Xray NT18T

Het lijkt toch een echte hype te worden die nitro micro auto's. Persoonlijk vind ik ze wel grappig en als de prijzen een beetje meevallen zal ik er zeker eens een keer eentje gaan aanschaffen.

M.v.g. Mark

het enige nadeel aan de xray micro nitro's is dat je er nog een startbox moet bijkopen, ik zie de nt 18T liever dan de piktor miwi maar omdat de miwi met trekstarter is ga ik toch die nemen.

anders betaal je eens 300 voor de auto en dan nog eens iets van een 80€ voor de startbnox en dan nog een accu pack of 2....
ze hebben het wel slim bekeken.

wat vinden jullie?

greetz

je kunt ook de N18T ook op je huidige kist starten!

moet je hem alleen even anders vasthouden.

de hudy box is wel echt top past perfekt!
1 accu logisch motor start al bij een klein tikje
:)

Even terugkomend op de motor van de NT18, daar zit ook de 0.8 cc op (dus niet een 0.5 zoals eerder was aangegeven).

Xray had een foutje gemaakt bij de aankondiging, en die fout is steeds consequent doorgevoerd.

borderonlineshop zei:
je kunt ook de N18T ook op je huidige kist starten!

moet je hem alleen even anders vasthouden.

de hudy box is wel echt top past perfekt!
1 accu logisch motor start al bij een klein tikje
:)

maar niet iedereen heeft een starbox....

Bert Trumpie zei:
Even terugkomend op de motor van de NT18, daar zit ook de 0.8 cc op (dus niet een 0.5 zoals eerder was aangegeven).

Xray had een foutje gemaakt bij de aankondiging, en die fout is steeds consequent doorgevoerd.

Zal wel komen vanwege dat 0,8cc gelijk is aan 0.05ci ofzo....

Bert Trumpie zei:

Prrrfff.... wacht maar totdat mijn 1.7cc M18 rijdt.
(Dan ga ik daarna weer aan een nieuwe 1:18 indoor racer beginnen, de NRX18)

ik vind het ceker een mooie auto...

je komt ze steeds kleiner tegen over een poosje zijn er honderd van die 1/18 brandstof dingen

nt18-2.jpg

Ik heb één van de eerste ontvangen voor een uitgebreide test en review, klik hier voor veel pics!

zijn er nu mensen die er een hebben
want ik zit te denken voor een fun auto voor erbij

wat zijn de ervaringen
ik heb de test gelezen maar kan die wel een beetje getuned worden

groetjes Bas :D :D

De NT18T is natuurlijk identiek aan de M18T dus kan je daar alle tuningsdelen voor vinden in de vorm van veel aluminium.

Tuning in snelheid zal lastig worden, je kunt iets spelen met de lengte van de uitlaat waar iemand op het xray forum mee gespeelt heeft en zijn bevindingen gepubliceert heeft.
Naar mijn weten zijn er andere tandwielen voor de koppeling dus kan je je aanpassen aan het ruige offroad en snelle onroad. (onroad kan je met 1:10 foambanden rijden middels speciale adapters)

is die makkelijk te starten op een gewone box ik heb zelf een team magic X5

en zal deze auto een beetje tussen de 1:10 brandstof kunnen we hebben namelijk een zeer bochtig circuit en redelijk smal is deze sneller in bochten
ik snap wel dat hij niet mee kan op het rechte stuk

groetjes Bas :D :D

zo, het is een oud topic, maar toch even wat leven inblazen :)

Een RC winkel had opheffingsuitverkoop, en hij had nog een stel NT18T's staan.

2 maten van me, en ikzelf hebben er alle 3 1 mee genomen :) Want ja, ze waren wel HEEL goedkoop.

Startbox is onderweg vanuit amerika (ofna starterbox mini)

Het autotje staat ondertussen in elkaar, kapje gespoten, geknipt en gestickerd, en nu is het wachten op de startbox zodat we hem in kunnen gaan rijden :)

Wat fototjes:

De doos:
DSCN4727.JPG

En dan staat hij in elkaar :P hahah
Voorkant:
DSCN4743.JPG

Achterkant:
DSCN4744.JPG

Wat onderhuidse foto's:
DSCN4745.JPG

DSCN4746.JPG

DSCN4747.JPG

En hier samen met mijn brushless 1:16 beest van HK:
DSCN4748.JPG

Ik heb de NT18T voorzien van de originele electro pack van xray, en heb er 16% nitro voor klaar staan.

Kan niet wachten tot ik er mee los kan :P LOL!!!

Het kan zijn dat de motoren 25% nitro fijner vinden.
Ik heb zelf bij mijn spada en mini inferno een o,9 cc motor en die loopt het best op 25%
Kijk anders in de handleiding wat ze aanbevelen.

M.v.g. Mark

Zowel het boekje als roelofs sticky topic (tot 3cc 16%) raden gewone 16% brandstof aan. ;) Dus we hebben een blik tornado 16% staan voor onze wagentjes. Met teveel nitro slijt de motor hard (eerdere ontsteking, dus nokken as krijgt klappen), dus voorlopig liever te weinig dan teveel. :yes:

Bij gebrek aan anders rij ik met mijn NT18 ook op 25%

De manual zegt 15 tot 30%

Back