Pak dan een radiator van een PC-waterkoeling. En hoe pomp je het rond?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Pak dan een radiator van een PC-waterkoeling. En hoe pomp je het rond?
Nog niet gemetenLeuk gemaakt. Hoeveel koeler blijft je motor nu?
Je bent geen zeikerd hoor.. als je iets op internet plaats kan je er vanuit gaan dat mensen reacties hebben.Ik denk dat die warmer word dan de originele setup. Iig als je veel op snelheid rijdt. De koeler zal alleen op lage snelheden beter koelen omdat die een ventilator heeft. (maargoed, dan had je ook een ventilator direct op de motor kunnen laten blazen. )
Niet om het af te zeiken hoor. vind waterkoeling een heel erg leuk iets. Heb zelf ook al vaker met het idee gespeeld, maar nooit gemaakt, vind het dus zeker mooi dat iemand het een keer doet.
Echter zal dit zo niet echt toegevoegde waarde hebben. Je hebt nu alleen de plaats waar de warmte word afgegeven verder naar achteren verplaatst. Maar qua plaatsing is het zo ongunstiger dan de originele setup. daar kwam namelijk nog direct de rijwind op de motor. hier hangt de radiator, haaks op de rijrichting, opgesloten tussen de body en de diffusor, niet helemaal ideaal denk ik.
Qua koelmantel, ze zijn zelfs kant en klaar te koop. de 1717 die in de XO-1 zit is ook vrij geliefd bij electrische powerboats.![]()
Persoonlijk zou ik de plaatsing van de koeler nog eens overdenken. volgens mij is de temperatuur op snelheid nu namelijk hoger dan origineel. (vd motor), heb je een bult gewicht toegevoegd aan de auto. en had je een beter resultaat kunnen krijgen door wat koelvinnen direct op de motor te plaatsen (met evt een fan daar op. )
Wat ik daarentegen wel een supergoed idee vind, zijn die lagertjes in de fusee. (dat idee ga ik me toe-eigenen voor m'n eigen XO-1.)
Heb je de servo saver ook al aangepast? Dat ding is origineel ook heel erg slap.
Je bent geen zeikerd hoor.. als je iets op internet plaats kan je er vanuit gaan dat mensen reacties hebben.
En wat betreft als antwoord ik rij nooit op top meer circuit en voor de fun dus ik weet er nog niet alles van.
Je bent geen zeikerd hoor.. als je iets op internet plaats kan je er vanuit gaan dat mensen reacties hebben.
Alsnog een mooi gebaar [emoji2] dankjewelHoeveel mm is een 1717 eigenlijk. Ik heb namelijk nog een koelmantel liggen waar ik niks mee doe. Als je intresse hebt pb maar ff
Never mind. Die van mij is 40mm de 1717 is bijna 50 lees ik.