Xray T3 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Halloween, 14 okt 2010.

  1. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Hi,

    Handige topic voor alle XRAY T3 tips & tricks, nieuwtjes etc.

    Niet alleen voor de T3 natuurlijk, ook voor alle andere XRAY T... gebruikers.

    En om maar als eerste te beginnen en al te zien op het topic nieuwtjes;

    De nieuwe XRAY T3 2011

    [​IMG]

    The Saga Continues
    XRAY has long been viewed as the highest-quality and best-performing touring car available since it arrived on the RC car scene in 2000. Now with a long and distinguished history of racing achievements and groundbreaking, award-winning innovations, XRAY is proud to offer the 2011 version of the T3 platform… a top-quality “no-compromise” engineering marvel designed to put you in the Winners Circle.

    [​IMG]

    Revolution, evolution, optimization… those are the key terms that describe the T1 and T2 platforms brought forward to the racing world in the last decade, and the new T3 carries with it all the heritage and racing pedigree to again raise the standard even higher. XRAY Research & Development along with the Factory Team have devoted themselves to extensive testing, all in the effort to bring to the consumer the latest evolution year after year. The T3 platform has been redesigned and improved for 2011, raising the bar once again. No extras needed… just a desire to win.

    pure DESIGN. pure ADRENALINE. pure RACING.

    Ik ga hem maar bestelen denk ik :cool:

    Veel plezier op dit topic!

    Halewijn
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  2. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    specificatie + video introductie

    Mooi gedaan Halloween,

    Zullen we met z'n allen deze topic vullen met de juiste informatie. Ik maak vervolgens een samenvatting om de hele boel samen te kleden (^_^)

    video:



    foto's
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    T3 versus T3 2011; Zoek de verschillen

    Even een quote uit een andere topic van Rogier;


    T3 versus T3 2011; Zoek de verschillen;

    [​IMG]
    LiPo OptimizedThe new T3’11 was designed to work seamlessly with new technology and therefore is specifically designed for high-performance LiPo batteries. Everything around the car was optimized and specially designed for the best balance of the car using the LiPo batteries.



    [​IMG]
    New ChassisThe T3’11 features an all-new chassis specifically designed for LiPo batteries. Out of all chassis on the market, the T3’11 chassis has all the electronics placed into the centerline to make the T3’11 the best-balanced electric touring car. The chassis is 94mm wide and features pre-drilled holes for optional central chassis weights. Chassis is machined from high-grade 2.5mm graphite material.



    [​IMG]
    New Double Steering SystemThe new double steering system is ALL NEW for XRAY electric touring cars. The double steering system is supported by 6 ball bearings and runs on aluminum stands. Ackermann is easily adjusted by inserting shims between the steering plate and steering rods. The new steering system features a lower mounting position for steering linkage which makes the car handle easier going into corners. Handling is easily adjusted for more aggression by inserting a shim between the steering block and steering rods.

    [​IMG]
    Horizontal Servo PositionThe smart top desk and double steering system design allows the servo to be placed in a horizontal orientation along the chassis. This allows for a more centered placement of electronics in the car, along with having the servo saver in the center of the chassis



    [​IMG]
    Servo SaverThe T3’11 features a unique servo saver position ; in the absolute center of the chassis. The servo saver consists of 3 springs which makes the servo saver strong enough to prevent extreme steering deflection from impacts, while at the same time being flexible enough to prevent servo damage in hard crashes. The servo saver has interchangable bushings to fit most popular servos on the market.



    [​IMG]
    Flex-free SteeringThe T3’11 steering is independent of chassis flex due to the fixed mounting of the alu stands, which are independent from chassis flex. This creates flex-free steering which is always very precise and keeps the car under total control all the time.



    [​IMG]
    Extra Steering StandsTo increase the stiffness of the car, additional (included) alu stands can be mounted between the steering stands and the top deck. This makes the car stiffer and results in less turn-in steering, while at the same time makes the car easier to drive in high-grip conditions.



    [​IMG]
    New Top DeckThe top deck has been completely redesigned to fit the new LiPo chassis design and the new dual steering system. The shape of the top deck has been specifically designed to achieve maximum steering, traction, and cornering speed. The top deck is machined from high-grade 2.0mm graphite and features XRAY Multi-Flex Technology™ adjustment positions. An optional belt tensioner can be mounted to the top deck.



    [​IMG]
    Composite Battery HoldersAll-new battery holders are specifically designed for LiPo batteries, and are reinforced for higher impacts. The battery holders prevent the batteries from moving under racing conditions and crashes.



    [​IMG]
    Low-profile Shock MembraneThe T3’11 features all-new low-profile shock membranes and shock foams which allow for easier shock rebound adjustment. The new low-profile membranes must be used with low-profile shock foams, and will fit any XRAY shocks.


    En waarschijnlijk nog veel meer....8O


    Halewijn
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  4. Michiel H

    Michiel H

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Roeselare, belgië
    Nee niets meer dan dat. chassis, stuur, top deck en membranes.

