x-twin verbetering!!!!

• Topicstarter Topicstarter Way of live
  • Startdatum Startdatum
3w_flyer zei:
allen, ik vlieg tegenwoordig met de gemodificeerde versie van de x-twin, dus enkel bovenste vleugel.

Ik moet zeggen, dag en nacht verschil, nu kun je tenminste je hoogte perfekt controleren, snelheid is lekker hoog en manouvreerbaarheid eens zo vlug. met de traagste motorgasstand kun je hoogte houden in rechte vlucht.

een aanrader voor wie met de dubbelgedekte goed uit de voeten kon.

Dan gaan we dat zodra het weer het toelaat ook maar eens proberen ;)

ik heb net ff gevlogen met alleen de boven vleugel, dit vliegt vele malen sneller en hoger!! (door meer snelheid denk ik) hij is iets zenuwachtiger, en je moet wat vroeger sturen, maar dit is echt VEEL BETER!!!

is de vleugel er ook weer terug op te plakken? :lol:

en wat zijn nou precies de nadelen:
daalt niet in laagste stand (is niet erg, ik hou van duikvluchten :wink: )
onrustiger / sneller naar beneden? is dat erg of valt dat wel mee?

en wat is het beste aan te raden?
onderste vleugel eraf en aan de bovenste vleugel plakken of
alleen de onderste vleugel eraf en dan gewoon vliegen? :)

heb namelijk wel interesse in deze verbouwing (leek me de beste)
maar ben maar een scholier en koop niet zo snel nog 1 van 25 euro als deze helemaal niet meer vliegt :P

hallo ;
die onderste vleugel (2 delen) kleeft met dunne tweezijdige plakband aan de romp en tussenstijl
als je heel voorzichtig trekt komt het langzaam los zonder beschadigingen en kan je alles terug normaal monteren mocht je dat willen

ivm de nadelen :vliegt nerveuzer ,je moet ook in kleinere stapjes sturen dus niet lang links of recht maar in stapjes je bocht maken

dalen ? als die te hoog klimt zet ik gewoon even de motoren af en dan glijdt hij in een perfecte glijvlucht naar beneden,terug gas open en hij klimt langzaam ( zit heel klein schroefje in de neus)
gr

Ik ben zelf net ook gaan experimenteren met de modificaties.

eerst maar eens de bovenste vleugel eraf en dan vliegen.
dit ging eigenlijk heel goed en hij vloog een stuk sneller, maar met sturen moet je idd opassen dat je niet te veel stuurt, want dan stort ie naar beneden :P .

toen maar die vleugel op de bovenste plakken, eerst in huis een zweefvluchtje gemaakt om te kijken of het ging, een woord: FANTASTISCH.

hij zweeft dan als de beste. toen maar naar buiten...

vliegen doet ie stukken minder snel en sturen gaat wat trager als met een vleugel, vind ik persoonlijk een stuk leuker voor zo'n klein ding.

binnenkort ga ik Harold's idee testen, namelijk de staart weghalen en er een soort ''Planck'' van maken.

ik hou jullie op de hoogte, groetjes jesse

@sailingsimon:
Als je helemaal het gas eraf haalt dan daalt hij wel wat sneller, maar nog in een mooie glijvlucht hoor!
Hij is een stuk sneller, maar doordat hij de onderste vleugel mist voor weerstand gaat hij als je lang stuurd heel erg hangen naar 1 kant (waardoor hij wat sneller daalt en dus moeilijker weer in een rechte baan kom)

Dat is het enige, je kunt een stuk langer vliegen op 1 lading, want je hoeft veel minder gas te geven om te stijgen!! En hij gaat een stuk sneller wat ook wel leuk is :D

De onderste vleugel aan de bovenste plakken zou ik niet doen, omdat hij dan te moeilijk naar beneden komt, en mocht hij te hoog komen....

Dus ik zou OF origineel vliegen, OF de onderste vleugels eraf halen, welke je dus zoals je wel hebt kunnen lezen, heel makkelijk weer terug plakt!

