Xps en surfboard

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door stevenlambert, 15 sep 2020.

  1. stevenlambert

    stevenlambert

    Lid geworden:
    15 sep 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    kortrijk
    Ik ben dus bezig met het maken van een surfboard uit xps-plaat.
    Het lukt mij om de vorm van het surfboard te verkrijgen via hotwire, zagen en schuren.
    Wat mij nu niet lukt is het egaal schuren van de xps.
    Ik blijf dus steeds met putjes (putten) zitten wat niet ten goede komt bij het lamineren met epoxy (luchtbellen).

    [​IMG]

    Ik hoopte dat via dit forum een oplossing zou kunnen komen.
    Grtz steven
     
  2. k-k

    k-k Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    7.018
    Locatie:
    Oostvoorne
    Steven, Zou het een optie zijn om er eerst een laagje epoxy op te rollen met een mohair roller of tamponeren met een kwast. Dan vullen de putjes zich waarschijnlijk wel en heb je een glad oppervlak om verder te gaan met lamineren. Zou eerst een proefstukje doen. Succes ermee! Gr. Klaas.
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.591
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Kleine putjes van 1mm is geen probleem, het weefsel dekt dit wel af.
    Als je toch wilt vullen, lichtgewicht gipsplaatvuller van de Gamma (of ander huismerk).
    3 a 4 euro voor een spuit en je kan het met een vochtige spons aanbrengen.
    Of wat nat sprayen en dan met een bankpasje of iets dergelijks glad trekken.
    Dat vult de gaatjes en je kan het als het droog is met korreltje 400-600 schuren, dan is het glad.
    Daarna een weefseltje er overheen lamineren.
    Eventueel nog een UV bestendige toplaag erover.

    GJ
     

Deel Deze Pagina