X400 Micro heli van ARK

He Tadango, leuk dat 't allemaal goed werkt. Met de 320 blaadjes is er best wat mogelijk op 't gebied van 3D. Als je nog voor de eerste keer inverted moet gaan met de X-400, ga dan wel hooggenoeg ivm storing.
Ik heb al bij verschillende Arkjes ervaren dat er vooral op de staart een flinke storing optreed als de heli inverted is. Opgelost door alleen de antenne te verleggen.

En Frank ik heb 't spul na afspraak opgehaald bij rcheliparts.nl. Is hier eigenlijk vlakbij maar ik kwam er nu pas achter. Prima zaak trouwens en erg veel op voorraad. Jou naam is daar ook nog gevallen dus je bent er al vaker geweest.

tieske

dankje tieske. Ik ga zoiezo aardig de hoogte in tijdens de inverted ;) Is voor mij nog vrij nieuw :) Ontvangst moet wel goed zijn.. Zit een R148DP in :) (DS PCM)

Kwam die storing voor bij een alu staartbuis en metalen heck stuuring? Ik heb alleen carbon naar achteren lopen ;)

Alles was origineel toen dus ja alu staart buis en metalen aansturing, zit er trouwens nog op. Ik had de indruk dat het lood in de bladen en de metalen paddelstang de zaak afschermde omdat de storing echt iedere keer voorkwam als ik inverted ging. Bij normaal rondvliegen geen enkele storing.
De antenne kwam toen niet voorbij de rotor bladen. Deze was 1 of 2 maal om het landingsgestel gedraaid en vast gemaakt aan de horizontale vin. Erg slechte opstelling dus. Toen ik de antenne met behulp van een antenne rietje tot achter de heckrotor bracht was het meteen gedaan met de storingen.
De eerste keer is wel even schrikken als je zo'n storing krijgt als je net inverted bent dus ik hoop dat je dat gespaard blijft.

tieske

ik had niet eens inverted nodig om storing te krijgen :) beetje schuin door de bocht met de bladen naar mij toe was al voldoende. Ontvanger in hold, ik schrok me rot... kreeg hem vlak boven de grond weer omhoog en ben veilig geland. had ik mazzel dat ik net de hoogte in ging ;) Ik ga de antenne nu zo leggen dat hij dmv 2 rietjes alleen voor onder het onderstel zit en voorbij de kap steekt. Dat langs dat carbon achter en die riem vertrouw ik niet zo..... Regelaar ga ik verplaatsen en kabels verleggen. Voeding uit de regelaar ga ik ook ontstoren.

Dus die sexta is niet slecht.... maar die heeft gewoon net iets sneller last van storing.

Ik ga de antenne nu zo leggen dat hij dmv 2 rietjes alleen voor onder het onderstel zit en voorbij de kap steekt.

Dat had ik ook eerst gedaan, dus aan de voorkant maar dat was erg storend. (geen storing)
Vooral met landen zat ik dan met de antenne in de grond alvorens de pootjes op de grond stonden. Je wil namelijk niet dat je heckblaadjes aan de grond komen dus nick je een beetje naar voren tijdens de landing.
Hopelijk is de storing snel opgelost zodat er gevlogen kan worden.

groetjes tieske

Back