Allemaal bedankt voor de reacties, ik denk dat ik vanavond of morgen maar eens voorzichtig de onderste vleugel + bevestigingsstuk tussen de 2 vleugels eraf haal, en dan na school maar eens experimenteren hoe hij dan vliegt! :D

Ik post wel weer zodra ik dat gelukt is ;)

Paar uurtjes geleden de onderste vleugeltjes eraf gehaald:

vliegt veeel sneller, wel een stuk moeilijker te besturen. In het begin storte hij vaak neer zodra ik hem opgooide, maar dat is nu minder ;) Ook heeft hij een afwijking naar rechts, of dat door het weghalen van de onderste vleugels komt weet ik niet, daar kijk ik nog wel even naar :(.

morgen als het wat lichter is maar eens op een pleintje oefenen ;).

Gewoon je richtingsroertje wat naar links buigen ;)

Die van mij vliegt rechtuit zonder trim, zonder bijsturen met richtingsroer en klimt redelijk zonder hoogte roer, dan "hobbelt" hij wel wat.

Met een beetje UP van het hoogteroer stijgt hij behoorlijk snel, en houd heel goed zijn hoogte met stand 1 of 2 van het gas. Dalen is wel wat moeilijker nu, maar gewoon af en toe het gas eraf ;)

Ik heb het probleem dat hij als ik naar rechts stuur als een bezetene naar beneden komt... En ik ben mijn roer stickers kwijt...

Dus dan moet ik maar de x-planck gaan maken :P

pfff wat is die achterstaart toch onstevig gebouwd zeg :(
na een paar keer landen (lees neerstorten) en 1 keer in de boom geland, en met voetbal er weer uit gegooid zaten er een paar scheurtjes in de achtervleugel. snel gerepareerd met plakband, en hij vliegt beter da nooit ! :D
tommierock zei:
heeft er niemand filmpjes van zijn x-twin in actie ?

ik weet nog dat er in het officiele x-twin topic 3 of meer filmpjes zaten, maarja, succes met 102 pagina's doorbladeren :P

Ik ga van de week ff proberen, ik heb alleen de bovenvleugel er nog op zitten. Ff me pa vragen, dan zien jullie hoe dat vliegt ;)

ik heb mijn x-twin ook de ondervleugels eraf gehaald, hij gaat veel harder maar als ik heel even naar rechts stuur komt hij in een doodsspiraal en als ik dan naar links stuur is hij er pas na een heel rondje uit. hij is echt heel zenuwachtig nu, vrij moeilijk vliegen maar wel veel leuker. ik ga proberen er winglets op te maken, de halve ondervleugel er in een 45 graden hoek aan de vleugeltips plakken. ik hoop dat ie wat stabieler wordt.

wow, op school hebben een boel kinderen een x-twin, ik ook.
ik ben zo arrogant om te zeggen dat ik het het beste kan :D
dus ik ga het eens proberen.
we hebben op school natuurlijk een soort gymzaal, ik woon op school dus die kan ik wel gebruiken.
ik had al geprobeerd om er zelf een balsa vleugel op te maken, maar dat trekken de motortjes niet.

ik zal proberen voor een filmpje te zorgen.
dit word een rage op school joh!
dank aan de uitvinder.

dat filmpje gaat niet lukken bij mij, het enige dat kan filmen is de mobiel van mijn vader, maar die filmpjes kan ik niet op de computer zetten :(

de vleugels zijn er ondertussen zonder al te veel schade(wel een beetje) af gekomen, en het vliegt geweldig
ik ga als hij weer vol is de staart er af halen en/of de ondervleugels aan de bovenste vast lijmen
ik zit nog te denken over een goede bevestiging...

:!: wat zou er gebeuren als je de motoren aan de voorkant van de vleugels plaatst, dat gaat stabieler en harder lijkt me :!:
ik denk dat silverlit dat niet heeft gedaan voor de veiligheid.
probeer het eens!

nog iemand tips hoe ik de vleugel vast maak?
hij vliegt in een bocht waar ik hem met trim en roer nauwelijks uit krijg.
komt omdat de ene schuiner zit dan de ander.
ik wil hem er nog wel eens af krijgen :wink:

ik heb nu het zwever model met lood, hij zweeft geweldig.
maar nu is het veldje te klein, ik ben van onze wei, over de wei van de buren, over de weg, op het fietspad beland doordat er een windvlaag was en ik hem niet meer terug kreeg.

schade: een motor licht er af.

Back