Xray T2 009 Bouwverslag :

Hoi Danny,

Zoals Chris ook al vroeg.. het lijkt of je geen bovendek gemonteerd hebt. Echter zal je het bovendek over de carbonnen opvul stukken moeten schroeven om zo een verhoogd topdeck te krijgen. Zoals het nu zit is alle stevigheid in de auto weg!

Kijk maar eens op de Xray site Image view hier zie je dat de opvulstukken tussen je topdek en bulckheads komen.

Groeten Vincent

Danny... het bovendeck verdwijnt toch niet? Ben je volgens mij wat stevigheid aan de auto kwijt. Ik weet niet beter dan dat je lipo kit ONDER je bovendeck gemonteerd moet worden. Ik heb de 009 echter nog niet, maar weet wel dat anderen die ermee rijden het topdeck er echt wel op hebben zitten...

klopt: eerst de Lipo stukjes monteren, dan het bovendek erop. Zonder bovendek gaat het echt niet. Verder mooie auto. Mooi verslag. Alleen hoef je niet het diff eerst uit elkaar te halen: gewoon direct in de auto zetten. Wel even opletten dat het niet teveel slipt. Eerste run rijden met een klein beetje slip. Na een rondje of 4/5 even stoppen en diff aanvoelen. Eventueel ietsjes aandraaien.

Hallo collega's, even getest vanavond zo en de wagen macheerde goed hoor. Perfecte grip allezins op Mc Ronse. Ik zal met ook het bovendeck ook nog wel proberen hoor. Sébastien Wartelle zei altijd van de voorgemonteerde diff. éérst te demonteren en wij verkregen toch nog een béter en soepeler diff hoor. Ieder zijn keuze zékers hé. Bedankt Frans. Jij rijdt ook al met de T2 009 zékers hé of nog niet ? Met de teamorion 3800mah 30c liep mijn wagen behoorlijk snel,zelfs iets te snel voor in Ronse.
Véél succes mannen.

Ik heb gisteren ook mijn T2 009 besteld, ik heb ook de accu brace meebesteld volgens de site van x-ray doet het niets aan de flex van het chassie.

Nu maar wachten tot de postbode komt met het pakje, maar het zal voor 2009 zijn denk ik,als hij klaar is zal ik fotoke posten hier.

Ps, welke moterpion had je erop zitten?

Hallo Kriske, ik reed op Mc Ronse met een 21/84,dus op ratio 6.80 met de Vextor X11 10.5 op programma 3 power. En die ging zéér behoorlijk hard. Op grote pistes zoals RCR Roeselare outdoor rijden ze zelfs op ratio 4 of 4.2 dan de moter wel 80 tot 90° vernam ik van Xray rijder Laurens. De mijne had iets van zo'n 38° C. Voorzichtig proberen is de beste manier om niks stuk te maken hé.
Véél succes Kriske met uw aankoop hé. Deze morgen ééns het bovendeck op mijn lipo conversion kit geschroefd om komende test één te vergelijken naar het gedrag van de wagen. Ook extra geborgd de kingpin om de cardans vast te houden, met blauwe loctite 2x losgekomen,nu met de groene 2701 geborgd. Deze komt minder snel los. Want met die spool komt ervéél kracht op hé.

Oh Ludo, gewoon rijden hé en bij een gelegenheid wel een wedstrijdje als het mij past en uitkomt. Met 1/10 alle mogelijkheden hé zowel indoor of outdoor.

Mercie hoor, gisteren nog gereden met uw vriend Serge. Hij was er ook met zijn dochter om wa te rijden. Zijn nieuwe tamiya wa inrijden die ging behoorlijk goed met de 23 turns tamiya moter,ideale lijn. Goeie training voor tamiya cup 2009 hé. Grtz

Hier nog een handig PDFje voor de Lipo conversie. Gewoon topdeck monteren dus!

http://www.teamxray.com/teamxray/showfile.php?file_id=4906

Schumacher is trouwens ook gewoon goed te verkrijgen qua onderdelen (In ieder geval voor mij). ROAL en PK hebben redelijk wat onderdelen. Bij beide vaak ook in ongeveer een week binnen mocht het niet op voorraad zijn. Het is inderdaad wel jammer dat de Mi3.5 niet meer als kit komt maar al helemaal gebouwd.

Laatst bewerkt:
Hallo Kriske, ik reed op Mc Ronse met een 21/84,dus op ratio 6.80 met de Vextor X11 10.5 op programma 3 power. En die ging zéér behoorlijk hard. Op grote pistes zoals RCR Roeselare outdoor rijden ze zelfs op ratio 4 of 4.2 dan de moter wel 80 tot 90° vernam ik van Xray rijder Laurens. De mijne had iets van zo'n 38° C. Voorzichtig proberen is de beste manier om niks stuk te maken hé.
Véél succes Kriske met uw aankoop hé. Deze morgen ééns het bovendeck op mijn lipo conversion kit geschroefd om komende test één te vergelijken naar het gedrag van de wagen. Ook extra geborgd de kingpin om de cardans vast te houden, met blauwe loctite 2x losgekomen,nu met de groene 2701 geborgd. Deze komt minder snel los. Want met die spool komt ervéél kracht op hé.

Bedankt, kriske.

Gisteren ook nogééns indoor wat getest bij MRCZ Zwevegem,ging behoorlijk goed. Juist de regelaar op power programma 1 geplaatst daar het kleiner is de piste en nog hard genoeg is. Ook nu de optionele voor cardans aangeschaft om volgende wéék uit te testen.

Gisteren ook nogééns indoor wat getest bij MRCZ Zwevegem,ging behoorlijk goed. Juist de regelaar op power programma 1 geplaatst daar het kleiner is de piste en nog hard genoeg is. Ook nu de optionele voor cardans aangeschaft om volgende wéék uit te testen.

En hoe ging het met het topdeck erop gemonteerd?

Hallo Roger, iets minder grip achteraan erdoor. Ook 2x de voorste cardans het kingpinnetje losgekomen,nogthans perfect geborgd. Gisterenavond nogééns de nieuwe type voorcardans bijgekocht,gelezen dat met deze minder fybraties ontstaan tijdens het rijden met een spool. Volgende wéék ééns uitproberen hé. Grtz Danny

Hallo Roger, iets minder grip achteraan erdoor. Ook 2x de voorste cardans het kingpinnetje losgekomen,nogthans perfect geborgd. Gisterenavond nogééns de nieuwe type voorcardans bijgekocht,gelezen dat met deze minder fybraties ontstaan tijdens het rijden met een spool. Volgende wéék ééns uitproberen hé. Grtz Danny

Waar koop jij u onderdelen?

Tegen het los komen moet je eens proberen met klein vlak stukje aan het pinneke temaken, en daar tegen u borgmoer vast te zetten,doen we met de cardans van de buggy ook, en dat helpt wel.

kris.

Back