Xray 808 2010 is dit een goede auto

Hallo mede mbf leden,

Ik ben van plan een xray 808 2010 model over tenemen,
mijn vraag nu aan jullie is.
Is dit een goede auto?
Kwalitatief gezien en op rijgedrag, En wat voor motor past hier het beste bij?
Ik ben van plan recreatief mee te gaan rijden.
Ik rij nu met 2 hpi trophy's met picco p3 motoren en wil wat beters
is dit dan de geschikte auto?

Alvast bedankt

Gr. Mark

Xray auto's zijn zeker goed. Je kunt hiervoor diverse motoren gebruiken, kijk bijvoorbeeld naar een Alpha, Novarossi, Picco, OS, Exceed (= Pico).

Ik heb hem nu thuis staan en idd het ziet er allemaal heel goed uit.
Het ziet er toch een stuk professioneler uit als de trophy's die ik heb..
Nu nog even een motor bestellen en dan snel gaan proefrijden als het weer mee zit.
En anders gaat de auto gewoon even de kast in haha.

Ja dat kan ook alleen ik heb liever gelijk een nieuwe motor plus dat ik met de trophy's
ook nog rij maar voor tijdelijk kan het wel even.
Ik ben de auto nu helemaal uit elkaar aan het trekken alles goed schoon aan het maken, kijken of er nog wat vervangen moet worden.
Ik heb er gelukkig ook veel onderdelen bij gekregen dus dat scheelt weer.

Als je goede budgetmotoren zoekt ; Werks of Alpha, Van werks zal ik voor de B6 gaan, Alpha de A872. PM me maar voor meer info over deze motoren.

Ik heb nu nieuwe pinion gears voor 3 lagers met de bij behoordende spacers besteld, het lijkt mij dat het hierdoor wat duurzamer wordt maar ik las dus nu ook dat het verstandig is om 1 van je rubber seals uit het lager te halen i.v.m het kapot gaan van het middelste lager klopt dat?

En ten 2e wat moet ik doen ik las dat sommige mensen geen vet gebruiken voor pinion gears vanwege dat het met 1 keer rijden al van de tandwielen af is en dat het stof en vuil aan trekt... voor de dichte lagers maakt het ook niet uit volgensmij omdat ze gesloten zijn..

Gr.

Ik heb nu nieuwe pinion gears voor 3 lagers met de bij behoordende spacers besteld, het lijkt mij dat het hierdoor wat duurzamer wordt maar ik las dus nu ook dat het verstandig is om 1 van je rubber seals uit het lager te halen i.v.m het kapot gaan van het middelste lager klopt dat?

En ten 2e wat moet ik doen ik las dat sommige mensen geen vet gebruiken voor pinion gears vanwege dat het met 1 keer rijden al van de tandwielen af is en dat het stof en vuil aan trekt... voor de dichte lagers maakt het ook niet uit volgensmij omdat ze gesloten zijn..

Gr.

In de gearbox doe ik vet op de tandwielen. Het vliegt er wel af, maar er blijft toch een dun laagje hangen dat de tandwielen van smering voorziet en de slijtage verlaagd.
Het is geen slecht idee om vet te doen op het diffhuis waar het contact maakt met het chassis. Op die manier creeër je een betere dichting tussen het chassis en de gearbox en krijg je geen vuil binnen. Maar zonder vet zou er ook geen rommel mogen inkomen hoor.

Yup in de gearbox gewoon een beetje vet op het crowngear , ik gebruik meestal een beetje kopervet. Zolang het chassis geen geweldige klappen heeft gehad is de passing van je diffhuis op je chassis strak genoeg om vuil uit het diffhuis houden.

Lijkt misschien niet zo als de boel er nog los op staat , maar zodra je de schroeven goed strak aandraait zul je zien dat het huis helemaal vlak op de bodemplaat wordt getrokken.

Je zou de seals uit het middelste lager kunnen halen en van allebei de andere lagers de binnenste , dan voor het monteren beide kanten van de middelste voorzien van een dotje vet en ze zijn en blijven meteen gesmeerd ;)

Ik had nog een vraag, ik heb de Upper Camber Link Balljoints vervangen rondom
alleen niet de mounting balls vanwege dat er speling in zat..
Alleen nu zijn die dus vervangen en heb ik nog steeds speling... Ik heb nu wel de mounting balls besteld maar is het probleem hiermee dan verholpen want ik neem aan dat plastic meer slijtage vertoond als staal omdat het harder is?
Of hoord er speling in de joints te zitten?
Want dit ben ik namelijk niet gewend met mijn HPI Trophy..

Gr.

Back