D
DutchRC
Guest
Hallo people 
ik heb onlangs een vliegtuig(je) voor m'n broer gemaakt, en ik dacht: laat ik hier ook een bouwverslagje van te posten.. Wellicht zijn er interessante tips & tricks, of heeft iemand anders er wat aan..
Mijn broer heeft al wel het 1-en-ander gevlogen & veel ge-simmed, maar moet nog wel als beginnende vlieger worden beschouwd..
Dat samen met een beperkt budget gaf de volgende eisen/wensen:
Okee.. een 1400cm wing dus.. En ik wil onder de 1Kg blijven.. Anders vind die motor het niet leuk meer..
Op de hoeveelheid 'drag' moet ik ook passen.. Zelfde verhaal: anders vind die motor het niet leuk..
Gebruikte materialen:
* Word vervolgt *

ik heb onlangs een vliegtuig(je) voor m'n broer gemaakt, en ik dacht: laat ik hier ook een bouwverslagje van te posten.. Wellicht zijn er interessante tips & tricks, of heeft iemand anders er wat aan..
Mijn broer heeft al wel het 1-en-ander gevlogen & veel ge-simmed, maar moet nog wel als beginnende vlieger worden beschouwd..
Dat samen met een beperkt budget gaf de volgende eisen/wensen:
- niet te klein.. niet te groot.. -> +/- 1400cm
- goed zichtbaar hoe het toestel in de lucht 'hangt'
- liefst met wat dihydral of polihedral om hem zichzelf te laten stabilseren
- beschikbare electronica moet erin kunnen (2200kv motor & 45A ESC)
- moet vliegen op een 2200mah 3S lipo
Okee.. een 1400cm wing dus.. En ik wil onder de 1Kg blijven.. Anders vind die motor het niet leuk meer..
Op de hoeveelheid 'drag' moet ik ook passen.. Zelfde verhaal: anders vind die motor het niet leuk..
Gebruikte materialen:
- 2x sheet Foamboard €14
- 1x sheet 6mm Depron €6
- Motor: D2826-6 2200kv D2826-6 2200kv Outrunner Motor (EU warehouse) € 10
- ESC: TURNIGY TRUST 45A TURNIGY TRUST 45A SBEC Brushless Speed Controller (EU warehouse) € 18
- Servo's: 4x HXT900 9g / 1.6kg HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo (EU warehouse) € 13
- Lipo: Turnigy nano-tech 2200mah 3S 35 Turnigy nano-tech 2200mah 3S 35~70C Lipo Pack (EU warehouse) € 19,27
- wat control-horns; control rods; Lijm
* Word vervolgt *