    Vrij kleine update maar de chassis plaat is het belangrijkste, dan toch voor degene die lipo rijden, iedereen dus.:rolling:
     
  5. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Vooral super dat het chassis geen gaten meer heeft voor de cellen, alleen jammer dat er bij de motor nog steeds een stuk weg gefreesd is.
    Zou graag 0,5mm motorhoogte opofferen voor een geheel dicht chassis.

    Heb spijt dat ik 2 kitjes van de 009 heb gekocht...
     
  6. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb hem binnen en ga volgende week bouwen................. nu al zin in.......
     
  7. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh

    You lucky bastaard:D, die van mij nog niet....

    Laat je ons meegenieten van je bouwgenot?

    Gr. Halewijn
     
  8. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    De vraag is natuurlijk of je dat zal merken...
    Een geheel dicht chassis c.q. dat de motorhoogte 0,5mm hoger ligt.

    Dat je 2 kitjes van de 009 heb gekocht, merk je natuurlijk wel haha (geintje Roy;-))

    Halewijn
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  9. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Ik weet het Halewijn, die 009 is niet alles....:p

    Of we de verschillen zullen merken, met die snelheden die wij rijden denk ik wel, al zal het alleen maar helpen in de gedachten...
     
  10. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Heeft iemand een idee wat dit teweeg brengt?

    Ik kan het niet vinden als orginele optie in specs manual.


    [​IMG]

    [​IMG]


    Halewijn

    PS dit was overigens een post op rctech.com. (bronvermelding)
     
  11. Michiel H

    Michiel H

    Lid geworden:
    26 apr 2010
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Roeselare, belgië
    Das iets van een of ander hong kong merk.

    dat maakt dat de links afgesteld worden zoals bij tamiya. dat geeft volgens velen meer bochtensnelheid.
     
  12. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh

    Je hebt gelijk, ik zie het aan de verpakking.

    [​IMG]

    Maar dan verander je de rol out toch, met dit systeem?

    Halewijn
     
  13. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
  14. Rogier

    Rogier Guest

    Ik hoor niet hele positieve verhalen over de nieuwe T3 '11 terugkomen van de ETS. De servosaver schijnt echt bagger te zijn, veel te slap. Het chassis is veeeeel te flexibel. Zelfs Hudy zelf zat er met de dremel de boel bij te werken. Eerste al gehoord die van deze versie vooralsnog afziet!
     
  15. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Je zou juist denken dat die bodemplaat een stuk torsie stijver zou zijn dan de oude met al die gaten. Neem aan dat er dan wel een paar veranderingen komen als dit zo blijkt te zijn.

    Een ieder die zijn T3 2011 niks vindt, kan deze zonder bijbetaling bij mij ruilen voor een beproefde T2 009....
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Qua looks vindt ik hem mooi, maar ja, ben xray minded, dus niet echt objectief, en met wat ik kan qua rijkunsten, kan ik het nog af met een tt01e ;)
     
  17. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem

    Ik ben hem nu ook aan het bouwen en dat van de servosaver kan ik me wel voorstellen maar een dremel in je chassis zetten op het stijver te krijgen gaat er bij mij effe niet in...... (Graag uitleg)

    Roy: zal je voorstel even in gedachte houden :)
     
  18. Richard van Gelder

    Richard van Gelder

    Lid geworden:
    27 jan 2008
    Berichten:
    288
    ik ben net terug,,, en het he valt wel me.
    de servosaver is makkelijk te vervangen door een sterke grote Kimbrough.(6.50 €:rolleyes:)
    en vergeet niet dat de stock gewonnen is door de T3 ,11
    tussen een heel! heel! heel! sterk veld. en de dikte van de het chassis??
    daar ontkom je straks niet meer aan. de ene baan wil een dik chassis de ander een die dun is. maar dat is alleen voor de fijn proevers.
    en dat hudy aan het slijpen is. dat doet hij het hele jaar. anders hebben we geen nieuwe auto (update) volgend jaar.
    wat ik jammer vind is de kleur:( weer goud !!.Puff past niet bij mijn blauwe Lrp lipo :( .
     
  19. Richard van Gelder

    Richard van Gelder

    Lid geworden:
    27 jan 2008
    Berichten:
    288
    wat ik zag was dat als je het gaatje is de saver een lager maakt en de servo een ringetje naar achteren legt het probleem verholpen is. mail even naar rc Connect. Bart had het snel klaar.hij reedt daar 9.800 en de top ook. zonder er me te trainen zo uit de doos dus hij doet het echt wel ;) en het is natuurlijk ook nog wel een beetje modelbouwwww;).

    een groot voordeel vond ik wel dat er geen lood meer bijgeplakt hoeft te worden. hij hangt precies recht :)
     
  20. Richard van Gelder

    Richard van Gelder

    Lid geworden:
    27 jan 2008
    Berichten:
    288
    zo! dat ziet er mooie uit:) waar kan je die aan klikken ?
    je veranderd de wiel vluchten tijdens het in en uitsturen. door ringetjes er bij of af te halen.
    Gr RVG
     

Deel Deze Pagina