weersverwachting is r k.
 
Ik heb 2 van m'n X-Twin's ook maar eens aangepast..

De rode:
Ondervleugels er af :)

De blauwe:
Ondervleugels er af en deze aan de bovenvleugels geplakt..


Helaas nog geen testvlucht kunnen maken vanwege het slechte weer..
Binnens huis stijgt de blauwe erg snel met weinig gas, hij kan nu wel goed zweven. Helaas heb ik te weinig ruimte om echt te vliegen en het verschil te bekijken. Na 2 seconden is het einde verhaal, begin muur :P
De rode blijft netjes vliegen, en deze lijkt ook sneller te gaan dan voorheen. Bij mooi weer een echte test.


Foto's van de blauwe:
xtwin_vleugels.jpg


xtwin_vleugels_vk.jpg
 
dat ziet er toch wel heel mooi uit hoor die blauwe...

Laat ff weten hoe het vliegt, en of het nog naar beneden wil komen!

Misschien dat ik mijn rode dan ook aan pas... eerst ondervleugels eraf, en dan evt aan de bovenvleugels.

(ps, snij je gewoon langs de romp de ondervleugels af?)
 
yep, kun je voorzichtig los trekken..
Helaas zijn de ondervleugels wel iets smaller dan de bovenvleugels. Je hebt dus geen mooie overgang..

(beetje wazige foto's, moeilijk te zien)
 
Mischien een idee om er nog meer vanaf te slopen. Staart bijvoorbeeld?

Heb je wel een slag profieltje nodig, dus een paar stripjes depron of zo in standje "up" aan de achterlijst plakken. Ook een vertikaal vlakje of 2 aan de tippen.
En dan maar kijken waar het zwaartepunt moet.

Soort X-zagi zeg maar.
 
allen, ik vlieg tegenwoordig met de gemodificeerde versie van de x-twin, dus enkel bovenste vleugel.

Ik moet zeggen, dag en nacht verschil, nu kun je tenminste je hoogte perfekt controleren, snelheid is lekker hoog en manouvreerbaarheid eens zo vlug. met de traagste motorgasstand kun je hoogte houden in rechte vlucht.

een aanrader voor wie met de dubbelgedekte goed uit de voeten kon.
 
Al eens geprobeerd om de bovenste vleugel eraf te halen?
Ze zijn echt niet gek bij silverlit, zo'n dubbeldekker kost hun extra geld, maar dat vliegt gewoon lekker stabiel en voor de meeste gebruikers de beste oplossing. Wil je als expert eens uit je dak gaan, dan kun je het best proberen natuurlijk om een vleugeltje weg te laten......................
 
heb er dan ook maar eens de onderste vleugel afgehaald

vliegt een pak sneller nu maar onrustiger,ik bedoel hiermee dat hij ook sneller naar beneden komt :-)

denk niet dat het me gelukt zou zijn hem in de lucht te houden als ik niet eerst wat geoefend had met de 2 vleugels

wat hij nu doet is als je links stuurt dan daalt hij ook , stuur je rechts dan blijft hij mooi dezefde hoogte houden

voor de rest klimt hij nu veel vlotter,even het gas dicht en hij glijdt in een mooie zweefvlucht naar beneden ,gas er op en hij klimt weer..( zit klein vijsje in de neus)
 
je moet je hoogteroer wel wat omhoog zetten en zeker geen gewicht in de neus steken.
 
je moet je hoogteroer wel wat omhoog zetten en zeker geen gewicht in de neus steken.
 
Back
Top